Beantwoord

Elke 6 maanden contract verlengen om korting te behouden?

  • 28 July 2023
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1

Weer zo’n “waar hebben ze het nu weer over” momentje.

Telecomservices zouden probleemloos moeten zijn.

Je bepaalt welke service je wil en je betaalt, totdat je wat anders wilt.

Val me niet lastig. Maar dat doen ze dus toch.

 

Nu gaat mijn thuis verbinding (Hussel 200) volgende maand de korting (weer) verliezen.

Ik kan wel een nieuw abonnement afsluiten, is dat wat anders dan het oude verlengen (?) en weer een koring krijgen. Dan blijft “alles” bij hetzelfde.

Behalve dan de ergernis dat ze je tijdens de vakantie lastig vallen.

 

Is dit een verkapte “klantenbinding” actie?

Weer zes maanden zeker stellen? Da’s dan een zielige vertoning.

Moet ik nu echt een andere provider zoeken?

 

Kan iemand me dit uitleggen?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 July 2023, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ikwileenantwoord ,

Ik vermoed dat jij een jaarcontract bent aangegaan met daarbij een korting (voor nieuwe klanten) op de eerste zes maanden. Die korting hou je uiteraard niet voor altijd, want dat zou iedereen wel willen en dat is voor KPN onbetaalbaar. 
 

Er is nu wel een mogelijkheid om te besparen op je maandelijkse kosten. Je kunt na afloop van jouw contractperiode (waarschijnlijk is dat na één jaar) via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN TV+. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. (En soms krijg je weer een tijdelijke korting.) Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic:

 

 

Reputatie 1

Anderhalf jaar geleden zijn we naar NL terug gekomen.

Huis gekocht en dan moet je om te “settlen” verschillende zaken regelen.

 

Gas, water, electra, telecom (net en wifi), mobiele sims, verzekeringen, auto enz.

Dat zijn zaken die je 1 keer wil regelen om er daarna vanaf te zijn.

 

Husselcontract was voor twee jaar, loopt af 02-2024.

Elke twee jaar wat aandacht is nog net OK.

Zes maanden voordat het contract afloopt vervalt de korting?

Ik denk nog steeds dat het een verkapte klantenbinding actie is. 😠

 

Tevens laten ze me nu alvast weten dat de volgende factuur geen korting meer heeft.

Volgende factuur zal drie augustus zijn, da’s dus ruim opt tijd.

Heel snel reageren op die klantenbindingactie dus. 🤣

 

1x Hussel200 & 2x unlimited mobiele sims zijn ze dus per 26-02-2024 kwijt.

Niet dat anderen beter zullen zijn, maar net als van hen in de toekomst, pik ik dit nu niet van KPN.

Dan stuur ik netjes de apparatuur terug en dan zijn we klaar.

De nooit gebruikte TV-decoder heeft laten zien hoe gemakkelijk dat is. 👍

 

Die 90 (niet gebruikte korting) euro krijgen ze gratis, maar de klant is permanent weg. 

Congratulations KPN, well done 👋🏻

Reputatie 7
Badge +24

U hoeft helemaal niets te doen. Er loopt niets af. Het abonnement loopt gewoon door. U blijft gewoon verbinding houden.

Een abonnement voor 2 jaar klinkt als een zakelijk abonnement. Particulier heeft KPN alleen 1 jarige abonnementen. Die dus na 1 jaar gewoon doorlopen, dan maandelijks opzegbaar. 

6 maanden korting is iets wat normaal gesproken alleen nieuwe klanten krijgen. Daarna krijgt u deze korting niet meer.

Reputatie 1

Laten we het er maar op houden dat ik het niet snap.

Dan betaal ik wel die zes maanden ~55 euro i.p.v. ~40 en dan ben ik klaar met KPN.

Dan ben ik niet tevreden, maar is KPN uiteindelijk de verliezer en dat maakt dan weer wat goed 😉

 

Verdere reacties niet meer nodig, ik weet wat me te doen staat en heb daar vrede mee.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat snapt u niet dan? Dat de korting na 6 maanden vervalt? Wat valt daar niet aan te snappen dan?

Zeg dan wel op tijd op anders word het een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand. Dus minimaal 1 maand voor het einde van het contract opzeggen.