Beantwoord

Ik ontvang maandelijks een spookfactuur

  • 12 February 2024
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Maandelijks komt er een e-mail binnen van KPN voor een bedrag van 15 euro en een beetje.

 

Niemand weet waarvoor, niemand weet dus wat de geleverde dienst zou kunnen zijn en niemand weet of er ooit een rekening betaald is en zo ja, door wie.

 

Heeft iedereen dit bij KPN of is dit niet gebruikelijk ?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 12 February 2024, 23:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Spookfactuur 

Welkom op het forum van KPN.

Nee, dit absoluut niet gebruikelijk en komt ook niet vaak voor.
Zeer af en toe (zoals in jouw geval) komt er zo’n melding voorbij op het forum.

Alle klanten van KPN krijgen maandelijks een melding per e-mail, dat hun nieuwe factuur klaar staat binnen Mijn KPN, en nadat ze zijn ingelogd op Mijn KPN de gehele factuur kunnen inzien.

Ik adviseer je daarom ook, om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Betalingen en Facturatie en je wordt doorverbonden met de juiste medewerker.

De medewerker kan dan inzien, waarom jij maandelijks deze e-mail ontvangt en daarnaast jouw e-mailadres verwijderen.

De afdeling Betalingen en Facturatie is bereikbaar:

  • Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten
Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Spookfactuur, uiteraard is het niet gebruikelijk dat al onze klanten elke maand een spookfactuur krijgen. In de e-mail die elke maand wordt ontvangen staat als het goed is ook een klantnummer. Met dat klantnummer en/of andere informatie uit de e-mail kan een medewerker in de administratie achterhalen waar dit allemaal ondraait. 

En in die maandelijkse e-mail staat een e-mailadres waar ik niet op kan reageren.

 

alleen een telefoonnummer, waarvoor ik eerst ergens een telefoonabonnement zou moeten afsluiten om dat te bellen. Er is toch niemand meer die anders dan via WiFi  en whatsapp belt.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Spookfactuur 

Het klopt dat je op deze e-mails niet kunt terug reageren, het is dus éénrichtingsverkeer vanuit KPN, daar is helaas niets aan te doen.

Mocht jezelf geen telefoon meer gebruiken, vraag dan een goede buur, familielid of een vriendin/vriend of je even met zijn of haar telefoon mag bellen naar de klantenservice van KPN.
Het is een gratis telefoonnummer, dus er zijn geen gesprekskosten.

En je moest eens weten, hoeveel Nederlanders er nog dagelijks gewoon bellen met hun mobiele telefoon of vaste telefoonlijn, daar zul je nog versteld van staan.
Het zijn er natuurlijk niet meer zoveel als 20 jaar geleden, maar toch nog best een boel.

Reageer