Beantwoord

Ineens 10 euro voor Viaplay in rekening gebracht zonder aankondiging

  • 24 August 2022
  • 11 reacties
  • 149 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Kreeg vandaag de factuur voor mijn kpn hussel pakket voor internet en tv etc

nu zie ik ineens dat mijn factuur bedrag (€69,95)

vast bedrag wat bij mijn abbo hoort.

Met €10 euro is verhoog omdat men Viaplay zonder enige headup heeft verhoogd.

dit nadat men mij tijdens het afsluiten heeft gezegd dat dat niet mogelijk is omdat ik een jaar contract heb. 
zou nog een extra korting van €5 krijgen wat ook niet is doorgezet. 

 

krijg een beetje gebak van, elk jaar is het het zelfde liedje
 

een officiële klacht indienen in opeens alleen schriftelijk en niet meer telefonisch.

Communicatie is KPN heel slecht in.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 30 August 2022, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @hudeck, ik lees dat je er niet uit komt met het bedrag van Viaplay dat nu op je factuur staat. Goed dat je het aangeeft.

Door de vakantieperiode is het drukker, en zijn we minder snel bij je topic dan anders. Ben je er intussen uit gekomen? Er liep een actie op Viaplay, die is op 1 augustus afgelopen: “Vanaf maart kunnen bestaande KPN klanten Viaplay heel makkelijk bestellen via de MijnKPN app. Vanaf maart geldt er een tijdelijke introductieprijs van 9,99 euro per maand ipv 13,99. De introductieprijs geldt van 1 maart tot 1 augustus. “

Heb jij ook gebruik gemaakt van deze actie, of bedoel je iets anders? In het laatste geval hoor ik het natuurlijk graag.

Reputatie 3
Badge

@Alexandra hallo, niet bij mijn weten.

want toen Viaplay in Nederland geïntroduceerd werd en ik via KPN te horen kreeg dat deze voor €9,99 af te sluiten was heb ik dat ook meteen telefonisch gedaan.

hierbij is aangegeven dat ik daar nog €5 korting kreeg omdat ik alles bij kpn heb.

daardoor zou de abbo rond de €5 zijn (na aftrek).

heb nog uitdrukkelijk gevraagd zijn dit de enige kosten voor Viaplay en het antwoord was JA. 
niets over actie’s afloop termijnen enz.

Kreeg geen berichtgeving van abbo prijzen die verhoog worden enz. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @hudeck, ik zie dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb ze er voor het gemak even bij gepakt.

Het klopt inderdaad; die 9,99 was de introductieprijs van Viaplay. Daar heb je gebruik van gemaakt toen je Viaplay op 01-03-2022 hebt aangevraagd. Deze actie liep van maart tot en met 1 augustus.

Een Viaplay abonnement kost nu 13,99 per maand. Daarnaast krijg je Entertainmentkorting omdat je meerdere abonnementen bij ons combineert, dat geeft 5 euro extra korting. Daarmee kom je op € 8,99 per maand voor Viaplay. Je kunt de bedragen en korting terug zien op je factuur in MijnKPN.

Reputatie 3
Badge

@Alexandra hallo, dat kan wel zo wezen maar is aan mij nooit vertel. 
en er was geen berichtgeving dat de zogenaamde introductie periode bijna afloopt en de abonnement prijs verhoogd wordt naar de €13,99.

Ja heb de factuur gezien en dat de €5 er ook af ging.

dus dat is al wat.

Reputatie 7
Badge +19

@hudeck Het spijt me dat je niet wist van de kortingsactie, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het heeft hier op ons forum wel in het Viaplay topic gestaan, maar dat is er intussen natuurlijk ook uit gehaald omdat de actie afgelopen is. Ik kan er helaas niets anders van maken, want dit is de standaard prijs. Het scheelt misschien iets omdat je de Entertainmentkorting wel krijgt. 

Reputatie 3
Badge

Nette verwoording, maar misschien een idee voor in de toekomst om dit ook via een mail/post iedereen van te voren als iets afloopt op de hoogte te brengen zodat er geen verwarring van komt.

maar dank voor de extra €5 korting dan weet ik ook meteen dat er prijsafspraken met Viaplay zijn gemaakt ten goede van kpn. (Verdien model)

Reputatie 7
Badge +19

Nette verwoording, maar misschien een idee voor in de toekomst om dit ook via een mail/post iedereen van te voren als iets afloopt op de hoogte te brengen zodat er geen verwarring van komt.

maar dank voor de extra €5 korting dan weet ik ook meteen dat er prijsafspraken met Viaplay zijn gemaakt ten goede van kpn. (Verdien model)

Dankjewel voor de tip, ik ben met je eens dat een melding van het aflopen van de korting een goed iets was geweest.

En nee, de Entertainmentkorting is een onderdeel van onze Husselvoordelen. Extra korting die je van ons krijgt als je een Internetabonnement voor thuis en Mobiel van KPN combineert.

Kpn verdient er weinig tot niets aan. Aangezien de prijs direct bij Viaplay nu ook 13,99 is. De korting ging uit van Viaplay. Ook direct bij hen was het tot 1 augustus 4 euro korting. 

Het afnemen via kpn heeft het voordeel dat je de kpn entertainment korting krijgt. 

Reputatie 3
Badge

👎

Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Ik heb duidelijk kunnen lezen dat het om een tijdelijke aanbieding ging.

Reputatie 3
Badge

Mee eens maar ga jij alle genomen aanbiedingen in je agenda zetten zodat je het nog na een half / jaar nog weet.

dan is het ook de verantwoording van de aanbieder om dan niet stilzwijgend te kunnen verlengen maar een berichtgeving te geven