Beantwoord

Ik heb 10 euro aan extra kosten op mijn factuur, waar komt dit vandaan?

  • 12 August 2022
  • 3 reacties
  • 489 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb, Extra kosten € 10,-, op mijn factuur staan.  Nog niet afgeschreven trouwens.  

Wanneer ik het aan tik staat er "on line" aankopen 0 extra diensten. 

Kunt U mij uitleggen wat dit geweest is? 

 

Groet Arno. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 August 2022, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

@Arno ten Thij Hier kun je het beste maandag a.s. even over bellen met de klantenservice via het gratis nummer 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Arno ten Thij ,

Het gaat mogelijk/kennelijk om online aankopen. 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Aanvulling : 

Bij elke factuur (die je nog gaat ontvangen) zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):
 

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement opgezegd. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support


Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

 

 

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

Reputatie 7

Hoi @Arno ten Thij, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad als een Online aankoop als je dat ziet staan als je er op klikt. De reactie van Noordzee kan je daarbij al op weg helpen, heb je die stappen kunnen proberen? Of heb je al telefonisch contact gehad zoals Hans noemde?

Naast Online aankopen kunnen eenmalige kosten ook kosten buiten de bundel zijn. Het kunnen bijvoorbeeld kosten zijn voor bellen naar servicenummers of internetgebruik buiten de EU.