Onze ADSL verbinding is 18 maart gemigreerd naar een glasvezel verbinding.
Deze verbinding werkt sinds die dag ook met een eigen router direct aangesloten op de MTU van KPN.
We zijn echter sinds die dag ook bezig om te proberen om de snelheid van deze lijn op te hogen naar een 1G verbinding.
Hierover is al tig keer contact geweest met de helpdesk van KPN.
De migratie naar glasvezel is nog niet geheel administratief afgerond waardoor de onderstaande melding wordt getoond:
Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen.
Deze melding zou vanzelf binnen enkele dagen moeten verdwijnen maar dit is tot op heden nog niet gebeurt.
De MTU van KPN is al meermaals van het stroom gehaald, dit heeft echter niet mogen helpen.
We hebben zojuist ook een sms bericht ontvangen dat de glasvezelverbinding klaar is maar deze nog in gebruik is met als advies is om de modem aan te sluiten.
Wij hebben geen modem van KPN. Deze zat dus ook niet in het aansluitpakket. Enkel de MTU is meegeleverd.
We maken gebruik van een eigen router (UDM pro), maar ik begin een vermoeden te krijgen dat het netwerk van KPN aan het wachten is tot er wordt aangemeld met het KPN modem.
Dit modem is dus niet aanwezig.
De internetverbinding zelf werkt gewoon op 200/200 met de door ons aangesloten router.
Wat dient er nu te gebeuren om de lopende bestelling melding af te ronden.
We komen er met de helpdesk van KPN niet uit. We hebben de snelheid verbinding met spoed nodig waardoor nog veel langer wachten geen optie is.
Alvast dank voor uw medewerking.
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineel