Beantwoord

Hoe kan ik iets aanpassen voor een ander contractant?

  • 23 March 2024
  • 19 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 2

Dit is niet mijn abonnement maar van een goede vriend die helaas het prototype is van een digibeet.

Enkele uren geleden ben ik er, uiteraard met toestemming, in geslaagd om in het bedoelde Mijn KPN account te komen.

De alles-in 1 standaard einddatum bleek 20-10-2015 te wezen, niet ver weg van de datum van overlijden van de (mogelijk) oorspronkelijke abonnee. Er bestaan allerlei administratieve verschillen. Bijvoorbeeld verschil tussen de tenaamstelling van de per email gestuurde facturen (dat is de overleden persoon) en de naam in het Mijn KPN profiel die ook weer anders is dan de naam van degene die al een tijd de rekening betaald en ook de huidige gebruiker is. Er lijkt ook voor TV betaald te worden waar al lang geen gebruik meer van wordt gemaakt dat kan niet uitgezet worden. Kortom er is dringend hulp nodig via een moderator op dit forum.

Zodra een moderator zich hier meld zal ik de relevante gegevens in mijn profiel opnemen.

Bij voorbaat dank voor de komende assistentie.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 24 March 2024, 13:58

Bekijk origineel

19 reacties

Als het huidige abonnement van klant A over moet naar klant B moet er gewoon een contractwijziging plaatsvinden @Kruiffie , zie hieronder een link voor hulp:

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

Reputatie 2

Dank je @N.N. 

Helaas is het niet zo simpel. Mijn originele topic titel was Zeer oud alles-in 1 standaard abonement (ja met spelfout) aanpassen.

Het Internet, vaste telefonie en niet gebruikte TV abonnement staat op een nog te wijzigen mobiel nummer na volledig correct in het profiel bij Mijn KPN. De facturen vermelden nog de naam van de vorige al lang overleden klant en de rest is correct

In het profiel bij de Mobiele Telefonie dienst staat de naam van de vorige klant en lijkt er ook iets niet te kloppen bij het rekeningnummer. Daarvan heb ik de facturen nog niet bekeken.

De KPN administratie heeft blijkbaar moeite met de enige persoonlijke wijzigingen door de jaren heen namelijk voornamen, initialen en rekeningnummers. Het levering en factureringsadres is nooit veranderd

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Kruiffie 

Om te beginnen kan alleen de contractant wijzigingen laten aanbrengen binnen zijn of haar abonnement bij KPN, dit heeft alles te maken met de strenge AVG wetgeving waar medewerkers van KPN zich aan moeten houden.
Vandaar dat er altijd een verificatie plaats vindt, zodra de contractant belt met de klantenservice of langs gaat bij een KPN winkel in de buurt.

Gezien de ingewikkelde situatie omtrent zijn abonnementen en een overleden persoon die al jaren niet meer leeft, kun je veel beter tezamen met die vriend (de contractant) naar een KPN Winkel bij hem/jullie in de buurt langsgaan.
Daar wordt je ten eerste persoonlijk geholpen door een KPN medewerker, kun je meekijken wat de medewerker uitvoert en kan jouw vriend zich legitimeren met een geldig legitimatiebewijs.
Ook kan hij vervolgens officieel toestemming geven (soort van machtiging) dat jij namens hem het gesprek gaat voeren, en uit gaat leggen wat er aan de hand is en wat er zou moeten gebeuren.

In de KPN winkel, werken ze met dezelfde klanten systemen als op de telefonische klantenservice, daar zit geen verschil in.

Via het forum kan dit helaas niet, omdat jouw vriend zich niet kan legitimeren en niet direct toestemming kan geven aan een KPN moderator dat jij zijn zaken mag behartigen.
Een moderator kan in dit geval alleen maar algemene informatie geven, maar niets wijzigen.
Het alleen invullen van het forum profiel is hierin onvoldoende, en geen geldige verificatie.

Dus ga samen met die vriend die je graag hiermee wilt helpen, wat ik trouwens heel netjes en goed vind, naar een KPN Winkel in de buurt, en neem beide wel een geldig legitimatiebewijs mee.

Door op de link groene link te klikken, kun je zoeken naar de dichtstbijzijnde KPN (XL) Winkel en zien wanneer deze open is, de meeste zijn geopend van maandag tot en met zaterdag, maar er zijn ook KPN Winkels open op de zondag (grote steden).

