Beantwoord

Extra kosten KPN Pay op factuur

  • 26 April 2024
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Reputatie 2

Er staan extra kosten van kpñ pay op mijn factuur maar ik gebruik deze methode helemaal niet ( zie foto ). Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het niet hoef te betalen?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 April 2024, 21:40

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @marloeslangerak82 ,

Dan kun je voor de toekomst die mogelijkheid stopzetten of blokkeren: 

KPN Pay stopzetten

KPN Pay stopzetten in de Google Play Store

  1. Open de Play Store app
  2. Klik op het menu linksboven of op jouw profielfoto rechtsboven
  3. Kies ‘Betaalmethoden’
  4. Ga naar ‘Meer betalingsinstellingen’
  5. Log in als daarom wordt gevraagd
  6. Tik onder de betaalmethode op ‘Verwijderen’
  7. Bevestig jouw keuze

 

KPN Pay blokkeren

Je kunt KPN Pay ook helemaal laten blokkeren. Je kunt KPN Pay dan niet meer instellen en gebruiken. Dit geldt voor alle stores. Andere betaalmethoden blijven natuurlijk wel beschikbaar.

KPN Pay (de)blokkeren?

 

Om KPN Pay te (de)blokkeren, bel je KPN op 0800 0402. Dit is gratis.

 

bron:

 

Reputatie 2

Maar die betaalmethode staat nergens bij mij in die play store app dus dan kan ik die toch ook niet verwijderen of gebruikt hebben?

Reputatie 7
Badge +28

Ik adviseer je om op een werkdag tussen 8.00 en 18.00 te bellen met 0800-0402. Daar kunnen ze e.e.a. nakijken en meteen KPN Pay blokkeren. 

Reputatie 2

Oke ga ik dat van de week even doen

Reputatie 7

Niet om het een of ander maar vanuit je screenshot te zien, lijkt het juist wél het geval te zijn.

KPN Pay is niets anders dan simpelweg betalen via je factuur. Onder jouw 'betaalmethoden'  staat kpn/mobiel er 2 keer in, een met n.v.t. en de ander als actieve betaalmogelijkheid,…

Onderaan naar meer betalings instellingen gaan, inloggen op je Google account en je kunt gewoon de kpn betaalmethode verwijderen. Hier zelfs net getest,...

Reputatie 2

Jb22, sorry dat wist ik helemaal niet! Ik ben meteen gaan kijken en heb beide verwijderd.

Reputatie 7

Maakt niet uit. Hiermee heb je het in ieder geval uitgeschakeld.

Om het tevens definitief te blokkeren  kun je KPN bellen om betalen via je factuur uit te schakelen.

Wij hebben Odido waarbij dat gewoon in de App geregeld kan worden. Helaas kan dat bij KPN nog altijd niet.

 

Dus ergens heeft er bij jou in een app of een in app aankoop of dienst via een eenvoudige knop voor akkoord, een machtiging plaatsgevonden om betalingen via je factuur uit te voeren. Je kunt evt nog kijken of dat via de bewuste apps of diensten is uit te schakelen. Check ook even onder abonnementen of daar geen vreemde apps of diensten tussen staan.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @marloeslangerak82,

Ik zie dat de community je te hulp is geschoten en dat het je gelukt is om KPN pay uit te zetten, top!

Dus ergens heeft er bij jou in een app of een in app aankoop of dienst via een eenvoudige knop voor akkoord, een machtiging plaatsgevonden om betalingen via je factuur uit te voeren. Je kunt evt nog kijken of dat via de bewuste apps of diensten is uit te schakelen. Check ook even onder abonnementen of daar geen vreemde apps of diensten tussen staan.

Dit wil ik je ook nog even aanraden, aangezien je zelf niet echt lijkt te erkennen dat je überhaupt ergens aan hebt gegeven dat er iets via je KPN factuur betaald moest worden!

Reputatie 2

Beste Maja, ik heb alles kunnen uitzetten maar zit nog wel met een factuur waarin het bedrag is verwerkt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die gewijzigd wordt zodat ik alleen de kosten hoef te betalen die ik normaal betaal?

Reputatie 7
Badge +20

Als het jou echt niet duidelijk is waar deze extra kosten voor in rekening zijn gebracht, wil ik je aanraden om hier een klacht voor in te dienen, zodat onze klachtenafdeling de situatie goed kan bekijken en je hier verder mee kan helpen. Het is mogelijk om bijlagen mee te sturen, dus je kunt eventueel screenshot delen zodat de collega's van de klachtenafdeling direct alle benodigde informatie hebben om dit goed te kunnen onderzoeken!

Reputatie 2

Oke dank.u wel dan ga ik even een bericht sturen

Reageer