Beantwoord

Kan er een printvriendelijke versie van de factuur komen?

  • 22 August 2022
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Is het mogelijk om een knop te maken waarmee je een printvriendelijke versie van de factuur kunt printen. 

De groene balken zijn zo intensief dat het papier ervan bobbelt. Zonde van de inkt! En ja, ik weet, tegenwoordig gaat alles digitaal en is het niet gebruikelijk een factuur te printen. Maar ik wil graag alles op papier en grote kans dat wij niet de enigen zijn.

icon

Beste antwoord door PeterG 22 August 2022, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @kpnmob 

 

Als je printer een eco modus heeft (dat zou je dan in moeten stellen bij de printereigenschappen) probeer die dan eens als je die facturen afdrukt, het ligt aan de printer hoeveel je kan besparen in eco maar vaak gebruikt hij dan maar de helft van de inkt.

 

Zet de printer op ‘laag’. Dan print ie fletser, met minder inkt.

Je factuur staat ook in je MijnKPN account. Als PDF. Daar downloaden en printen.

Zo doet mijn moeder (84) het. Zij wil het graag ook op papier.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @kpnmob 

 

Als je printer een eco modus heeft (dat zou je dan in moeten stellen bij de printereigenschappen) probeer die dan eens als je die facturen afdrukt, het ligt aan de printer hoeveel je kan besparen in eco maar vaak gebruikt hij dan maar de helft van de inkt.

Of in zwart-wit modus. Of grijstinten ofzo. Doe ik ook heel vaak.

Printer staat al op laag.

Ik maak nu eerst de witte tekst zwart, cervolgens haal ik de balken weg. Maar dat is al met al veel werk :(

Reputatie 7

Voor het milieu is het natuurlijk nog veel beter om die factuur niet te printen maar elektronisch te archiveren.

Bij mij bolt het niet. Bij mijn moeder ook niet. Wij gebruiken uitsluitend printerpapier merk '’Double A'’. Als inkt in het papier trekt gaat het wat bollen.

Ik sla de facturen digitaal op (cloud). Tenzij er wat veranderd is. Dan doe ik het éénmalig op papier. Maar verder zijn ze toch altijd hetzelfde. Gebruik ook geen vaste telefoon en huur ( € ) nooit films; geen variabele kosten dus. Het is dus alleen anders na prijsaanpassing of pakketwijzigingen.

Voor de boekhouding (zakelijk) wil ik alles op papier

Voor de boekhouding (zakelijk) wil ik alles op papier

Ook dan zou het digitaal moeten kunnen. Zeker zakelijk….

Maar tja, één factuur per maand. (?) I.i.g. goede kwaliteit papier gebruiken. Dan komt de inkt op het papier en niet erin.

Afdrukken is echt niet (meer) nodig, wij zetten aan het eind vh jaar alle digitale facturen  in een mapje in afwachting van een eventuele controle die we al decennia niet meer gezien hebben helaas.

Maar ik herken het verschijnsel van het afdrukprobleem zeker, in zo’n geval doe ik <ctrl>-A ( alles selecteren ) en dan plakken in een platte tekst verwerker, dan alle overbodige zaken wegdoen.

Het enige wat ik nog afdruk is de verzendgegevens voor een pakje, daar heb ik oude laserprinters voor, die doen het na een tijd niet gebruiken gewoon nog !

Of gewoon een andere provider nemen...😏

Ik print belangrijk spul altijd uit, de KPN-facturen echter in zwart-wit, anders vreet het kleur-cartridges en de inkt is al duurder dan goud.

Van mij mag een zakelijker opzet ook wel zonder al dat zware kleurgebruik.