Beantwoord

Ik heb een persoonlijke grief en wil met bijlage mailen, hoe kan ik KPN bereiken?

  • 21 March 2024
  • 10 reacties
  • 120 keer bekeken

Het gaat niemand anders iets aan dus het forum is niet de aangewezen weg. Ik heb bewijs van opzegging per 1 februari en wil dat per mail meesturen maar daarvoor wordt geen enkele mogelijkheid geboden.

Ik zal de tekst hier maar plaatsen met achterwege lating van mijn naam.

Geachte,
Zoals onderstaand te zien heb ik keurig op tijd, te weten op 7 december, ruimschoots een maand van te voren, mijn abonnement opgezegd.
De opzegging zo blijkt uit uw bevestiging zou zijn per 1 februari 2024.
Omdat ik er van uitging dat het zo goed zou komen heb ik niks meer van me laten horen.
Zelfs niet toen ik na de opzegging een paar weken na 7 december niet langer meer gebruik kon maken van mijn telefoon. Wel ben ik naar de telefoonwinkel in Nijmegen gestapt om dat feit te melden waar ik vervolgens zeer vreemd werd geholpen. Er kon door de man niks gedaan worden en ik werd doorverwezen naar een telefoonnummer (zonder telefoon). Ik heb het er maar bij laten zitten voor die maanden want februari was ik toch weg.
Ik kreeg dus een rekening van januari met gebruik van telefoon die ik niet had en tot mijn verbazing kreeg ik tevens een maand later ook weer een rekening van 58,73 over februari.
Dus toch maar gebeld en weer kreeg ik een zeer vreemde reactie, KPN kon dat niet ongedaan maken en ik moest gewoon betalen, maar zo bezwoer de man ik zou alles gewoon weer terug krijgen.
Vervolgens krijg ik per rekening van 2 maart (wederom maar nu een) rekenkundig zeer vreemde afhandeling, er wordt 49,10 op mijn rekening terug ontvangen maar op onnavolgbare wijze.
Ik moet eerst nog weer 58,73 betalen en krijg uit eenmalige coulance (????) een schenking van € 107,83, zodat er per saldo € 49,10 overblijft om te restitueren.
Ik heb dus per saldo van die ten onrechte betaalde € 58,73 nog een bedrag van € 9,73 van u tegoed.
Nog even afgezien van een compensatie om vanaf half december 2023 tot 31 januari niet kunnen bellen en € 1,55 belkosten in december omdat vanwege dat de telefoon niet werkte er werd doorgeschakeld naar mobiel bellen.

Met vriendelijke groet.

Ik loop overal vast in het bereiken van KPN
Mail versturen kan niet.

Winkel kan niks doen.
Forum bereiken kan niet (geen code ontvangen... waarom niet?).

(bij nader inzien kan dat ook met de app)

Bovendien kan ik dan de bijlage niet meesturen als bewijs dat ik per 7 december heb opgezegd.
 
WAT EEN SERVICE
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 March 2024, 14:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2

als ik het goed begrijp heb je een bevestiging gehad:

De opzegging zo blijkt uit uw bevestiging zou zijn per 1 februari 2024.

zoals ik het zie dan zijn de facturen tot februari 

normaal

 

of begrijp ik het verkeerd

Misschien voor u wat onduidelijk maar als KPN dit per mail zou hebben ontvangen kunnen ze zelf de facturen inzien. Dus er staat niet expliciet vermeld dat ik op 2 februari ook nog een rekening van € 58,73 kreeg die ik op verzoek (ik zou alles volledig terug krijgen) heb betaald.

Maar goed, ik hoop dat KPN dit leest en het afhandelt en mijn grief over de slechte bereikbaarheid en vreemde afhandeling ter harte neemt. Het ligt niet in mijn intentie hierover met medegebruikers te discussiëren. Nogmaals dit is niet de normale weg om dat te doen maar ik kan niet anders.

Reputatie 7
Badge +24

Het is normaal bij KPN om gewoon door te gaan met factureren totdat de opzegdatum daadwerkelijk voorbij. Het is zelf na de opzegdatum nog mogelijk om een factuur voor volgende maand te ontvangen. Dan is deze factuur voor de opzegdatum al klaargezet in het systeem en word die gewoon verstuurd. Later volgt een slotfactuur waarin het teveel betaalde verrekend word. Uiteraard moet het dan wel kloppen. 

Hallo Nick, het zal gebruikelijk zijn maar normaal vind ik dat niet.

Reputatie 7
Badge +11

Abonnementen betaal je altijd vooruit, werkelijke kosten betaal je achteraf, dus er moet nog of had moeten komen een finale eindafrekening waarmee het teveel betaalde terugbetaald wordt of het te weinig betaalde in rekening gebracht wordt @Dhyan .

Bel even met KPN via 0800 0402 en vraag naar de afdeling Collections.

Zie ook onderstaand artikel:

 

Badge +19

Dag @Dhyan , hier vindt je meer info over het reilen en zeilen wat fakturen betreft bij opzeggen. Misschien maakt dat het wat duidelijker. 

Het gaat er niet over dat ik een maand na opzegging nog een rekening krijg. Het gaat er over dat ik het ten onrechte betaalde bedrag niet volledig vergoed heb gekregen. Het gaat ook nog om de uiterst vreemde gang van zaken dat KPN niet per mail bereikbaar is om je verhaal te doen. Want telefonisch kun je geen bewijsmateriaal indienen. Juristen vragen altijd om bewijs van de gedane toezeggingen en bij bellen heb je niks in handen. Ik moet nu vermelden dat een man aan de telefoon heeft toegezegd dat ik het teveel; betaalde bedrag volledig vergoed zou krijgen maar kan helemaal niks bewijzen. Gelukkig had ik bewijs van opzegging op 7 december 2023 anders zou dat ook nog betwist kunnen worden. 

Maar goed ik zou graag een reactie van KPN zien want het gaat er natuurlijk over dat ik geld terug krijg.

@Dhyan  Vul je forum profiel aan met je adres,naam en je klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is 

Ps invullen in het prive gedeelte dan zien anderen het niet,alleen een moderator ziet het 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dhyan,

Ik begrijp uit je verhaal dat je helemaal niet tevreden bent over de gang van zaken rond je opzegging, en dat snap ik helemaal 😕

Het is mogelijk om jouw verhaal online bij de klantenservice neer te leggen. Als je het online contactformulier invult, krijg je ook de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen. Je zult na een aantal dagen een reactie per mail ontvangen.

Ik hoop dat we het op deze wijze nog goed voor je kunnen afsluiten!

Reageer