Beantwoord

Hoe kan ik opzeggen zonder te bellen?

  • 19 February 2024
  • 19 reacties
  • 241 keer bekeken

Reputatie 1

Hoe is opzeggen anders mogelijk dan telefonisch? Als gevolg van ziekte kan ik niet meer spreken. Zit ik nu voor eeuwig aan een abonnement vast?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GeSp 19 February 2024, 16:35

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Erik Castricum 

 

Gelukkig kan je ook online opzeggen en via het sturen van een brief kan het ook.

KPN gaat je dan nog wel een aantal malen proberen te bellen maar als je niet opneemt dan wordt het abonnement op de aangegeven datum beëindigd mits je op dat moment buiten je contractperiode bent.

Let wel op dat je een ontvangstbevestiging per email krijgt, die zou normaal je binnen 1 minuut moeten krijgen. Krijg je die niet probeer het dan nog een keer.

Zie deze pagina https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm bij de vragen:

Kan ik online of per brief opzeggen?

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal 4 weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulier in. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.

Per brief: Stuur een brief naar het onderstaande adres. We adviseren je de brief aangetekend te versturen. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

Reputatie 1

"We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer"

Dat gaat m dus ook niet worden. Hoe vaak je ook gaat bellen ik kan niet verbaal bevestigen, en hooguit luisteren naar een aanbod om me als klant te behouden waar ik toch nee op wil zeggen, maar dat niet kan omdat ik domweg niet kan praten.

Online aansluiten kan a la minuut zonder telefonische bevestiging. Vriendelijk doch dringend verzoek: regel dit ook voor opzeggen.

Ik ga de online versie proberen. Ik hoop dat het goed gaat en ik zal vermelden dat telefonisch contact uit praktisch oogpunt geen optie is.

Edit: wordt toch een brief. Ik wil geen mobiel nummer opgeven omdat ik niet kan praten, en het simkaart nummer van het mobiele data nummer heb ik niet want die kaart is kwijt. De online opzegtool laat dat niet toe.

Reputatie 7
Badge +19

Gelukkig is er in dit soort gevallen dan de optie: Opzeggen per brief. 
Veel sterkte gewenst met de gezondheid @Erik Castricum 

Reputatie 1

Anderhalve week geleden al TV + Internet opgezegd per brief ivm overstap naar glasvezel, niet zijnde KPN. En ja hoor, +31887751101 belt zojuist. Dat nummer kennen we. Nou veel succes, ik ben niet in staat op te nemen. 

Hoe vaak gaan ze dat proberen? Wellicht dat ik dat nummer even blokkeer. Daarenbuiten... Een brief met handtekening lijkt me toch wel voldoende. Ik zit niet te wachten op aanbiedingen oid. Ik heb per 11-3 gewoon een nieuw contract bij een andere provider die wel glasvezel levert.

Badge +19

Dan blokkeer je dat nummer en klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Reputatie 1

Dan blokkeer je dat nummer en klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Bedankt voor de tip.

Reputatie 1

Gelukkig is er in dit soort gevallen dan de optie: Opzeggen per brief. 
Veel sterkte gewenst met de gezondheid @Erik Castricum 

Hoi Jeroen, klinkt eenvoudig. Maar. Waarom belt Save me dan?

Reputatie 1

Anyway, gooi er maar een slotje op. Ik heb mijn punt hier wel gemaakt denk ik. Verder erop doorharken heeft weinig zin, in ieder geval niet hier. Dank jullie wel voor het meedenken 😀

Reputatie 1

Ik wil deze toch weer heropenen. In februari Tv + internet opgezegd per aangetekende brief. Later ook 2 data abonnementen opgezegd per webformulier.

Zoals verwacht flink gespamd door 088- 775 1101. Zoals eerder aangegeven, niet opgenomen want ik kan niet spreken. Resultaat: ik heb nog steeds 3 abonnementen die ik niet meer wil. 

 

Hoe kunnen we dit oplossen? En we gaan niet even bellen want ik kan niet spreken. 

Reputatie 7

Gelukkig is er in dit soort gevallen dan de optie: Opzeggen per brief. 

Maar dan gaat het dus alsnog mis immers…

@Jeroen van KPN, Is er een mogelijkheid vanuit de moderators om deze impasse te doorbreken.

