Beantwoord

Crediteren van teveel betaalde Belsimpel abonnement kosten

  • 10 February 2023
  • 7 reacties
  • 136 keer bekeken

Badge

Geachte heer, mevrouw van Belsimpel / KPN,

Ik ben al maanden bezig met KPN omdat hun mij vanaf het begin van mijn abonnement een verkeerde factuur sturen.
Zoals u kan zien heb ik via jullie (Belsimpel) een 2 jarig contract afgesloten bij kpn voor een bedrag van € 25,- per maand en € 19,- per maand voor de toestel kosten dit zou samen per maand een bedrag bedragen van € 44,-.

Nu krijg ik vanaf dag 1 onderstaande factuur :

Abonnement Periode 06.05 - 05.06 KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms
€ 37,50 - (Korting zolang het abonnement loopt) - € 5,00
+ 5G € 2,50 (5G - Korting zolang het abonnement loopt) - € 2,50

€ 32,50 maandelijkse abonnement kosten en dan toestel kosten er nog bij van € 19,- zou samen € 51,50 bedragen.

Dit zou dan € 7,50 per maand teveel zijn nu is zelfs het bedrag in september verhoogd zoals onder aangegeven :
************************************************************************************************************

Abonnement Periode 06.10 - 05.11 KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms
€ 39,68 (Korting zolang het abonnement loopt) - € 5,29
+ 5G € 2,50 (5G - Korting zolang het abonnement loopt) - € 2,50
€ 34,39 maandelijkse abonnement kosten en dan toestel kosten er nog bij van € 19,- zou samen € 53,39 bedragen.

Dit zou dan vanaf oktober 2022 € 8,39 per maand teveel zijn.
************************************************************************************************************

Dit zou verrekend worden want was iets fout gegaan met doorvoering van de gegevens zeiden ze in december 2022 telefonisch tegen me. Nu heb ik vandaag weer gebeld met de vraag wanneer dat dit verrekend gaat worden en deelde ze me mee dat het niet verrekend gaat worden en er geen eerder contact is geweest en het niet hun fout is maar dat deze bij jullie (belsimpel) lag en ik contact met jullie hierover op moest nemen. En scheepte ze me af met ooh u heeft een tv internet abonnement bij xs4all dan kunnen we u nu korting geven van € 7.50 per maand en een gratis tv pakket maar daar zit ik niet op te wachten het gaat erom dat ik al met al +/- € 94,45 (7 x € 7,50 = €52,50 + 5 x € 8,39 = € 41,95 samen € 94,45 ) teveel heb betaald waar ik recht op heb en hun dit zomaar van tafel vegen en zeggen dat ze niks terug kunnen zien dat ik gebeld heb etc etc.

Hoop dat iemand mij hiermee verder kan en wil helpen want word onterecht behandeld door KPN  tot nu toe terwijl hun eerst toezegging gedaan hadden om het teveel betaalde bedrag terug te betalen en het nu weigeren.

Met vriendelijke groet Jarno v S

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 February 2023, 18:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jvsp ,


Je post dit bij KPN, maar het is jou toch ook duidelijk dat jouw contract is afgesloten via BelSimpel. En je dan inderdaad bij hun moet zijn voor de voorwaarden van wat je hebt afgesproken. 
 

Wel twee opmerkingen: 

Een mobiel abonnement wordt jaarlijks per 1 oktober verhoogd op basis van de prijsindexatie. Dat kun je terugvinden in de voorwaarden. Je betaalt dus vanaf 1 oktober 2022 een iets hoger bedrag. 
 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

 

En: 
 

Voor het aanvragen van de korting ben je zelf verantwoordelijk: 

Want lijkt het erop dat je jouw 7,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN


Die korting krijg je inderdaad niet met terugwerkende kracht alsnog uitgekeerd. 

 

En een beetje erg laat. 

Badge

Raar dat ze dan paar maanden geleden bij KPN zeggen dat ze zien dat er bij hun wat fout is gegaan en dat ze het zullen verrekenen en nu opeens niks meer terug kunnen vinden en alles in eigen voordeel houden dit slaat echt nergens op. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en sturen je van kastje naar de muur keer op keer…. En die korting heb ik niks mee van doen het gaat om het berekenen van het verkeerde maandbedrag waar toch echt op contract van KPN staat 25 euro per maand en 19 euro toestelkosten….

Badge

En een beetje erg laat. 

loop jij elke dag je rekeningen na?? Als dat niet zo is hou je commentaar dan voor je als je niks beters te zeggen hebt.

Reputatie 7
Badge +24

En een beetje erg laat. 

loop jij elke dag je rekeningen na?? Als dat niet zo is hou je commentaar dan voor je als je niks beters te zeggen hebt.

In ieder geval 1 keer per maand: ja.

En een beetje erg laat. 

loop jij elke dag je rekeningen na?? Als dat niet zo is hou je commentaar dan voor je als je niks beters te zeggen hebt.

Ja. Ik weet wat er in komt en uit gaat. Natuurlijk! Dat is vooral tegenwoordig met internetbankieren een fluitje van een cent. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jvsp, ik zie dat er al veel gezegd is. Ik wil daar nog wel even wat aan toevoegen. Jij hebt bij het aanvragen van het abonnement vermoedelijk aangeven dat je een abonnement hebt voor thuis. Dan heb je recht op de korting inderdaad. Deze korting is echter geen onderdeel van het contract. Je hebt alleen recht op de korting zolang je jouw mobiel abonnement met het abonnement voor thuis combineert. 

Dat dit mis is gelopen is vermoedelijk omdat het door Belsimpel niet goed is doorgegeven.