Beantwoord

Inflatiecorrectie is toegepast en Wifi versterkers blijven duur

  • 17 October 2022
  • 20 reacties
  • 155 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Bij deze wil de KPN bedanken voor de geringe inflatie correctie van 5,8%. Na verluid zal KPN volgend jaar een inhaalslag maken en verhogen  met 17%. Dat alles in overleg met de aandeelhouders. Als gepensioneerde, die al jaren niet wordt geïndexeerd, baal ik als een stekker. Nieuwe klanten krijgen kortingen enz., terwijl ik €199 kan betalen voor snelle WiFi, om een goed WiFi signaal te krijgen. Tijd voor een andere provider.

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 October 2022, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jan Theo M ,

Gaat de verhoging over jouw vaste (Thuis-)abonnement? Dan was de verhoging per 1 juli 2022 bij lange na geen 5,8%.

De mobiele abonnementen zijn per 1 oktober 2022 wel met 5,8% verhoogd. 

Kun je jouw mobiel abonnement al verlengen? Doe dat dan, want dan krijg je weer de prijzen die voor 1 oktober 2022 van toepassing waren. Dat is het kromme aan het beleid van KPN. Maar jij kunt er misschien van profiteren? 

Wat betreft SuperWifi voor 199 euro:

Doe eens de Wifi-manager:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen-b.htm#/

Grote kans dat je de SuperWifi dan voor een sterk gereduceerde prijs krijgt aangeboden. En ja, bij mij thuis werkt de SuperWifi uitstekend. 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Heb tool gebruikt, kan 3 WiFi versterkers kopen voor €148. Ik ben van mening dat KPN hoort te zorgen dat het WiFi signaal goed is. Mijn Ring video deurbel is 5 meter verwijderd van de experiabox en nog is het signaal onvoldoende. Ben nooit eerder overgestapt van provider, maar volgens mij rendeert jaarlijks overstappen.  

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben van mening dat KPN hoort te zorgen dat het WiFi signaal goed is. 

Nee, dat is niet de taak van KPN. KPN levert bedraad internet aan. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de WiFi in huis. Natuurlijk probeert KPN jou wel daarmee te helpen. 

Reputatie 2
Badge +1

Waarom maken ze dan reclame met:

Internet

  • Nu met hoge korting of 2 SuperWifi punten cadeau
  • Gratis overstapservice, zonder zorgen
  • Overal in huis supersnel en stabiel internet
Reputatie 2
Badge +1

Slogan geldt dus niet voor bestaande klanten, die kunnen de pot op. Stap je over naar een andere provider dan wordt dit nml wel geregeld.

Reputatie 7
Badge +28

@Jan Theo M 

Ik snap jouw standpunt, maar zo werkt het niet. 

KPN reageert dan gewoonlijk als volgt : 

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik goed dat je de Super Wifi liever gratis krijgt. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven we korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer we dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. We investeren liever in een goed netwerk, zodat al onze klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met onze dienstverlening.

Reputatie 2
Badge +1

Hier Ziggo:

Internet & TV

12 maanden 50% korting.

 Stabiel, snel en veilig internet thuis
 Perfecte wifi door SmartWifi
 Kijk TV waar en wanneer je wilt.

Dus  degene die al jaren klant zijn bij KPN, zijn de klos. We garanderen alleen bij nieuwe klanten. 

Reputatie 2
Badge +1

Ziggo here we come.

Reputatie 2
Badge +1

Trouwens krijg bijna het idee dat je aandeelhouder bent.

Badge +19

Net zoals het electriciteitsbedrijf levert een provider telecom tot in huis. Als u ergens een stopcontact wil dan moet u daar ook zelf voor zorgen. En zo is het ook met telecom. 

Reputatie 2
Badge +1

Joep1965 misschien even goed lezen. Alle provider beloven nu dat je WiFi ontvangst in het hele huis goed is. Dat is mijn punt. Heel veel succes met het aanleggen van de stopcontacten in je huis, bij mij zaten ze er al in.   Alle providers beloven dat ze garant staan voor goed WiFi ontvangst in het hele huis. Zijn hun eigen slogans.

Badge +19

Maar staat er dan ook ergens dat het gratis is?

Reputatie 2
Badge +1

Stap je over naar Ziggo of van Ziggo naar KPN krijg je 2 WiFi punten ter waarde van €199 bij KPN. Bij Ziggo 2 WiFi punten, waarvoor je per maand €2,50 betaald. Toch even iets anders dan, als je nu problemen hebt met WiFi in huis, eventjes €148 moet neertellen. Je krijgt als klant wel korting, maar alles wordt op dit ogenblik schreeuwend duur. Het is te gek voor woorden dat als je een jaar overstapt en dan een jaar later weer terugkomt je een stuk goedkoper uit bent.

Reputatie 2
Badge +1

Kies je welkomstcadeau 

Nu bij een 1-jarig internetabonnement keuze uit een van onze welkomstcadeaus.

6 mnd korting op Internet & TV

30,00/mnd

De eerste 6 maanden voor maar 30,- ongeacht de snelheid die je kiest.

Meer informatie


2 KPN SuperWifi punten

199,00Gratis

Overal in huis supergoeie wifi met deze mesh superwifi punten.

Meer informatie

Reputatie 7
Badge +28

Trouwens krijg bijna het idee dat je aandeelhouder bent.

Nou nee, ik heb sowieso van geen enkel bedrijf aandelen…...😪

Wel weet ik dat het gras aan de overkant van de weg altijd groener lijkt. 

En heb je bv e-mailadressen van KPN? Realiseer je dan dat je die ook gaat kwijtraken. 

Geeft een hoop gedoe!  

Maar het staat je vrij om op te zeggen en naar Ziggo te gaan. Jij liever dan ik.  

Reputatie 2
Badge +1

Ben het helemaal met je eens dat overstappen een heel gedoe is. KPN moet ook begrijpen dat het leven schreeuwend duur is geworden. Weer een verhoging en dan nog eventjes €148 neertellen om goed werkend WiFi netwerk te hebben, dat schoot eventjes in het verkeerde keelgat. KPN kan net als Ziggo en andere providers een klein bedrag per maand vragen voor de Super WiFi punten. Verdeelt de pijn.

Reputatie 7
Badge +28

@Jan Theo M 

Ik geef je nog wel een tip om (mogelijk) te besparen op je internet-thuis-abonnement. 

Het kan zijn dat je nog een ouder abonnement hebt lopen bij KPN. De nieuwe KPN-abonnementen op basis van KPN Hussel zijn vaak iets voordeliger. Zie het schema hieronder. Je kunt voor internet en TV klaar zijn voor 54 euro. Kijk wel goed wat je nu bij jouw huidige abonnement voor voordelen hebt (gratis ESPN of gratis wat anders??) die bij KPN Hussel niet inbegrepen zijn. Een overstap naar KPN Hussel kun je regelen via MijnKPN of via 0800-0402. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb KPN Hussel  4K abonnement met ESPN compleet en betaal €80,95.

Reputatie 7
Badge +28

Probeer eens in Mijn KPN jouw abonnement een stukje te verlagen naar bv 100 Mbit/s. Dat is vaak/altijd ruim voldoende en je bent meteen jouw verhoging van 1 juli 2022 kwijt. Want na een wijziging snelheid gelden ineens weer de prijzen van het schema hierboven.     

Daarmee pak je een stukje besparing en is jouw dag vast weer goed! 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jan Theo M, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een heel eind onderweg geholpen heeft.
Is je vraag hiermee beantwoord?

Als je je abonnement liever met een medewerker bespreekt kun je hierover altijd het beste met ons bellen op 0800-0402 of langs een winkel