Beantwoord

Hoe leg je contact met KPN als telefonische toezeggingen niet worden nagekomen?

  • 17 July 2022
  • 14 reacties
  • 149 keer bekeken

Wegens verhuizing is het mobiele abonnement van mijn dochter  opgezegd. Kpn wijzigt zelf de verlengingsdatum  naar 1-1-2037 en stuurt onderstaande mail 

Je gegevens
Klantnummer: 
Mobiel nummer: 
Einddatum contract: 21 november 2015

Afkoopsom

Volgens onze gegevens stap je over vóór de einddatum van je contract. Daarom betaal je een afkoopsom tot deze einddatum. Dit bedrag is ongeveer € 14,87 voor je mobiele aansluiting. En staat op je laatste factuur.

Hierover telefonisch contact gezocht:

ik krijg volkomen gelijk en de toezegging dat dit gecorrigeerd wordt en dat dit  bevestigd zal worden per mail: niet dus: vandaag krijg volgende mail:

Wij informeren u over de definitieve afkoopsom van uw mobiele aansluiting met mobiele nummer .

Afkoopsom

De definitieve afkoopsom bedraagt € 14,87. Dit bedrag brengen wij in rekening op uw laatste factuur.

Die wordt dus niet betaald. Nadeel van telefoongesprek is dat je geen bewijs hebt van de toezegging. Is niet de eerste keer dat hierdoor discussie ontstaat. Jammer: vertrouwen in kpn neemt zo wel af.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 29 August 2022, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Goed dat je hier het verhaal verteld want er gebeuren vreemde dingen zo te zien. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan een moderater voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 

Profiel aangevuld met klantnummer thuis en klantnummer betreffende mobiel abonnement.

Gelukkig kun je automatische incasso terugboeken.

 

Reputatie 7
Badge +10

Gelukkig kun je automatische incasso terugboeken.

 

 

Daar krijg je gedonder mee, ook al heb je gelijk. De automatische systemen zien het als wanbetaling. Beter wachten tot een moderator hier reageert.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Martin V., ik zie dat het nummer 17-07 overgenomen is door een andere provider. Het is dus een overstap met nummerbehoud. 

De 14e is de factuur opgemaakt, dat was dus voor overname. Dat heeft elkaar gekruist. Bij mobiel betaal je vooruit. Dat is natuurlijk balen als je overgaat. 

 In de mail staat ook dat je nog 2 facturen krijgt. De laatste factuur is de slotfactuur en zal alles met elkaar verrekenen. Voor alles wat je na 17-07 betaald hebt krijg je dus terug. 

En zoals uitgelegd wil ik je wel vragen te betalen. Het wordt op een later tijdstip weer verrekend. 

Heel simpel: een contract met een einddatum van 21-11-2015 kun je in 2022 niet beëindigen voor einddatum contract. Een afkoopsom van 14,87 euro daarvoor in rekening brengen is onzin.

 Het ophogen van een verlengingsdatum is naar 1-1-2037 is onjuist.

Het punt blijft dat de telefonisch toezegging dat er geen afkoopsom berekend kan worden niet bevestigd is.

Ik ben erg benieuwd naar eindafrekening...…

Reputatie 7
Badge +20

Ja, laten we die even afwachten, Als het dan niet goed staat, dan gaan we dat in orde maken. Maar ik verwacht dat het allemaal verrekend wordt. 

Vandaag de slotfactuur van Kpn ontvangen: Er wordt toch gewoon een bedrag van €14,87 in rekening gebracht wegens vroegtijdige beëindiging van een contract met een einddatum van 21-11-2015.

Zoals hierboven al aangegeven is in het telefonisch contact dat ik heb gehad, is door betreffende medewerker aangegeven, dat het in rekening brengen van een afkoopsom inderdaad niet klopt, omdat de einddatum van het contract 21-11-2015 is en niet 1-1-2037 zoals door KPN eigenhandig is veranderd. De bevestiging hiervan zou per mail toegestuurd worden. Die bevestiging nooit ontvangen, maar uiteindelijk brengt KPN toch een bedrag van 14,87 in rekening…… Automatische incasso stopzetten ga ik niet doen, maar ik verwacht wel van KPN dat zij het bedrag van 14,87 niet incasseren, dan wel gewoon terugbetalen.

 

Ik ben benieuwd of er nog een reactie komt op bovenstaande

Even @Bart_Z Een seintje geven zodat die weer even hier kijkt.😉

Hoi @Martin V. . @Bart_Z  is met vakantie en ik weet het mobiele nummer niet van jouw dochter.

Kun je die in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven?

@Erwin_  nummer staat in het profiel.

@Erwin_ en @Bart_Z we zijn alweer zeven dagen verder...

@Erwin_ , @Bart_Z  Heel jammer dit: misschien toch maar storneren?

Reputatie 7
Badge +20

Excuses @Martin V., jouw berichten zijn er even tussendoor geglipt. Ik heb in ieder geval even meegekeken. Ik zie op de laatste factuur wel een minbedrag in rekening van het deel van de maand dat er niet meer gebruik is gemaakt van het abonnement. Maar de afkoopsom is blijven staan. Heel vreemd. Nu wilde ik deze op dit nummer vergoeden. Helaas is dat niet meer mogelijk. Ik ga je een privébericht sturen over hoe verder.