Beantwoord

Is Netflix via KPN niet mogelijk als je al Netflix hebt?

  • 27 February 2024
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Beste klantenservice,

Sinds 30 december 2023 Netflix aangevraagd via KPN met entertainment korting. Leuk dachten we met € 5 euro korting, maar volgens Netflix die mijn vrouw gister gebeld heeft is het niet mogelijk om met een bestaand account hier gebruik van te maken. Gister hebben ze per direct ons account opgezegd en vervolgens heb ik ook via kpn Netflix opgezegd, omdat we geen gebruik meer konden maken van Netflix. Ja alleen als we weer € 11,99 betaalde. Medewerker Netflix vond jullie service erg slecht aanzien dat er veel klachten over komen. We betalen namelijk dubbel voor hetzelfde account. Heb gister de afschrijving van Netflix zelf die laatste maand is afgeschreven terug laten boeken. Mochten we die als nog moeten betalen dan graag 2x € 6,99 via jullie crediteren van onze bestaande kosten via kpn. Het werkt niet entertainment korting! Voorlopig doen we het tijdje zonder Netflix.

 

Ben verder wel tevreden met KPN, maar informatie moet wel juist op de website vermeld staan dat je geen Netflix mag hebben voordat je het aanvraagt via jullie factuur.

Met vriendelijke groet, Ferry

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 28 February 2024, 19:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @FERRY130978,

Wat bijzonder dat de medewerker van Netflix aangeeft dat het niet mogelijk is om een bestaand account te koppelen aan Netflix via KPN, dit kan namelijk wel degelijk! Dit is wel een handeling die je zelf uit moet voeren, wij weten niet wat jouw Netflix account is en kunnen hem dus niet voor jou koppelen.

Dit staat vermeld op de informatiepagina over Netflix op onze website én wordt uitgelegd in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling voor Netflix. In de mail staat hierover het volgende:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hebben jullie misschien een nieuwe account aangemaakt bij het activeren? Of hebben jullie het activeren wellicht in z'n geheel overgeslagen?

Hoe dan ook, het koppelen lijkt niet goed te zijn gegaan, waardoor jullie inderdaad jullie ‘losse’ account bij Netflix hebben behouden. Waarom hebben jullie Netflix nu via beide manieren opgezegd? Willen jullie er nu helemaal geen gebruik meer van maken? 

Waarom, omdat we weer opnieuw € 11,99 moeten betalen aan Netflix om in te loggen op Netflix account. We hadden ons account wel op de juiste manier gekoppeld. Mijn vrouw had met medewerker ook van KPN gesproken en zei dat alles werkte. Maar dat bleek niet het geval dat we even klaar zijn met deze dienst. De koppeling van Amazon Prime werkt wel na behoren dus weet wel hoe je moet activeren. Kan natuurlijk zijn dat het een aantal maanden duurt voordat de dubbele betaling opgelost is. Maar het blijft zo dat de medewerkers zei dat het alleen met een nieuw account kan als we het rechtstreeks bestellen via KPN. Bestaande accounts zijn niet over te nemen!

 

En hadden geen zin om over en weer met jullie en dan weer met Netflix te bellen. Weet wel dat hij beetje moe was van al de klanten die problemen van KPN klanten die contact opnemen.

 

Groeten, 

Ferry

Reputatie 7
Badge +20

Bestaande accounts zijn wel over te nemen @FERRY130978, duizenden KPN klanten (waaronder ikzelf) hebben zonder problemen hun bestaande Netflix account kunnen koppelen aan het KPN abonnement. De medewerker die aan jullie verteld heeft dat het niet mogelijk is, had het helaas dus niet bij het juiste eind. 

Jammer dat er bij jullie iets mis is gegaan, en dat jullie er hierdoor even klaar mee zijn. Mochten jullie in de toekomst wel weer gebruik willen maken van Netflix, dan weten jullie in ieder geval hoe het te bestellen is!

Reageer