Beantwoord

Ex heeft pakket aangepast zonder toestemming, ik krijg geen inzage in onderzoek

  • 10 April 2024
  • 12 reacties
  • 205 keer bekeken

Mijn ex heeft mijn thuis abonnement veranderd zonder mijn toestemming. Ik had mijn email en wachtwoord al aangepast dus het moet wel telefonisch zijn geregeld. Ik heb direct nadat ik een mail kreeg van kpn dat mijn thuis abonnement was aangepast contact opgenomen met kpn en ze hebben alles weer teruggezet en er is een onderzoek gestart hoe dit heeft kunnen gebeuren. De uitslag van dit onderzoek mag raar genoeg niet met mij gedeelt worden i.v.m. privacy redenen. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar deze gaf letterlijk aan wel wat beters te doen hebben en niets met de aangifte te gaan doen. Ik krijg nu steeds mailtjes dat ik apparatuur retour moet sturen. Ik heb geen apperatuur wat retour moet. Er is immers niets veranderd aan mij. abonnement. Ik heb een email gestuurd naar kpn met het verzoek de uitkomst van het onderzoek te delen met mijn advocaat. Want de telefonist can kpn gaf aan dat alleen politie of een advocaat de uitkomst van het onderzoek mocht opvragen. Dit is toch te gek voor woorden. Ik zit met de ellende maar krijg geen enkele informatie over de uitkomst van het onderzoek. In wat voor wereld leven we toch? 

icon

Beste antwoord door Nick83 10 April 2024, 20:42

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Weet u zeker dat u een goed wachtwoord heeft voor uw MijnKPN account? Iets wat uw ex echt niet kan raden?

U kunt ook 2FA instellen. Zodat u bij inloggen een cijfercode via SMS gestuurd krijgt die u in moeten voeren. Het is raadzaal om dat te doen in uw situatie. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jacwa, wat een vervelende situatie! Ik vraag me ook voorzichtig af of het echt niet zo heeft kunnen zijn dat de ex het wachtwoord heeft ‘geraden'? In ieder geval begrijp ik uit je verhaal dat alles weer teruggedraaid is naar het oude. Dat zou dan ook betekenen dat er niets meer retour hoeft: je hebt precies het aantal apparaten in huis dat bij je abonnement past. In dat geval mag je de herinneringen gewoon achterwege laten. Mocht je hier toch nog over twijfelen, bel gerust nog eens met de collega's via 0800-0402. Zij kijken graag met je mee om dit te bevestigen!

Nee mijn ex heeft het wachtwoord absoluut niet kunnen raden. Maar ik vind het gewoon erg vreemd dat ik geen uitslag krijg van het onderzoek. Nu moet mijn advocaat dit opvragen. En dan krijg ik het alsnog. Ik snap niet dat het mij geld moet kosten om de uitslag te krijgen. Jullie raden mij aan een onderzoek te starten. Dit doe ik...en vervolgens word er niets met mij gedeelt. Waarom moet ik dan een onderzoek aanvragen?  Heel vreemd. En zoals ik al aangaf. De politie zegt letterlijk: we hebben wel wat beters te doen. 

@Nick83 ik heb de instelling met extra pincode aanstaan. Maar het vreemde is als ik zelf inlog wordt lang niet altijd naar een code gevraagd en kan ik zo inloggen.  De ene keer wel en de andere keer niet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Jacwa Zonder onderzoek kan KPN niet vaststellen of fraude gepleegd was of niet. Je was zelfs ook een van de verdachte, dus mag het onderzoek niet zien.

Als je bij inloggen een vinkje zet bij "Onthoud deze computer” wordt een cookie geplaatst en bij volgende keer wordt je bij het gebruik van dezelfde PC niet meer om een extra code gevraagd. Als je de cookies van mykpn weer wist, wordt bij de volgende inloggen weer om een code en een vinkje gevraagd.

Reputatie 7
Badge +9

@Jacwa Zonder onderzoek kan KPN niet vaststellen of fraude gepleegd was of niet. Je was zelfs ook een van de verdachte, dus mag het onderzoek niet zien.

