Vraag

Esr-tv blijft afschrijven en uitzetten via E-bill lukt niet

  • 16 August 2022
  • 20 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben nu alweer 2 dagen druk geweest met deze ellende. Maar ben nu echt zover om alles op te zeggen bij de KPN! Ik ben het niet gewend van de KPN dat ze hierin niks voor je kunnen of willen doen. Ik heb inmiddels mails gestuurd naar E-Bill en naar Esr-tv.  Terwijl ik helemaal nergens om gevraagd heb. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 2
Badge

Het gekke is dat ik bij de playstore  KPN de betaalmethode uit heb staan! En toch wordt er maandelijks € 10,- afgeschreven? Van de KPN krijg ik tot 2 keer toe te horen dat men hier niks mee kan!? Wie is er nu verantwoordlijk???? PAyinfo staat ook uit trouwens! Hoe kan dit dan nog klakkeloos geaccepteerd worden?

 

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Norbie! Vervelend dat het niet lukt ESR-tv uit te zetten. We krijgen dit signaal zo nu en dan. We hebben een kennisbank topic over Payinfo en betaalde SMS diensten. Daarin staat vooral algemene informatie hierover. 

In dit specifieke geval kan je de diensten uitzetten door naar e-bill.mobi te gaan. Kies daar voor “Ik wil een abonnement stopzetten.”. Volg daarna de stappen.

Daarmee moet het opgelost zijn. 🙂

Reputatie 2
Badge

Hoi Bram,

Deze kennisbank had ik al gezien ja. Ook al bij E-Bill aangegeven dat ik hier hier niet van gediend ben en nergens om gevraagd heb. Deze mail is door hen doorgestuurd naar esrtv. Met de vraag om deze dienst stop te zetten.

Inmiddels ook mail gehad van esrtv dat de dienst stopgezet word, omdat ik daar 2 x om verzocht had.

In de mail willen ze graag nog even duidelijk maken dat ik deze dienst zelf geactiveerd zou hebben door op een banner te klikken en daarna op doorgaan zodat dit abonnement bevestigd zou zijn.  Daarnaast zou ik een bevestiging hebben gehad via sms? 

Nu komt het…..

Zowel bij E-bill en bij Payinfo staat de betaal service uit! Ik ga er dan vanuit dat dit soort abonnementen automatisch geblokkeerd worden, net zoals bijvoorbeeld een belspel waarvoor een 06 nummer nodig zou zijn. Dit werkt dan niet.

Het komt er dan op neer dat het systeem niet waterdicht is, of esrtv doet iets wat wettelijk niet toegestaan is. En daar gaat het mij om. Wat hier gebeurt is onrechtmatig en onrechtvaardig! 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Norbie ik heb voor je gekeken of online aankopen via de KPN factuur geblokkeerd zijn. Dit is niet het geval. Ik kan deze voor je uitzetten. Daarmee worden alle betalingen via je mobiele factuur geblokkeerd. Dus ook die van bijvoorbeeld een Youtube abonnement. Of een betaling voor een wijzerplaat voor een smartwatch. Om maar wat te noemen. 

Verder heb ik navraag gedaan naar de stappen die er voor nodig zijn een dergelijk abonnement aan te schaffen. Dit gaat om 6 stappen.

  • De ESRTV app downloaden
  • Registreren met je e-mailadres
  • Je mobiele nummer invoeren
  • Een SMS ontvangen en op de link daarin klikken
  • Op de groene toets “Betalen” drukken.

Dit zijn niet stappen die je onbewust doet. En omdat er een SMS verstuurd wordt is dit ook niet iets dat iemand anders voor je kan doen. In ieder geval niet zonder toegang te hebben tot je mobiele nummer. Wil je nog voor me bevestigen dat je op geen moment een dergelijke SMS hebt ontvangen? Ik begrijp dat het antwoord op deze vraag nee is. Maar hoop ook dat jij begrijpt waarom ik die vraag toch stel.

Aan deze kant wordt ondertussen navraag gedaan waarom er meer soortgelijke meldingen binnenkomen. Ik kan je alleen geen termijn geven waarbinnen deze vraag beantwoord gaat worden. Als je in de tussentijd meer vragen hebt kan je die altijd hier stellen. 

Reputatie 2
Badge

Hoi Bram,

Ik heb 2x telefonisch contact gehad met de KPN en men heeft aangegeven dat online aankopen uitgeschakeld staat!? 

Maar ik zal proberen te achterhalen wat ik dan bij esrtv ooit aangeklikt zou hebben om deze dienst te activeren.

Ik laat je weten wat ik heb gevonden!

 

Bedankt alvast!

 

Reputatie 7

@Norbie, Wil je dat @Bram_ betalen via de KPN factuur voor jouw abonnement gaat blokkeren?

Zo ja, geef dat dan even aan.

Reputatie 2
Badge

Hoi WJB, Ondanks dat mij verteld is dat betalen via kpn factuur uitstaat mag dit inderdaad nogmaals uitgezet worden. En bedoel je hiermee KPN pay?

Reputatie 7

Hoi WJB, Ondanks dat mij verteld is dat betalen via kpn factuur uitstaat mag dit inderdaad nogmaals uitgezet worden. En bedoel je hiermee KPN pay?

Dan hoop ik dat @Bram_ dat op korte termijn voor je zal regelen.

