Geboden aanbieding niet nagekomen door KPN

  • 4 April 2024
  • 10 reacties
  • 128 keer bekeken

Hallo,

Ik ben zelf nieuw op dit forum en ik kan mij erg goed identificeren met het probleem welke door sjuulh naar voren is gebracht. Ook mij is een aanbod (2x zelfs) gedaan om mijn huidige Internet & TV abonnement te verlengen met een extra jaar voor 35 euro per maand. 

 

Echter ook ik loop tegen het probleem aan dat KPN medewerkers aangeven de aanbieding niet in gang te kunnen zetten. De afspraken staan wel geregistreerd in de systemen van KPN, maar ze kunnen het blijkbaar niet inregelen voor mij. Dat was wel de afspraak, maar betaal nu sinds 1 april onterecht het reguliere tarief 71,50.

 

Ik weet niet of ik ook hier geholpen kan worden, of zelf een apart bericht moet posten?

Mij is wel beloofd dat de medewerker en/of teamleider die de regeling die dag heeft gecontroleerd en goedgekeurd mij zou terug bellen. Tot op heden heerst er echter radiostilte vanuit KPN.

 

Verder vind ik het ook goed om te laten weten dat KPN dus wel degelijk aan meerdere personen dit soort aanbiedingen doet per telefoon, maar dat klanten tussen wal en schip vallen als ze op die telefonische afspraken willen beroepen. We hebben hier niet te maken met een louche onderneming waarbij alles per schrift eerst bevestigd moeten worden (althans, dat vermoeden hadden wij).

 

Kan er ook iemand kijken naar mijn dossier?

 

Admin: afgesplitst en een eigen vraag voor jouw vraag aangemaakt.

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @VinNan 

Welkom op het forum van KPN.

Jouw verhaal correspondeert met die van mede forumlid Sjuulh, en daar is al een uitgebreide topic over aangemaakt, waar je alle antwoorden in kunt terugvinden, inclusief reacties van een KPN moderator.
Jouw probleem is in principe hetzelfde als die van Sjuulh, waardoor de antwoorden in grote lijnen hetzelfde zullen zijn.

Klik op deze link, en je komt direct uit in de topic van Sjuulh: Klantenservice komt gemaakte afspraken niet na

Wil je toch dat er een moderator in je klantengegevens mee kijkt, vul dan alvast je forum profiel volledig in, anders kan een moderator je niet helpen.

Denk hierbij aan:

  • Je klantnummer
  • Je geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • 06-nummer
  • En in het veld “persoonlijke opmerkingen” plaats je de laatste vier cijfers van je bankrekening in.

Het kan enkele dagen duren voordat een moderator je voorziet van een antwoord.

Hoi @Michel.uit.Arnhem 

Dank je wel voor je bericht. Ik had inderdaad de berichten in de topic van @sjuulh uitgebreid gelezen. En daarna daar ook mijn berichtje geplaatst, welke door een admin hier naar toe is verplaatst.

 

Wel verbaas ik, zachtjes uitgedrukt nog, mij heel erg in de antwoorden die aan hem zijn gegeven. En ik vind het zelf belangrijk om aan te geven dat hij niet de enige is met dit probleem. 
 

Heb inmiddels mijn profielgegevens aangevuld en wacht af op een reactie van iemand van KPN. Het beloofde belletje van de teamleider/medewerken v h aanbod, heb ik overigens ook nog altijd niet gehad.


Wordt (hopelijk) vast vervolgd. Maar de stilte aan de overkant baart zorgen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @VinNan 

Goed dat je alvast je forum profiel volledig is ingevuld, dan kan een moderator gelijk in je klantgegevens kijken.

Dat je nog niet teruggebeld bent door de teamleider of een medewerker, verbaast mij eerlijk gezegd helemaal niets.
Een terugbel afspraak wordt in 9 van de 10 gevallen niet nagekomen, en ik spreek uit ervaring maar ook van mede klanten op dit forum.
Dit geldt trouwens niet alleen voor KPN kan ik je melden, want er zijn meer bedrijven die zo’n terugbel afspraak niet netjes nakomen.

Waarschijnlijk komt dat door te weinig klantenservice medewerkers op de werkvloer (personeelstekort), waardoor ze er niet aan toekomen omdat inkomende telefoontjes altijd voor gaan.
Dit mag uiteraard niet de reden zijn, maar helaas gebeurt dit wel!
Ik maak daarom zelf al een tijdje geen terugbel afspraken meer, omdat ik van te voren al weet dat het niet nagekomen gaat worden, op een enkele keer na dan.

Ik heb zelf ook bij enkele (mobiele) providers mogen werken, maar ik kwam altijd een terugbel afspraak met een klant netjes na, en zo hoort het ook te gaan.
Bij mij is afspraak = afspraak!!

Maar goed, een KPN moderator gaat je zeker voorzien van een antwoord, al kan het soms enkele dagen duren.
 

Hallo @VinNan,

Het beste kun je direct een klacht indienen om zsm duidelijkheid te krijgen. Dat was het enige advies wat de moderator van KPN voor mij kon geven en ondanks dat hij vond dat het opgelost moest worden kun je lezen dat dit niet is gebeurd.

Na het aanmaken van de klacht werd ik snel gebeld om me vervolgens voor traag van begrip uit te laten maken. Er werd ook niets mee bevestigd wat er in de systemen genoteerd stond, bang dat het bewijs van de mondelinge overeenkomst duidelijk zou worden.

Ik ben benieuwd wat er in jouw casus gebeurt! Succes

Beste @sjuulh,

 

Dank je wel voor je reactie. Ik zal inderdaad wellicht een klacht moeten indienen. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren.

Ik zal later een update geven als ik meer weet.

Badge +19

Ik denk dat ze gaan zeggen dat de medewerker een verkeerd aanbod heeft gedaan.  Dan krijg je nog een excuus en daar is de kous mee af.

Hi @Joep1965 

Geen idee wat ze zullen zeggen. Maar als ze tot twee toe een aanbieding doen om mij te willen behouden en ik daar netjes op in ga, dan is normaal gesproken de deal gemaakt. Ook al is die telefonisch. 

Maar goed, we zullen het zien en merken.

Badge +19

Tenzij de medewerker iets heeft voorgesteld wat niet haalbaar is. Ben benieuwd hoe het afloopt. 

Ja maar in mijn geval zijn het meerdere medewerkers geweest, op 2 verschillende momenten. Dus het blijft erg vreemd dat ze plots niet thuis geven meer.

@VinNan Ben benieuwd hoe het ondertussen gelopen is en of ze bij jou wel of ook niet de afspraken nakomen.

Reageer