Beantwoord

Extra kosten voor herindienststelling, terwijl de fout niet bij mij ligt

  • 13 January 2023
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo,

In december had ik een tweede herinnering gekregen dat mijn mobiel abonnement niet betaald was.

Dit is al meerdere maanden fout gegaan, aangezien via mijnkpn dit al ten minste 6 maanden op automatisch incasso staat, KPN heeft het nooit automatisch geïncasseerd. Met de tweede herinnering gelijk betaald, dit was op tijd.(voor de tweede herinnering was er ook al hetzelfde bedrag overgemaakt dus ik heb 2x voor 1 maand betaald)

Nu een maand later, heb ik extra kosten voor "herindienstelling" omdat jullie een fout in het systeem hadden waardoor niks automatisch werd afgeschreven? Mijn betalingen zijn op tijd geweest met de herinneringen. 

 

Overigens is het toch allemaal erg frustrerend dat jullie geen live chat meer hebben, en de enige mogelijkheid is dit forum als je buiten kantoortijden alleen maar contact kan opnemen.

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 January 2023, 09:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @Monaco, welkom bij ons op het forum. Als automatische incasso aanstaat verwacht je natuurlijk dat dat lukt, maar toch gaat dat niet begrijp ik. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, op je profiel staan geen gegevens. Het zou kunnen zijn dat het 'mandaat’ voor de incasso niet actief is, dat kan voorkomen als er een blokkade bij de bank is (geweest). Heb je al contact gehad met jouw bank om te kijken of dat het geval is? Als dat niet het geval is en inderdaad blijkt dat het mandaat niet actief is kan er een verzoek worden gedaan om deze te activeren.

Dat kan telefonisch (0800-0402) tijdens kantoortijden zoals je noemde, maar ook op zaterdagen (tussen 08.00 en 17.00) het makkelijkste. Via het forum kunnen we ook met je meekijken, daarvoor kan je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invullen en een seintje geven als het gelukt is.

Ondertussen word dit al automatisch geïncasseerd, dit is al opgelost na meerdere malen contact te hebben gehad met kpn, hier gaf kpn aan dat de fout bij hun lag, dit heeft niks met mijn bank te maken.

Het gaat mij nu om de kosten die hierdoor ontstaan zijn, ik hoor hier geen kosten van te hebben, omdat er duidelijk is aangegeven dat de fout bij jullie lag.

 

 

Het bericht dat aangaf dat het bij jullie lag:

 

"Naar aanleiding van onderstaande meld ik u dat een technisch probleem (aan KPN zijde) de periodieke, automatische afschrijving in de weg stond. De automatische afschrijving zal plaats gaan vinden vanaf de volgende nota.

 

 

Er van uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

*** ***

Medewerker Collections

 

GBS C2C B2C

Groningen-Stationsplein 7

"

Reputatie 7

Goed om te lezen dat dat opgelost is @Monaco! Dat maakt dat in ieder geval een stuk makkelijker. Is er bij dat gesprek niet ook gekeken naar de herinneringskosten die in rekening waren gebracht?

Doordat er nog geen gegevens op je profiel staan kan ik er nog niet meer over zien of zeggen.