Reputatie 7
Badge +9

Makkelijkste is alles gewoon opzeggen, gewoon bellen onder de naam van de overledenen en dan opzeggen. Heb je geen gedoe met overlandings aktes enzv (mocht je die wel paraat hebben kan je ook opzeggen via het akte). Daarna gewoon een nieuw abonnement afsluiten op de juiste naam, ik betwijfel namelijk of contract overname mogelijk is als de oorspronkelijke contracthouder overleden is. Schone start voor de juiste prijs zonder al te veel gedoe.

Reputatie 2

@Michel.uit.Arnhem

Dank je, ik ben op behoorlijk op de hoogte van de strenge AVG regels dus het grootste deel van hetgeen jij schrijft verbaasd mij niets. Ik heb deze route via het forum geprobeerd omdat ik hier en daar wel degelijk vragen van de aard: “Ik vraag dit voor een vriend, de buurman,  mijn demente moeder etc" op verschillende provider fora heb gezien waarin een moderator wel degelijk aangaf dat relevante gegevens van de andere persoon in het opmerkingen vak van het profiel van de vragensteller geplaatst konden worden. Als het niet mag en nu niet kan zit er weinig anders op dan naar de dichtstbijzijnde slecht bereikbare, als je geen auto hebt, KPN winkel te gaan. Eentje  verder weg die makkelijk met OV te bereiken is is wellicht ook een optie. Ik zoek het uit

@SaltyBart

Strak plan 🤣  Hallo u spreekt met - naam overledene- en ik wil graag mijn abonnement opzeggen. Als de rekening de referentie is komt dat wel min of meer goed. Punt is dat, zoals ik schreef, het Internet Vaste telefonie en ongebruikte maar wel betaalde TV abonnement wel de juiste klantgegevens bevat (op het nog niet vervangen mobiele nummer na. Gaan we dus maar niet doen.

"Gewoon” met een schone lei beginnen met het bijbehorende heen en weer slepen van apparatuur lijkt mij ook geen goed idee dan mag -ik bedoel- moet ik wéér alle wifi gegevens gaan inkloppen.

O, voor je vraagt waarom ik dat weer zou moeten doen. Koper gaat er over enige tijd uit en hij kreeg dus een nieuw glasvezelmodem de BoxV12b die niet kon synchroniseren met de oude xdsl gegevens. En natuurlijk was het niet mogelijk om de oude gegevens van de WiFi in te kloppen omdat het niet mogelijk is om in te loggen op dat ding.

Reputatie 7
Badge +9

@Michel.uit.Arnhem

Dank je, ik ben op behoorlijk op de hoogte van de strenge AVG regels dus het grootste deel van hetgeen jij schrijft verbaasd mij niets. Ik heb deze route via het forum geprobeerd omdat ik hier en daar wel degelijk vragen van de aard: “Ik vraag dit voor een vriend, de buurman,  mijn demente moeder etc" op verschillende provider fora heb gezien waarin een moderator wel degelijk aangaf dat relevante gegevens van de andere persoon in het opmerkingen vak van het profiel van de vragensteller geplaatst konden worden. Als het niet mag en nu niet kan zit er weinig anders op dan naar de dichtstbijzijnde slecht bereikbare, als je geen auto hebt, KPN winkel te gaan. Eentje  verder weg die makkelijk met OV te bereiken is is wellicht ook een optie. Ik zoek het uit

@SaltyBart

Strak plan 🤣  Hallo u spreekt met - naam overledene- en ik wil graag mijn abonnement opzeggen. Als de rekening de referentie is komt dat wel min of meer goed. Punt is dat, zoals ik schreef, het Internet Vaste telefonie en ongebruikte maar wel betaalde TV abonnement wel de juiste klantgegevens bevat (op het nog niet vervangen mobiele nummer na. Gaan we dus maar niet doen.

"Gewoon” met een schone lei beginnen met het bijbehorende heen en weer slepen van apparatuur lijkt mij ook geen goed idee dan mag -ik bedoel- moet ik wéér alle wifi gegevens gaan inkloppen.

Tja het leven bestaat uit keuzes, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar een moderator kan hier niet veel doen voor je gok ik.

