Beantwoord

Contract gestopt. Waarom is er na 27-12-21 alsnog geld afgetrokken?

  • 7 January 2022
  • 14 reacties
  • 83 keer bekeken

Waarom? 27-12-2021 is het contract gestopt en toch ging de automatisch verder?

icon

Beste antwoord door Jose_ 17 January 2022, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

27-12-2021 liep het contract af, maar toch 5-01-22 weer het bedrag automatisch van mijn rekening afgetrokken. Bellen en bellen, maar heeft iemand ook dit probleem. Destorenen lukt, maar krijg direct een dreigmail! Herkend iemand dit?

Badge +19

Ja hoor dat is altijd zo. Hierna volgt de slotnota. 

Hallo @KianTim , heb je opgezegd of liep je vaste contract af op 27-12?

Indien het laatste  stopt je contract niet maar wordt stilzwijgend doorgezet met de opzegtermijn van 1 maand.

 

Ja en dan, heb nu dubbel betaald, maar een dreigement heb ik al gehad!

Opgezegd, en staat ook keurig in ‘mijnaccount’, maar alsnog weer afgetrokken van mijn rekening.

Echt? Twee x betalen en later 1 terug krijgen? Raar. Waarom krijg ik daar niets over te lezen dat dat zo is?

Als dit zo is, dan is dit geen reclame voor KPN

Badge +19

Het moment van fakturen stopt op het moment dat je abonnement stopt. In dit geval 27-12. De fakturen worden al eerder gemaakt. Het systeem ziet nuet dat een abonnement gaat stoppen.  Die zie alleen als het gestopt is!! Het heeft elkaar dus gekruist.  Je betaald uiteindelijk tot 27-12. De rest krijg je allemaal terug. In de voorwaarden staat dacht ik dat kpn 2 maanden de tijd heeft om de eindafrekening te maken.

Netjes was als KPN dat even had duidelijk gemaakt! Ik wacht nu even af, nu heb ik dubbel betaald, en walg van KPN, niets aangeven en gewoon doen.

Als is overstap heb ik er niets meer mee te maken! Maar toch geld van mijn rekening trekken? ik destorneer, eigenlijk weer klaar, maar toch dreigen. Waarom? Klaar zo lijkt mij! Of moet dit onterecht verder gaan?

Badge +19

Hou er vast rekening mee dat alle providers zo werken. Voor het geval je weer een keer overstapt. 

Badge +12

Netjes was als KPN dat even had duidelijk gemaakt! Ik wacht nu even af, nu heb ik dubbel betaald, en walg van KPN, niets aangeven en gewoon doen.

Ze maken dat ook duidelijk in de voorwaarden.en geven het dus ook aan..Je kunt er van walgen maar dan walg je van alle providers, ook van degene waar je nu naar toe gaat. Ze werken immers allemaal.zo. 

Met de eindafrekening, die dus soms na 2 maanden komt, krijg je al het teveel betaalde van af de einddatum terug. Met storneren breng je dat systeem alleen maar in de war en ben je wanbetaler. Niet storneren! KPN compenseert het gewoon 100 %.

Reputatie 7
Badge +10

Met de eindafrekening, die dus soms na 2 maanden komt, krijg je al het teveel betaalde van af de einddatum terug. Met storneren breng je dat systeem alleen maar in de war en ben je wanbetaler. Niet storneren! KPN compenseert het gewoon 100 %.


Wat @PeterG hierboven aangeeft klopt. Voor de volledigheid nog een stukje uitleg: Het gebeurt soms dat er na een opzegging alsnog abonnementskosten gefactureerd en geïncasseerd worden. Dit komt doordat je de abonnementskosten vooruit betaald. Daarnaast herkent het facturatiesysteem een opzegging pas wanneer het abonnement daadwerkelijk is opgeheven. Bijvoorbeeld: op 1 december zeg je jouw abonnement per 1 januari op. Op 25 december ontvang je dan alsnog een factuur voor de abonnementskosten van januari. De eerstvolgende factuur zal dan een slotfactuur zijn, daarop worden de te veel betaalde kosten verrekend en dat wordt dan teruggestort naar jouw rekening.