Extra kosten gemaakt op Amerikaans/Canadees Netwerk vanuit Noorwegen

  • 21 July 2023
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Hoe kan het dat ik kosten van een amerikaans /canadees net werk krijg aangerekend terwijl ik in europa(Noorwegen ) verblijf


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft waarschijnlijk, zonder dat je het door had, verbinding gemaakt met een maritiem netwerk en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden. Dit gebeurt vaak op ferries maar ook soms aan de kust in de buurt van maritieme GSM masten zoals die van Tampnet.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

Ja dat kan maar wie gaat dit vergoeden KPN????

Reputatie 7
Badge +6

Nee, KPN zal dit niet vergoeden. 

Ik wordt bij kpn van hier naar daar gestuurd maar geen gehoor 

Waarschijnlijk gaan ze dan een klant minder hebben

Reputatie 7

Ik ben het volkomen met je eens dat KPN dit zou eigenlijk moeten vergoeden immers je mag van jouw abonnees niet verwachten dat ze op de hoogte zijn van het feit dat je zelfs binnen de EU tegen dataroamingkosten aan zou kunnen lopen.

Dat is ook waarom ik er al jaren voor pleit om die simpele hierboven genoemde functionaliteit te implementeren.

Reputatie 7
Badge +6

Waarschijnlijk gaan ze dan een klant minder hebben

Tja, die kans is er.