Reputatie 2

@SaltyBart Tja het leven bestaat uit keuzes, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar een moderator kan hier niet veel doen voor je gok ik.

Wat dat laatste betreft heb je helaas waarschijnlijk gelijk.

Ik wist al even dat er wat schortte, maar pas sinds de toegang tot MIJN KPN is hersteld is de omvang duidelijker. En, ik voel mij er totaal niet goed bij. KPN heeft te lang niets gedaan aan administratie fouten waarvan zij behoren te weten dat ze bestaan. De discrepantie tussen de naam in het profiel en op de rekening. Het voelt alsof ik hun puinhoop op moet ruimen. ik kan hem door de tips en aanwijzingen in dit topic een eind op weg helpen en dat is fijn maar ik had mijn tijd liever anders besteed en dat is ook van toepassing op nog te besteden tijd.

Sorry voor deze rant maar het moest eruit.

De topic titel is ook weer eens veranderd zie ik en als daar direct antwoord op gegeven gaat worden is het antwoord: Kan niet zonder aanwezigheid van de contractant in een fysieke KPN winkel want AVG zit in de weg. Het enige mogelijke antwoord dus opgelost. Bah.

Reputatie 7
Badge +9

De fout ligt in eerste instantie bij de contracthouder of nabestaande. Die hebben verkeerde gegevens doorgegeven of het overlijden niet doorgegeven. Ik snap niet zo goed wat KPN hierin fout doet ?

Reputatie 2


@SaltyBart 

De gegevens in het profiel zijn (op het mobiele nummer na) correct Dat zou de basis voor de naam op de factuur moeten zijn Kan jij uitleggen waarom de oude verkeerde naam op de facturen staat?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kruiffie ,

Mijn advies is om alsnog het abonnement volledig te laten beëindigen i.v.m. het overlijden van de contractant. 

Daar is een speciale servicedesk voor. 

De Servicedesk Nabestaanden is telefonisch bereikbaar op het gratis telefoonnummer 08000 201555
Openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 - 17:00 uur


Jouw kennis kan, zodra dit verwerkt is, dan een nieuw abonnement afsluiten op zijn eigen naam. 
 

Een nadeel is dat hij dan enkele dagen zonder internet zit. 

Reputatie 7
Badge +9


@SaltyBart

De gegevens in het profiel zijn (op het mobiele nummer na) correct Dat zou de basis voor de naam op de factuur moeten zijn Kan jij uitleggen waarom de oude verkeerde naam op de facturen staat?

Omdat de namen op het factuur leidend zijn (dit is 1 op 1 met het contract), over welk profiel heb je het eigenlijk steeds ?

Reputatie 2

Goedemorgen @SaltyBart 

Ik had het steeds over het profiel op de MIJN KPN pagina de persoonlijke pagina met het overzicht van de lopende abonnementen en facturen Sinds 10.15 uur vanmorgen ben ik erachter dat het contract wel degelijk nog steeds op naam van de overleden persoon staat, al ruim 9 jaar. Mijn oprechte excuses voor de verwarring ik dacht oprecht dat het logisch is dat het contract en profielgegevens identieke gegevens bevatten.

De betalingsproblematiek gaat niet zover terug dus er is een periode geweest dat de automatische incasso's ook na het overlijden van de vorige contractant doorgang konden vinden. Onze vriend heeft wel verteld dat hij een tijd terug een ING rekening heeft opgezegd, mogelijk dezelfde als op de facturen. Het blijft voor mij gokken. Het oude contract was ooit aangegaan bij een andere provider die overgenomen is door KPN ook een kans om de mist in te gaan.

ik hoop dat @N.N. het meest gelijk heeft dus dat er een contractoverdracht geregeld kan worden. Ik las iets over een on line formulier dus daar ga ik mij maar eens in verdiepen.

nog een fijne dag.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja het mijn kpn profiel staat los van het contract, dat is iets wat je ooit zelf aanmaakt en dat je producten aankoppelt. De fout hier is echt de nabestaande van de overledene die nooit het overlijden heeft doorgegeven. Succes met het oplossen!

