Beantwoord

Hoe lang duurt het voor ik geld teruggestort krijg van een geannuleerde bestelling

  • 23 December 2021
  • 8 reacties
  • 410 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste, ik heb een vraag. Ik had een nieuwe abbonement aangevraagd met toestel, nu blijkt dat die vanwege leverings problemen geannuleerd is en had 510€ vooruit betaald. Ik heb een nieuw toestel gekozen die duurder uitvalt en bij aflevering van koerier moet ik een bedrag betalen aan de koerier. Nu is mijn vraag: hoelang duurt het voor KPN het geld op je rekening heeft terug gestort? Wat is ongeveer de gemiddelde wachttijd? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 December 2021, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marciano1390 ,

Gemiddeld ongeveer twee weken. Maar hij de laatste weken van het jaar zijn veel mensen vrij. Het kan dus ook zomaar wat langer duren dan twee weken. 

Reputatie 3
Badge +1

Iemand van de klantenservice zei ergens begin volgende week 😅, laten we hopen dat dat ook zo is haha. 

Reputatie 7

Bij een annulering waarbij het toestel nog niet verzonden was wordt de toestelbijdrage binnen 5 werkdagen teruggestort vanaf het moment dat er bij ons op de annuleerknop wordt gedrukt. Afhankelijk van welke bank je hebt kan het dan nog eens een dag of twee langer duren voor zij dit dan ook verwerkt hebben. 

Reputatie 3
Badge +1

helaas zijn we vanaf donderdag 5 dagen verder en helaas nog steeds geen terug storting gekregen vanuit KPN. vrijdag komt de koerier maar die kan ik volgens mij vanaf morgen mits het nog steeds niet gestort is wel afbellen (koerier komt mijn 13 Pro Max vrijdag afleveren) en kan ik helaas na een maand wachten op mijn toestel nog eens langer wachten tot de terug storting is aangekomen.. ik weet dat KPN gebruik maakt van ING zoals ik en 9 van de 10x het dus meteen op de rekening staat. overigens heb ik nog nooit langer moeten wachten.. iemand een idee wanneer deze bedrag terug is gestort? anders kan ik namelijk voor vrijdag de koerier afzeggen jammer genoeg..

Reputatie 7

Het gaat om 5 werkdagen, @Marciano1390. Dus dat zou uiterlijk morgen zijn als het inderdaad op de 23e is geannuleerd.

Wel heb ik hier nog even naar gekeken, en zie ik iets wat ik niet helemaal vertrouw. Dus voor de zekerheid heb ik navraag gedaan of de annulering goed is gegaan. Zodra ik daar terugkoppeling op heb hoor je van me hier. Maar, als je morgen het geld nog niet terug hebt (en je hebt die wel nodig voor de betaling van het nieuwe toestel) dan kon het wel eens verstandig zijn om de koerier van vrijdag te herplannen naar een latere datum.

Reputatie 7

 'k Heb ook al een update voor je, @Marciano1390.

De annulering van de eerdere order is geen echte annulering. En is ook niet omdat je toestel niet leverbaar is, maar omdat wij van koeriersdienst wisselen. Om dat te kunnen verwerken is de bestaande order ‘geannuleerd’ en opnieuw door het systeem gehaald als een ‘nieuwe’ order zodat hij bij de andere koeriersdienst uitkomt. Onder water is het echter nog dezelfde order, waar alleen nog steeds ook geen leverdatum van bekend is omdat we van het specifieke toestel nog geen nieuwe voorraad hebben. 

Daarnaast is er nu dus een nieuwe order met een ander toestel waarvoor de koerier vrijdag komt.  We hebben nu alsnog die eerdere order geannuleerd inclusief terugstorten. Het geld heb je dan dus binnen de eerder genoemde 5 werkdagen (maar dan gerekend vanaf vandaag) weer op je rekening staan. 

Sorry voor de verwarring hierin!

Reputatie 3
Badge +1

dus eerst wordt er door dezelfde medewerker beloofd dat mijn geld er ergens volgende week op staat (niet gebeurd) maar vervolgens vergeet hij mijn eerdere bestelling te annuleren waarnaar ik duidelijk had gevraagd.. dan 10x de email de iphone is niet op voorraad en mij elke week beloven dat het er volgende week is.. ik ga echt maar dan echt geen 1000 euro uit mijn zakken betalen voor ik pas mijn telefoon kan ontvangen.. dat is gewoon absurd. en nu kan ik blijkbaar de afspraak verzetten omdat iemand daar zijn werk niet correct heeft kunnen uitvoeren.. ik ben een nieuwe klant (al bijna een maand, nog zonder toestel ook) en door fouten vanuit KPN kan ik langer wachten op mijn toestel? dit gaat heel lekker zo.. in ieder geval bedankt Erik, ik weet dat u er verder ook niks aan kunt doen maar de irritaties beginnen toch wel naar boven te komen.. en hoe kan ik deze afspraak verzetten naar bijvoorbeeld volgende week woensdag? op de bestel pagina heb ik namelijk die optie niet..

Reputatie 7

Waar het hier misging was bij het eerdere contact. De medewerker die toen aangegeven heeft dat je het geld terug zou krijgen heeft je daarmee, helaas, verkeerd geïnformeerd. Op dat moment was de bestelling namelijk niet geannuleerd. Dat was het moment dat de bestelling omgebouwd is naar de andere koeriersdienst. Het jammere daarin is alleen dat dit op een bepaalde plek in ons systeem wel als geannuleerd wordt aangegeven. Daar is vervolgens misconnunicatie ontstaan. De medewerker is daarvan uitgegaan en heeft niet verder gekeken wat er daadwerkelijk aan de hand was. Dus heeft hij ook gezegd, wat bij een echte annulering wel zo is, dat je het geld terugkrijgt. En is er op dat moment ook een nieuwe order in het systeem ingevoerd voor het andere toestel dat je nu dus wel gaat ontvangen.

En omdat er onder water er dus geen daadwerkelijke annulering was, is dat nu pas gedaan bij mij navraag hierover omdat op dat moment duidelijk werd dat er nu twee actieve orders waren. Oftewel, verwarring alom. Excuses dat jij daar nu de lasten van ondervindt, vooral in deze tijd van het jaar.

 

De bezorgafspraak kan via de bestelstatusomgeving aangepast worden. Ik zie hem nu staan voor maandag 3 januari, dus ik neem aan dat het gelukt is.