Reputatie 7
Badge +18

Het zou niet mis mogen gaan, bij zowel de online als brief optie proberen ze je maximaal 8 keer te bellen, ook al lukt het niet om telefonisch contact te krijgen dan zou je abonnement alsnog per opzegdatum beëindigd moeten worden (dat stond er eerst wel bij op de KPN website maar nu niet meer).
KPN mag een opzegging niet weigeren zonder telefonisch contact, doen ze dat wel dan overtreden ze daarmee de wet.

Ik heb vorig jaar iemand geholpen via de online opzeg mogelijkheid en dat abonnement is gewoon beëindigd zonder telefonisch contact (dat was voor diegene ook onmogelijk).

Reputatie 1

Het zou niet mis mogen gaan, bij zowel de online als brief optie proberen ze je maximaal 8 keer te bellen, ook al lukt het niet om telefonisch contact te krijgen dan zou je abonnement alsnog per opzegdatum beëindigd moeten worden (dat stond er eerst wel bij op de KPN website maar nu niet meer).
KPN mag een opzegging niet weigeren zonder telefonisch contact, doen ze dat wel dan overtreden ze daarmee de wet.

Ik heb vorig jaar iemand geholpen via de online opzeg mogelijkheid en dat abonnement is gewoon beëindigd zonder telefonisch contact (dat was voor diegene ook onmogelijk).

Blijft apart he, niet kunnen opzeggen zonder telefonisch contact, maar wel een contract aan kunnen gaan in 30 seconden zonder telefonisch contact. Maar met iets als "zichttermijn". Ik ben wel benieuwd, welke wet precies overtreden wordt bij het uitblijven van telefonisch contact.

Ach, 17 jaar vol overgave en plezier voor dit mooie bedrijf gewerkt, afgelopen zomer door een nare ziekte afscheid moeten nemen.

Tot nu toe dit probleem als klant proberen op te lossen maar dat dreigt niet te lukken. Dat is jammer om te zien, zeker omdat een groot deel van mijn carrière bestond om op te komen voor die klantbeleving. Met in meer en mindere mate succes.

Wellicht wordt het tijd om eens een paar oude bekenden te benaderen

 

Reputatie 7
Badge +18

Dat is de Wet van Dam.

Zie dit artikel: https://www.justitia.nl/opzegging-abonnementen-lidmaatschappen

en de verwijzing naar het wetboek die je daarin kan vinden, artikel 6:236 aanhef en sub o: https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2024-01-01#Boek6_Titeldeel5_Afdeling3_Artikel236

 

Reputatie 1

Dat is de Wet van Dam.

Zie dit artikel: https://www.justitia.nl/opzegging-abonnementen-lidmaatschappen

en de verwijzing naar het wetboek die je daarin kan vinden, artikel 6:236 aanhef en sub o: https://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2024-01-01#Boek6_Titeldeel5_Afdeling3_Artikel236

 

Stelt dit niet juist dat de opzegging moet plaats kunnen vinden op dezelfde manier als waarop de overeenkomst tot stand is gekomen? 

Reputatie 7
Badge +18

Ja, dat zeg ik toch ook in mijn eerdere posts, had ik misschien iets duidelijker kunnen verwoorden:

Als KPN een opzegging weigert omdat er geen telefonisch contact is geweest dan overtreden ze die wet.

Reputatie 7
Badge +12

Het is zeker niet ideaal maar is langs gaan bij een KPN Winkel een optie? Toen ik daar langs ging had ik regelmatig te maken met klanten welke stom of doof waren en met aanwijzen op het scherm en schrijven op een papiertje is eigenlijk alles mogelijk.

Reputatie 1

Ja, dat zeg ik toch ook in mijn eerdere posts, had ik misschien iets duidelijker kunnen verwoorden:

Als KPN een opzegging weigert omdat er geen telefonisch contact is geweest dan overtreden ze die wet.

we lezen langs elkaar denk ik 😋

edit: oh ik zag “niet” over het hoofd zie ik. Excuses

Reputatie 1

Het is zeker niet ideaal maar is langs gaan bij een KPN Winkel een optie? Toen ik daar langs ging had ik regelmatig te maken met klanten welke stom of doof waren en met aanwijzen op het scherm en schrijven op een papiertje is eigenlijk alles mogelijk.

ik snap je punt, alleen in deze maakt KPN mijn opzegging onmogelijk door mij te willen bellen, terwijl ik gewoon precies heb gedaan wat ik zou moeten doen om op te zeggen. 

Dit is eigenlijk precies het probleem: KPN neemt (nog steeds) geen eigenaarschap over klantklachten. In plaats daarvan laat KPN de klant allerlei kunstjes doen die nergens toe leiden.

Badge +19

Nvt

Reageer