Er is op zijn verzoek onderzoek gedaan, zover mogelijk. Ik bedoel, wat moet je onderzoeken als bedrijf ?
Ik vermoed dat men gewoon alles heeft terug gedraaid en klaar.
In deze kwestie zijn er echt geen 'verdachten’, KPN heeft helemaal geen tijd voor dit soort spelletjes van mensen die uit elkaar gegaan zijn.

Reputatie 7

@Jacwa, Had je het wachtwoord van jouw email veranderd of het wachtwoord van jouw KPN ID?

Ik ben bang dat je alleen gedacht hebt aan het wachtwoord van de email en niet aan het wachtwoord van de KPN ID. Het is de KPN ID die gebruikt wordt om een contract aan te passen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me weleens af ... waarom maakt KPN niet in MijnKPN een volledig logboek beschikbaar waarin elke actie terug te vinden is?

En dan bedoel ik acties zoals inloggen, aanpassing van gegevens/abonnement. Telefonisch contact, brief en email uitwisselingen. Waarom is dat niet gewoon allemaal terug te zien?

Reputatie 7
Badge +9

Ik vraag me weleens af ... waarom maakt KPN niet in MijnKPN een volledig logboek beschikbaar waarin elke actie terug te vinden is?

En dan bedoel ik acties zoals inloggen, aanpassing van gegevens/abonnement. Telefonisch contact, brief en email uitwisselingen. Waarom is dat niet gewoon allemaal terug te zien?

Zou inderdaad mooi zijn, voor hun eigen systeem hebben ze dit natuurlijk. Maar als je dit aan mijnkpn wilt koppelen zal dat uiteraard een behoorlijk kostenplaatje hebben.

Ik lees mee, vervelend gedoetje, kan ik niet veel aan toevoegen behalve dat dit mij opviel :

Ik heb een email gestuurd naar kpn  . . .

VREEMD genoeg verzorgd  KPN e-mail diensten voor klanten, ze sturen ook e-mails naar klanten maar ontvangen doen ze niet aan.
Psja, laat ik er verder maar niets over zeggen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag allemaal, ik breek even in want ik heb het bericht en reacties op de hypothetische situatie verwijderd: draagt niet bij het vraagstuk van de topic starter en is niet in lijn met onze huisregels.
 

Ik vraag me weleens af ... waarom maakt KPN niet in MijnKPN een volledig logboek beschikbaar waarin elke actie terug te vinden is?

En dan bedoel ik acties zoals inloggen, aanpassing van gegevens/abonnement. Telefonisch contact, brief en email uitwisselingen. Waarom is dat niet gewoon allemaal terug te zien?

Zou inderdaad mooi zijn, voor hun eigen systeem hebben ze dit natuurlijk. Maar als je dit aan mijnkpn wilt koppelen zal dat uiteraard een behoorlijk kostenplaatje hebben.


Mooie vraag voor een nieuw topic, @Nick83 en @SaltyBart 😉😅! 

@Nick83 ik vind het vreemd dat ik via een telefonische medewerker een email adres kreeg abuse...... daar de klacht in kon dienen en vervolgens een mail terug krijg dat ik voor klachten moet bellen met het algemene nummer. Dit heb ik tig keer gedaan. Dan wordt mij aangeraden om een onderzoek te laten opstarten omdat het identiteitsfraude is en dit echt niet kan. Dus dan laat je een onderzoek doen. Vervolgens word je ca 2 weken later gebeld dat het onderzoek is  afgerond maar dat ze de uitkomst niet mogen delen i.v.m. privacy redenen. Het gaat om MIJN account. Dus waarom mogen ze dit niet delen. Ze hebben gewoon geen waterdicht telefonisch systeem. Hier kom je met een paar simpele vragen doorheen. Naam. Geboortedatum. Klantnummer en laatste 3 cijfers van je bankrekening.  Dus als iemand dat heeft kunnen ze zo van alles veranderen. Online was bij mij onmogelijk. Ze nemen de gesprekken ook op. Dus ze kunnen duidelijk horen of ik of iemand anders gebeld heeft. Maar dit willen ze niet delen. 

Reageer