Reputatie 1

@Bram_ : Ik heb hetzelfde meegemaakt, uit het niets een SMS ontvangen dat er een ESRTV abonnement geactiveerd is terwijl ik in de supermarkt stond. De stappen die je beschrijft zijn absoluut niet doorlopen. Ik heb vele jaren geleden reeds betaaldiensten uitgeschakeld via payinfo.nl, maar desondanks staan deze kosten op de factuur. Ik heb eveneens geen KPN Pay toegevoegd aan mijn Google Account.

Ik heb het ESR TV abonnement gelukkig kunnen beëindigen en de kosten retour ontvangen, maar ik wil niet in de toekomst weer in eenzelfde situatie terecht kunnen komen.

Ik zou ook graag zien dat KPN de mogelijkheid om te betalen via de telefoonrekening helemaal blokkeert voor mijn nummers.

Zie ook dit topic hierover waarin ik e.e.a. uitgebreid heb beschreven:

 

Reputatie 2
Badge

@Don3 Ik dacht ook even dat ik gek was, maar gelukkig bevestig jij het ook nog eens. @Bram_ Hoi WJB, Ondanks dat mij verteld is dat betalen via kpn factuur uitstaat mag dit inderdaad nogmaals uitgezet worden. En bedoel je hiermee KPN pay? 

Reputatie 7
Badge +17

@Norbie reden dat ik die stappen aangaf was voornamelijk om inzicht te geven. Ik geloof niet dat iemand bewust op deze manier zichzelf zoveel gedoe op de hals haalt. En ik help je graag bij het oplossen!

Verder zijn we bezig met onderzoek om te zien waar ineens de meldingen over ESRTV vandaan komen. Als daar uitslag van is hoor je het hier van me. En ik verwacht dat we dan een update aan de voorkant van het forum doen. Wel kan dit even duren en gaan we tot die tijd per geval kijken wat de beste oplossing is. 

Verder bedoel ik inderdaad KPN Pay. Deze kan ik van onze kant blokkeren. Daarmee worden alle betalingen anders dan je mobiele abonnement en toestel geblokkeerd. Dit zijn betalingen die je normaalgesproken start door bijvoorbeeld in de Google Play store of iStore iets te kopen. 

Reputatie 7

Verder bedoel ik inderdaad KPN Pay. Deze kan ik van onze kant blokkeren. Daarmee worden alle betalingen anders dan je mobiele abonnement en toestel geblokkeerd. Dit zijn betalingen die je normaalgesproken start door bijvoorbeeld in de Google Play store of iStore iets te kopen. 

En nu is de status weer onbekend, @Bram_, ga je nu wel of niet KPN Pay blokkeren voor @Norbie?

Reputatie 2
Badge

@wjb @Bram_ Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice, en de betaalservice is nu uitgezet! In mijn facturen zie ik dat er 3 x € 10,- is afgeschreven en dat ik 2 termijnen terug krijg?

Dit is mij nog niet helemaal helder. Wellicht dat iemand van jullie hier wat mee kan?

Mooi dat er een onderzoek komt naar deze praktijken! Ik hoop dat dit voorspoedig verloopt. 

 

 

Reputatie 7

@Bram_, Kan jij nog wel controleren of betalen via de factuur ook echt uit gezet is immers het is al twee keer eerder gezegd dat dit uit gezet is terwijl dit achteraf dus niet het geval bleek te zijn.

Reputatie 2
Badge

@Bram_  Als ik kijk in mijn scherm en klik dan op betaalmethode toevoegen, Facturering voor KPN/Telfort toevoegen, vraagt ie of ik dit wil aanzetten. Ik mag dan aannemen dat dit uitstaat? 

Reputatie 7

@Bram_  Als ik kijk in mijn scherm en klik dan op betaalmethode toevoegen, Facturering voor KPN/Telfort toevoegen, vraagt ie of ik dit wil aanzetten. Ik mag dan aannemen dat dit uitstaat? 

Die betaalmethode toevoegen doe je, neem ik aan, in de Google Play Store of Apple Store.

Dat is wat anders dan die blokkade. Die blokkade is dat je helemaal niets via jouw KPN factuur kunt betalen anders dan het KPN abonnement zelf.

Reputatie 2
Badge

@Bram_  Klopt! Maar heb zelf geen idee waar ik dit kan inzien in mijnkpn...

Reputatie 1

Ik heb de blokkade voor betalen via de factuur door KPN Webcare laten activeren, ik heb daarna ook een automatische SMS ontvangen waarin dit wordt bevestigd.

Ik denk het belangrijk is om middels feedback in de playstore de wens uit te spreken dat het via de MijnKPN app mogelijk gemaakt wordt om betalen via de factuur uit te schakelen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.kpn.mijn&gl=US

Ik heb dit reeds gedaan, des te meer mensen hierom verzoeken des te sneller wordt dit hopelijk geïmplementeerd.

Reputatie 2
Badge

@Don3  Gedaan!

Reputatie 7
Badge +17

@wjb ten tijde van mijn bericht op 21 augustus was het nog niet geblokkeerd. Dat is nu wel het geval. Excuus dat ik er niet sneller bij was. Wel super dat de duidelijke tip van @Don3 geholpen heeft daarbij. 

@Norbie op de vraag over het vergoeden heb ik nu nog geen antwoord voor je. Vooral omdat we nog niet weten waarom mensen ineens ESR-tv op de factuur hebben staan. Zodra we daar antwoord op hebben wordt besloten of en hoe er vergoed wordt.