Vraag

BTW specificatie Netflix via KPN factuur nodig

  • 22 June 2023
  • 13 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb voor het gemak Netflix nu via het KPN abo laten lopen maar de BTW hiervan ontbreekt. Staat erbij dat Netflix de afdracht BTW doet. Ja mooi maar ik wil de specificatie wel gewoon hebben dat had ik toen het abo nog bij Netflix liep ook. KPN geeft vervolgens aan, voor vragen hierover naar Netflix gaan. Bij Netflix staat: loopt je abo via KPN dan moet je voor vragen daar zijn. kastje naar muur dingetje dus.

Wat nu? Ik wil graag ook bij KPN de BTW specificatie van Netflix op de factuur terugzien, die betaal ik immers ook. En anders moet je het ex. BTW bedrag in rekening brengen want pas dan verleg je de BTW naar Netflix.

Graag reactie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @BW73 als je het over de thuisfactuur van KPN hebt, staat daar gewoon keurig de BTW apart vermeld.

Mijn factuur is €61,99, op de factuur staat totaal ex BTW €51,23, BTW 21% over €51,23 = €10,76

De specificatie van het abo op blad 2 staat dan wel inclusief BTW, maar dat reken je toch keurig even terug over de Netflix post.

Als bij Netflix bijvoorbeeld €12,10 staat weet je met terugrekenen dat het €10 ex BTW is.

KPN geeft het totale factuurbedrag keurig ex BTW aan voor de BTW-plichtigen onder ons.

Zijn we in principe allemaal natuurlijk, alleen, ik kan als consument niks terugvorderen bij de fiscus, jij blijkbaar wel.😎

 

 

Hallo JanD,

Dank voor reactie echter ik kan dat inderdaad wel terugvorderen en dan is terugrekenen niet voldoende. De fiscus wil de specificatie zien vandaar.

Hallo JanD,

Dank voor reactie echter ik kan dat inderdaad wel terugvorderen en dan is terugrekenen niet voldoende. De fiscus wil de specificatie zien vandaar.

De specificatie staat toch op de factuur zoals ik eerder schreef? Daar neemt de fiscus gewoon genoegen mee.

KPN weet heus wel hoe ze moeten facturen, ook aan BTW-plichtigen.

 

Reputatie 7
Badge +24

U krijgt als het goed is zoiets: 

Dus voor het totaal van de factuur ziet u hoeveel btw daar op zit.

De factuurregels zijn echter gewoon inclusief btw. Wilt u de factuurregels excl. btw? Dan zult u een zakelijk abonnement moeten afsluiten. 

Hallo @Nick83 en @BW73 ik weet uit ervaring dat de factuur zoals deze nu uitgereikt wordt ook door de fiscus geaccepteerd wordt, watn het is een factuur ex BTW en voldoet aan de BTW-eisen.

 

Wellicht toch niet helemaal duidelijk. Netflix laat op haar factuur de totaalprijs zien bijv. € 11,99 en dus € 9,91 excl. BTW en € 2,08 aan BTW. KPN doet dat niet. Met alleen het Netflix abo. De rest uiteraard wel maar alleen voor Netflix brengen zij € 11,99 in rekening zonder de BTW specificatie zoals Netflix dat wel doet.

Hallo @BW73 laat dan blad 2 van de factuur eens zien s.v.p., privégegevens even doorhalen.

Dan kunnen we meekijken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wellicht toch niet helemaal duidelijk. Netflix laat op haar factuur de totaalprijs zien bijv. € 11,99 en dus € 9,91 excl. BTW en € 2,08 aan BTW. KPN doet dat niet. Met alleen het Netflix abo. De rest uiteraard wel maar alleen voor Netflix brengen zij € 11,99 in rekening zonder de BTW specificatie zoals Netflix dat wel doet.

Als u bij KPN de ex btw prijs voor Netflix wilt zien, dan moet u gewoon een zakelijk abonnement afsluiten. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Dan begin ik het te begrijpen hoe het werkt. Dan kan het gewoon niet. Ik zie nu ook dat KPN zakelijk ook de inclusief btw prijs voor Netflix hanteert, terwijl de rest allemaal ex btw is.

Inderdaad bijzonder toch? Rechtstreeks bij Netflix wel gespecificeerd maar als KPN het als dienst doorbelast dan kan het niet gespecificeerd. 

Nu is het me ook duidelijk @BW73 .

Als KPN dan niet mee wil of kan werken om Netflix in de BTW-specificatie op te nemen zou ik de facturatie van Netflix via KPN meteen stoppen en rechtstreeks met Netflix zaken doen.

Geef dan wel duidelijk aan Netflix door dat je een zakelijke klant bent met BTWnummer en zo.