Beantwoord

Buitensporige tariefsverhoging na overzetting van mijn Cloud-abonnement naar Argeweb

  • 27 January 2022
  • 10 reacties
  • 398 keer bekeken

Hallo, zoals eerder (netjes) aangekondigd is mijn KPN Backup Online Cloud abonnement afgelopen week overgezet naar Argeweb. Pas gisteren kwam voor het eerst de bijbehorende prijs naar boven nl. EUR 24,= p/mnd voor 250 GB. Bij jullie betaalde ik EUR 13,= voor 200 GB (ik had 148 GB in gebruik). Over deze enorme prijsverhoging ben ik (als particulier) niet te spreken en heb mijn abonnement daarom direct beëindigd. Ik vind dit een bijzonder slechte (over)gang van zaken voor een bedrijf als KPN. Ik maak al sinds 2009 gebruik van jullie service. Ik hoop dat jullie hier nog iets mee kunnen of een alternatief hebben. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 30 January 2022, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HansJW, welkom hier.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier weinig over weet. Maar begrijp heel goed dat je baalt van de verhoging. in ieder geval is een zakelijk product. Je kan hier voor het beste even contact zoeken met mijn collega's van de zakelijke afdeling. 

Bedankt voor je reactie, Bart. Het is inderdaad een zakelijk product, maar alle wegen om een dergelijke terugkoppeling via mail of een formulier te geven liepen/lopen dood. Aan een chat-robot heb ik bijzonder weinig en om lang in de wacht te moeten staan zonder dat ik veel verwachting heb op een ‘goede’ afloop zag ik niet zitten. Ik had gehoopt dat het via dit forum bij de juiste afdeling/personen terecht zou komen. Inmiddels heb ik andere Cloud Services gevonden die even betrouwbaar lijken en véél goedkoper zijn (5-10 EUR/mnd). Ik vind het nogmaals jammer dat KPN geen serieus (tegen redelijke kosten) alternatief heeft geboden. Alsof ze bij Argeweb willen dat niemand er gebruik van gaat maken… Met vriendelijke groet, Hans

Reputatie 7
Badge +24

Dit gebeurt met grote regelmaat in de hosting wereld. Ook bij aanpassingen in de abonnementstructuur moet je heel goed opletten. 

Ik onderhoud voor familie een paar websites. Die staan bij yourhosting. Die hebben vorig jaar ook alle abonnementen overhoop gehaald. Nu kwam ik er achter dat ze ruim 2× zoveel betalen voor de websites dan een jaar ervoor. Daar moet ik nog in duiken. Want dit kan natuurlijk niet, slaat helemaal nergens op. Maar wat een gez**k is dat weer ...

Reputatie 7
Badge +20

Je zit hier op het KPN consumentenforum. KPN zakelijk heeft ook nog zijn eigen forum naast de telefonische ingang en chatfunctie. Ik weet gewoon niet genoeg van de zakelijke producten, maar snap heel goed jouw gevoel.

Mocht er iets anders zijn waarmee ik je kan helpen, dan hoor ik het graag. 

 

Hovius HJ

Ook ik heb me dmv een brief van KPN omgezet naar Argeweb.

Nu kreeg ik van YourYosting een rekening van € 171,- , die ook nog eens via incasso werd geint.

En ik weet niet waar deze rekening voor was.

Ik kan ook op hun site bij hun administratie geen enkele factuur vinden die hierover uitleg kan geven.

Dus heb ik meerdere malen een ticket ingevuld, en verstuurd.

Maar hier word totaal niet op gereageerd, ook niet na meerdere malen proberen terug te kijken naar de tickets die ik ingestuurd heb.

Deze zijn niet te vinden.

Zowel bij Argeweb, als bij YourHosting niet.

Ik word hier natuurlijk niet vrolijk van, en heb het bedrag terug gevorderd via de bank.

En wanneer ik binnen enkele dagen geen tegenbericht ontvang, zal ik mijn abonnement zeer zeker opzeggen, en een andere webhosting bedrijf zoeken.

Ik begrijp werkelijk niet wat de KPN bezielt om zulke slechte bedrijven in de arm te nemen.

 

Hovius HJ.

Reputatie 7
Badge +24

Ik begrijp werkelijk niet wat de KPN bezielt om zulke slechte bedrijven in de arm te nemen.

KPN heeft helemaal niet "in de arm genomen". KPN heeft de dienst gewoon verkocht.

Bedankt voor je reactie Nick83.

ik in de brief begrepen dat Argeweb de zaak voor KPN ging regelen.

En dat KPN nogal gecharmeerd was van Argeweb.

Maar door jou reactie ga ik zeker alles bij Argeweb opzeggen.

badankt.

Henk.

 

Badge +19

Nou dan hier toch een ander geluid 😉.  Ok er waren wat opstartproblemen maar ik ben erg goed geholpen door de helpdesk van Argeweb.  En er wordt heel snel gereageerd.  Het kan dus wel.

Heel fijn voor je Joep1965.

Maar ik heb de afgelopen twee weken elke dag ingelogd bij Argeweb en Yourhosting.

En tot op heden geen enkele reactie, en ook geen spoor van de tickets die ik gestuurd heb.

Dus je begrijpt misschien dat ik er een beetje genoeg van heb.

Bij het aanmelden ging het als vanzelf.

Maar toen ik de rekening zag was dat even schrikken.

 

ik ben nu bezig om bij gedwongen klanten van argeweb alles op te zeggen, ook Yourhosting gaat eruit bij mijn klanten, maar is gelijk weer een jaarcontract 

 

Â