Vraag

In juli overgestapt maar facturatie is nog niet opgelost

  • 3 January 2023
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Beste,

 

Sinds juli 2022 overgestapt naar een andere provider i.v.m. kostenbesparing.  Zowel KPN Glasvezel als Mobiel opgezegd en overgestapt. Begin Juli opgezegd en begin augustus zou het contract ontbonden moeten zijn. Vanuit de nieuwe partij alles netjes geregeld en gecommuniceerd. Monteur is alles om komen zetten en heeft zowel de bevestiging naar KPN en de andere partij gemaild, Dit heeft hij ook laten zien! We hebben ook een bevestiging gekregen van KPN met '’ jammer dat je ons gaat verlaten '’ etc. Echter in augustus hadden wij nog geen retourdoos en bleef KPN geld inhouden. Na de eerste keer contact op genomen te hebben was de boodschap letterlijk '’ er is iets misgegaan en dit zijn jullie zelf schuld '’ na een discussie die wij op voorhand toch al niet gingen winnen en vol verbazing is de hoorn neergelegd.

 

Hierop zijn wij naar de KPN winkel gegaan en daar bleek dat administratief wat fouten zijn gemaakt, maar het abonnement was niet meer actief. ter plaatse van alles nog geregeld en nu zou wel alles in orde zijn en de teveel betaalde facturen zouden worden teruggestort. al met al kan een foutje gebeuren en hadden wij zoiets het komt wel goed. eenmaal thuis kregen wij inderdaad de opzegbevestiging. Echter was de opzegdatum veranderd van juli naar oktober….. enkele dagen later kregen we ook de retourdoos voor het modem eindelijk. Na deze te hebben opgestuurd wederom langs de KPN winkel. Hier ook weer verzekerd dat alles in orde werd gemaakt. In de tussentijd zijn we ook nog bij de nieuwe partij langs geweest en hebben daar ook het verhaal uitgelegd. Zij hebben ons netjes alles laten zien en wij zagen ook met eigen ogen dat de overstapservice goed geregeld was en dat kpn dus ook van juli echt op de hoogte was ( anders kregen we immers ook geen bevestigings SMS van kpn )

 

Ik lees op forums dat wij ook niet de enige zijn wat last hebben van deze trucs en dit geen onbekend verhaal is. Om een lang verhaal kort te maken we zijn nog 5x naar de KPN winkel geweest en hebben nog zeker 4x gebeld met de klantenservice. In de zaak werd ons keer op keer gezegd dat alles goed kwam en er inderdaad veel fouten van KPN waren gemaakt. Ze zagen inderdaad dat het signaal ook vanaf begin augustus van zowel het internet als de mobiel weg waren gevallen en wij geen klant meer waren. Echter je raad het al September , Oktober en november zijn nog facturen afgehouden. De laatste inhouding hebben wij laten storneren via de bank. Wederom contact met de klantenservice en kregen eindelijk een meneer eraan die erkende dat dit schandalig was. Ik moest op een doordeweekse dag terugbellen en vragen naar de finance afdeling ( hij maakte een ticket zodat de afdeling kon zien wat er mis was ) zo gezegd zo gedaan op een maandag weer gebeld.. na 3 kwartier de mededeling gekregen dat het aan ons lag en wij geen geld zouden terugkrijgen….. Ik vroeg de man wat wij verkeerd hadden gedaan gezien wij gebruik maakte van een overstapservice en andere medewerkers van kpn zeggen dat kpn zelf fouten had gemaakt. Hierover ging hij met mij niet over in discussie… Ook vroeg ik gezien er geen signaal meer was van begin augustus en het contract niet meer liep hoe kpn dan een spookfactuur kon versturen en geld kon inhouden terwijl ik geen klant meer was. Hierop zei de beste man '’ geen idee '’ en verbrak de verbinding.

 

Je kunt je voorstellen dat mijn haren rechtop gingen staan hiervan gezien we er ook al maanden mee bezig zijn! Het volgende grapje is dat ik opeens aanmaningen krijg van niet betaalde facturen. Met lood in de schoenen wederom vrije tijd opgegeven en naar de KPN winkel gegaan. Hier mijn frustratie ook zeer duidelijk laten blijken. de volgende sorry gooide ik zo weer in mijn rugzak.. wel duidelijk gemaakt dat ik de medewerkers van de zaak niks kwalijk neem maar wel hopende zij mij begrepen. 

 

Dit keer was een supervisor aanwezig en hij kwam mij helpen. Meneer heeft even door de administratie gebladerd en kwam al heel snel tot de conclusie dat alles wat mis kon gaan mis is gegaan en dit niet aan anderen lag maar.. je raadt het al aan kpn lag.. Meneer heeft mij beloofd dat hij er alles aan ging doen om dit zsm op te lossen en bood zich aan als directe tussenpersoon zodat hij mij persoonlijk op de hoogte kon houden. 

 

hij heeft deze belofte ook waar gemaakt en houdt mij netjes op de hoogte. doordat het betalingssysteem automatisch gaat vroeg hij mij de openstaande facturen alsnog te voldoen zodat het systeem dit dan kon verwerken. Na de betaling zouden we dan alle teveel betaalde facturen teruggestort krijgen. dit gaat over de maanden augustus tot begin december van zowel kpn glasvezel als mobiel. 

 

tot op heden niets meer vernomen en nog geen geld terug.

mijn eigen contract loopt nog 1 jaar bij kpn. mijn partner is overgestapt en ook thuis zijn we overgestapt zoals te lezen is. Echter ben ik al 20 jaar klant bij kpn maar is dit nu dus ook echt voor mij ook het laatste jaar!!

 

een diepe schande dat ik mij de moeite moet nemen om via een lang verhaal openbaar mijn beklag kenbaar te maken.

 

We worden van het kastje naar de muur gestuurd en zijn hier al van juli mee bezig. ik vind het in en in triest dat dit op deze manier moet gaan. voor ons komt dit over als pure oplichterij! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Kavin91 Welkom op het forum. 

Wat ontzettend irritant dat je al zo lang bezig bent om dit te regelen. Ook omdat je al zo vaak contact hebt gehad met mijn collega's. 

Ik ben met je eens dat dit allang geregeld had moeten zijn. Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan doen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en mij verder inlezen in de situatie! 

Na intensief contact staat het ein de lijk op het punt om geregeld te worden.

Reputatie 7
Badge +15

@Kavin91 Dat is fijn om te lezen! 

Mocht het onverhoopt toch niet opgelost zijn. Kun je het dan laten weten? 

Doe ik, bedankt!