Beantwoord

De inflatiecorrectie is onterecht toegepast op mijn nieuwe abonnement

  • 12 October 2022
  • 16 reacties
  • 173 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

in september heb ik voor mijn dochter een Kids Sim abonnement aangeschaft.

per maand zou dit €15,- kosten. Echter zie ik op mijn factuur nu dat er in september 16,99 wordt gerekend en in oktober €17,50.

Dit strookt niet met het contract wat ik heb afgesloten. Dit abonnement is bovendien amper een maand oud. Dan mag er nog niet verhoogd worden door KPN.

Ik hoor graag dat de extra gerekende kosten van de factuur afgehaald worden, anders ben ik genoodzaakt om de machtiging tot incasso te blokkeren. Wilt u z.s.m. contact met mij opnemen?

mvg,

David van Lith

icon

Beste antwoord door wjb 12 October 2022, 09:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

@D van Lith Misschien een betaalde app gedownload ?

De Apple App Store, de Google Play Store en de Microsoft Store zijn niet automatisch geblokkeerd. Wil je voorkomen dat je kind een app koopt of een in-app aankoop doet? Schakel 'Betalen via je factuur’ uit en voorkom onverwachtse kosten

Nee, dit is allemaal geblokkeerd. 

Op de factuur staat specifiek dat de abonnementsprijs voor september €16,33 is en voor oktober €17,50. Verder heeft mijn dochter €0,- kosten gemaakt.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u pagina 2 van de factuur laten zien? Dan kunnen we kijken waar het mis gaat.

Reputatie 7

Kan je eens een screenshots plaatsen van die facturen?

Uiteraard wel even de persoonlijke gegevens wegpoetsen zoals klantnummer en telefoonnummer.

En wat zegt de kostenspecificatie op pagina 2?

Misschien opzeggen per maand aangezet ? Is € 2,50 extra per maand.

Geen idee waarom, maar hij wil de screenshots niet plaatsen.

 

Reputatie 7

Geen idee waarom, maar hij wil de screenshots niet plaatsen.

Wat voor een melding krijg je dan als je een screenshot wilt toevoegen via het knopje met de twee bergjes?

Ik probeer het even via de computer i.p.v. mijn tablet

 

Ik zie het screenshot 2 milli secondes en daarna is het weer weg.  
 

U kunt hier toch de tekst plaatsen met de bedragen erachter ?

Poging veel:

 

 

Gelukt. Opnieuw screenshots gemaakt met de computer i.p.v. tablet. Blijkbaar kan je geen screenshots vanaf je tablet plaatsen.

Ingangsdatum contract 7 september 2022

Periode 11-9 tot 8-10  =  € 14,00

Periode  9-10 tot 8-11  = € 15,00

Niks mis mee 🤔

Oh ja, ik heb me verkeken op de genoemde bedragen.
Ik had bij de abonnementskosten andere bedragen verwacht. Daar ging het mis😅
Excuus aan de klantenservice.
Bedankt voor het meekijken. Soms zien we dingen over het hoofd.

Reputatie 7

Aha, Een kids sim kost dus blijkbaar €17,50 en heeft een doorlopende korting van €2,50.

Voor de periode van 11-9 t/m 8-10 worden 2 dagen in mindering gebracht en dat betekent dat de basisprijzen en kortingen overeenkomstig berekend worden.

Basisprijs: €17,50 x 28 / 30 = €16,33

Korting: €2,5,0 x 28 / 30 = €2,33

Totaal: €14,-

De maand van 9 oktober t/m 8 november wordt wel volledig in rekening gebracht tegen een prijs van €15,- (€17,50 - €2,50).