Vraag

Graag dezelfde maand abonnenments prijzen zoals nieuwe klanten ze ook krijgen 2022, mijn abonnement is 1,80 duurder. Hoe kan dat?

  • 3 August 2022
  • 10 reacties
  • 295 keer bekeken

Hoe komt het dat ik met een standaard Hussel 100mbit 1.80 euro meer moet betalen per maand dan nieuwe klanten (50,80 vs 49 euro). Klantenservice heb ik net gebeld en ze kunnen er niets mee doen. Waanzin dat vaste klanten meer moeten betalen voor hetzelfde product als nieuwe klanten. Weet iemand hier een antwoord op?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Johan12A, een hele terechte vraag.

Dit komt doordat wij onlangs een prijswijziging hebben doorgevoerd voor onze Thuis abonnementen. We verhogen de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, voeren zowel KPN  als XS4ALL een gematigde prijsverhoging door. Dankzij deze prijsverhoging kan XS4ALL samen met KPN blijven investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten. Denk daarbij aan een betere bescherming tegen cybercriminelen met KPN Veilig en het Malwarefilter.

We hebben iedereen met een wijziging persoonlijke geïnformeerd per e-mail of brief. Hierin staat wat er veranderd. Deze e-mails en brieven zijn verstuurd in mei.

Beste @Denise_

Dank voor je reactie en dit is een consistent verhaal met de klantenservice aan de lijn. Begrijp me niet verkeerd ik snap dat die kosten er zijn, echter waar ik niet bij kan is dat er een prijsverschil bestaat tussen vaste klanten en nieuwe klanten voor hetzelfde product. Graag hier reactie op

 

Reputatie 7
Badge +24

De oplossing is heel simpel: even het abonnement aanpassen naar 50 of 200 mbit en daarna weer terug zetten.

Hi @Nick83,

Dank je wel. Daar was ik zelf ook over aan het denken, maar goed om te horen dat dit de quick fix is van de KPN klantvriendelijkheid… Beetje gek maar we doen het ermee

 

 

Reputatie 7

KPN heeft een fout gemaakt bij de prijsverhoging op 1 juli 2021.

Toen heeft zij een procentuele verhoging doorgevoerd op bestaande abonnementen maar heeft daarbij verzuimd om ook de prijs voor nieuwe abonnementen aan te passen. Daar is toen het verschil ontstaan en sindsdien betalen loyale abonnees meer dan nieuwe abonnees.

De oplossing is inderdaad, zoals @Nick83 ook al aangeeft, heel eenvoudig. Simpelweg even jouw abonnement naar beneden bijstellen en een paar minuten later weer terug wijzigen.

Ik raad iedereen die meer betaalt voor het abonnement dan de prijs voor nieuwe abonnees aan om dit te doen.

Zie ook dit bericht.

@wjb 

Dank voor je bericht, actie: aangepast, volgende maand idd weer optie om te wijzigen. Blijft gek

Reputatie 7

... aangepast, volgende maand idd weer optie om te wijzigen. ...

Waarom volgende maand pas, als het goed is kan je het abonnement direct weer terug aanpassen.

nee helaas, via mijnKPN is het alleen mogelijk vanaf volgende maand, andere opties zijn grijs en niet aan te klikken

nee helaas, via mijnKPN is het alleen mogelijk vanaf volgende maand, andere opties zijn grijs en niet aan te klikken

Mij is het zojuist wel gelukt. Van 200 mb naar 100mb. Een minuut of 10 later weer terug naar 200mb. Is ook al effectief volgens speedtest. Scheelt 1,46 euro pm. Wel vreemd eigenlijk.

Reputatie 7

Mij is het zojuist wel gelukt. Van 200 mb naar 100mb. Een minuut of 10 later weer terug naar 200mb. Is ook al effectief volgens speedtest. Scheelt 1,46 euro pm. Wel vreemd eigenlijk.

Zoals eerder aangegeven is dit verschil ontstaan bij de prijsverhoging op 1 juli 2021. Toen heeft KPN de prijs van bestaande abonnementen met een percentage verhoogd maar heeft de prijs van nieuwe abonnementen toen niet aangepast. Vanaf dat moment betalen loyale abonnees dus meer dan nieuwe abonnees.

Om dit recht te zetten moet men de snelheid van het abonnement dus even aanpassen zodat weer de "gewone" prijs in rekening gebracht zal gaan worden.