Beantwoord

Fout in factuur: buitenbundelkosten Supervoordeellanden bundel door tijdsverschil

  • 17 August 2022
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Het volgende probleem is eerder vermeld in:
Fout in factuur


Tijdens een verblijf op Curaçao is op 5 juli 2022 de bundel Supervoordeelland buiten de EU aangevraagd via een sms naar 1266. De bevestiging van de aanvraag werd op 5 juli 2022 om 22:51 Nederlandse tijd ontvangen, en de bevestiging dat de bundel actief en te gebruiken is werd op 5 juli 2022 om 22:53 Nederlandse tijd ontvangen (zie screenshot).
 

 

 

 

Het eerste ontvangen gesprek uit Nederland vond plaats om 23:58 Nederlandse tijd (zie screenshot).

 

 

 

 


Op de recente factuur van KPN van 12 augustus 2022 is het eerste ontvangen gesprek echter niet uit de bundel betaald (gemarkeerd in kleur):

Ontvangen gesprekken in het buitenland
Land en nummer Datum Tijdstip Min €
ANT 0031*********** 05 jul 17:58 13:06 6,550
ANT 0031*********** 07 jul 06:35 17:51 0,000 *
ANT 0031************ 08 jul 17:28 16:18 0,000 *
ANT 003************** 09 jul 16:29 11:37 0,000 *

* = Geheel of gedeeltelijk uit een bundel


De oorzaak hiervan is dat de ontvangen gesprekken worden opgeslagen met een tijdstempel van de lokale tijd van het land waar de ontvanger zich op dat moment bevindt. Het tijdsverschil tussen Nederland en Curaçao is 6 uur. Wanneer we 6 uur optellen bij de ontvangen gesprekken, zien we tijden van de ontvangen gesprekken in Nederlandse tijd:

ANT 0031*********** 05 jul 17:58 + 6:00 = 23:58
ANT 0031************ 07 jul 06:35 + 6:00 = 12:35
ANT 0031************ 08 jul 17:28 +6:00 = 23:28
ANT 0031************* 09 jul 16:29 + 6:00 = 22:29

De corresponderende Nederlandse tijden komen dus precies overeen met de tijden van de ontvangen gesprekken (zie screenshot).

Door het gebruik van Nederlandse en lokale tijd in de vergelijking ontstaat dus de situatie dat het lijkt dat het eerste ontvangen gesprek plaatsvond ruim voordat de bundel werd geactiveerd.

Dit is echter niet gebeurd. We hebben in Curaçao gewacht op de sms bevestiging, en het eerste ontvangen gesprek vond een uur daarna pas plaats.

Mijn verzoek is daarom om het bedrag van € 6,55 op de volgende factuur te verrekenen.


MVG
Reinjo Niemeijer



TIP: zolang de facturering software niet is aangepast, is het verstandiger om je bundel een dag eerder aan te vragen wanneer je in landen met andere tijdzones verblijft.

Admin: privégegevens verwijderd uit bericht. 

 

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 22 August 2022, 20:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RN115 

Er was heel recent nog een vergelijkbaar geval.

Daar bracht een bezoek aan een KPN winkel de oplossing. Mogelijk ook voor jou een optie, maar ik zou voorlopig hier eerst wachten op een KPN moderator. Die zijn ook heel goed in het oplossen van dit soort ‘puzzels’. Door de vakantietijd loopt de wachttijd wel op tot (soms) een paar dagen.

Reputatie 7
Badge +13

@RN115 Mag ik je allereerst welkom heten op het forum en mag ik je ook bedanken voor de uitgebreide analyse! Ik heb wel even na het lezen van je bericht deze aangepast met het oog op jouw privacy. Ik heb jouw gegevens naast onze systemen gelegd en ik vermoed ook dat er een registratie heeft plaats gevonden na Nederlandse tijd en dat er daardoor dat eerste gesprek onterecht is gemarkeerd als buitenbundel. Ik ga dit dan ook corrigeren op de volgende factuur. Ik zie dat het trouwens wel om een ander nummer gaat dan in jouw profiel staat. Zou je het nummer in kwestie kunnen noteren in het vakje persoonlijke opmerkingen en mij hier een seintje willen geven als dat is gedaan?

Reputatie 1
Badge

@Remco_  Bedankt voor je bericht, privacy aanpassingen en snelle reactie. Ik had de telefoonnummers laten zien om een cross-reference mogelijk te maken tussen sms, factuur en belhistorie. Ik heb het betreffende mobiele nummer toegevoegd in Persoonlijk Opmerkingen.

Mvg
Reinjo Niemeijer

Reputatie 1
Badge

Inderdaad @RBxx het gaat precies zoals je voorspeld hebt …. bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +13

 

@Remco_  Bedankt voor je bericht, privacy aanpassingen en snelle reactie. Ik had de telefoonnummers laten zien om een cross-reference mogelijk te maken tussen sms, factuur en belhistorie. Ik heb het betreffende mobiele nummer toegevoegd in Persoonlijk Opmerkingen.

Mvg
Reinjo Niemeijer

 

 @RN115  Het maakte de analyse een stuk makkelijker! Dat is inderdaad ook het nummer wat ik tegenkwam :-) . Ik ga de kosten vergoeden en deze zullen op de komende factuur in mindering worden gebracht. Ik wens je een hele fijne avond en post gerust nog eens een topic als we je ergen bij kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @RN115 . Deze afhandeling is precies zoals ik verwachtte van de moderators 👍🏻.
Zeker met de gedetailleerde onderbouwing die je aanleverde.