Reputatie 2

Ja dat alles is inmiddels meer dan duidelijk. Bedankt, ik zal hopelijk vrij snel laten weten of het gelukt is als het even kan wil ik stopzetten en opnieuw beginnen écht vermijden enkele dagen zijn life line met de buitenwereld doorsnijden is niet zo handig. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat alles is inmiddels meer dan duidelijk. Bedankt, ik zal hopelijk vrij snel laten weten of het gelukt is als het even kan wil ik stopzetten en opnieuw beginnen écht vermijden enkele dagen zijn life line met de buitenwereld doorsnijden is niet zo handig. Wordt vervolgd.

Ja dat is even afhankelijk of een contract overnamen van een overledenen überhaupt mogelijk is.
Die vraag zal de afdeling alleen kunnen beantwoorden (ik kan me iets voorstellen dat dit alleen kan als je getrouwd was).

Reputatie 2

Getrouwd of iets gelijksoortigs is wel het meest gangbare scenario. Permanent thuiswonende kinderen zijn echter niet schaars meer. Ik zie hem vanmiddag weer en dan bespreek ik wel met hem welk pad hij wil bewandelen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ja dat alles is inmiddels meer dan duidelijk. Bedankt, ik zal hopelijk vrij snel laten weten of het gelukt is als het even kan wil ik stopzetten en opnieuw beginnen écht vermijden enkele dagen zijn life line met de buitenwereld doorsnijden is niet zo handig. Wordt vervolgd.

Ja dat is even afhankelijk of een contract overnamen van een overledenen überhaupt mogelijk is.
Die vraag zal de afdeling alleen kunnen beantwoorden (ik kan me iets voorstellen dat dit alleen kan als je getrouwd was).

 

Hoi @SaltyBart 

Het is gewoon mogelijk, om een contractovername te doen als de huidige contractant is overleden.
Daar is ook een speciaal online formulier voor beschikbaar gesteld.

Via de volgende link, kom je direct uit op het formulier: Overlijden doorgeven (+ de mogelijkheid om het contract op een andere naam te zetten)
 

Abonnement overnemen

Als je de abonnementen wilt gebruiken die op naam staan van een overledene, dan heet dat contractovername. Dit is kosteloos. Je neemt de abonnementen over met de opties die de overledene gekozen heeft.

Misschien kan de TS @Kruiffie er nog iets mee, in samenspraak met die vriend.

Meer informatie over het doorgeven van een overlijden en de optie’s, staan op deze speciale pagina van KPN.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @SaltyBart 

Ik had het steeds over het profiel op de MIJN KPN pagina de persoonlijke pagina met het overzicht van de lopende abonnementen en facturen Sinds 10.15 uur vanmorgen ben ik erachter dat het contract wel degelijk nog steeds op naam van de overleden persoon staat, al ruim 9 jaar. Mijn oprechte excuses voor de verwarring ik dacht oprecht dat het logisch is dat het contract en profielgegevens identieke gegevens bevatten.

De betalingsproblematiek gaat niet zover terug dus er is een periode geweest dat de automatische incasso's ook na het overlijden van de vorige contractant doorgang konden vinden. Onze vriend heeft wel verteld dat hij een tijd terug een ING rekening heeft opgezegd, mogelijk dezelfde als op de facturen. Het blijft voor mij gokken. Het oude contract was ooit aangegaan bij een andere provider die overgenomen is door KPN ook een kans om de mist in te gaan.

ik hoop dat @N.N. het meest gelijk heeft dus dat er een contractoverdracht geregeld kan worden. Ik las iets over een on line formulier dus daar ga ik mij maar eens in verdiepen.

nog een fijne dag.

 

 

 

Hoi @Kruiffie 

Mede forumlid @N.N. heeft inderdaad je goed geïnformeerd, het is gewoon mogelijk om het contract van de overleden persoon, op naam te zetten van een ander.
Gebruik hiervoor de wel deze speciale online forumlier: Overlijden doorgeven (+de mogelijkheid om het contract op een andere naam te zetten)

LET OP!! niet de link gebruiken die @N.N. in zijn reactie heeft geplaatst, want dat is namelijk het formulier voor een reguliere contractovername!

 

Reputatie 2

@Michel.uit.Arnhem 

Dank je wel voor deze aanvulling.

Ik had inderdaad al gemerkt dat de link van @N.N. niet de juiste was maar via die pagina kwam ik wel op de juiste plek uit. On line of ter plekke in een KPN winkel. We gaan het over een x tijd meemaken welke keuze hij maakt.

Reageer