Beantwoord

Kan ik als bestaande klant korting krijgen?

  • 26 November 2022
  • 19 reacties
  • 1483 keer bekeken

Goedemiddag , ik ben al jaren klant van KPN met internet , tv en verschillende mobiele telefoons .

Heb geen vast contract . Wordt om mijn oren geslagen met allerlei aanbiedingen van andere providers . KPN kunnen jullie mij een leuke aanbieding doen , wil me best een jaar vast leggen . Als ik bij jullie het volle pond moet blijven betalen ga ik toch eens rond neuzen naar andere mogelijkheden . Groetjes John

icon

Beste antwoord door Joep1965 26 November 2022, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Dag @John Willemsen op dit forum helpen klanten elkaar. Hier wordt niets met prijzen gedaan.  Je kunt het via de klantenservice 0800-0402 proberen. 

Reputatie 7
Badge +6

Neem een goedkoper abonnement, daarmee verlaag je direct je abonnementskosten. Want ook na een kortingsperiode betaal je volle pond. 

Herkenbaar John, ben al 25 jaar trouwe klant. Eerder hiervoor gebeld maar korting ho maar. Nu weer nieuwe klanten een jaar lang flinke kortingen. Een vaste klant moet inloggen voor een ‘persoonlijk aanbod’ maar dat zijn de reguliere prijzen. Triest dat trouwe klanten zo behandeld worden. 

Badge +19

@Hanno71 wees blij dat trouwe klanten zo behandeld worden.  Als kpn iedere vast klant kadootjes of kortingen moet gaan geven dan vliegen de abonnementsprijzen omhoog.  Zit je daar op te wachten?

Wat wil KPN dan? Dat iedereen maar gaat hoppen? Dat kost veel meer. Ik ben een trouwe klant van diverse bedrijven. ANWB begrijpt dit wel goed; meer kortingen en acties als je langer lid bent. KPN neem hier een voorbeeld aan!

Badge +19

Het aantal overstappers is niet zo groot. Dat zullen ze vast wel berekend hebben. Bij kpn ben je geen lid maar klant. En als je goedkoper uit wil zijn dan is overstappen een goeie optie. Overigens is de anwb een stichting en die zijn er niet uit op geld verdienen. 

Het aantal overstappers is niet zo groot. Dat zullen ze vast wel berekend hebben. Bij kpn ben je geen lid maar klant. En als je goedkoper uit wil zijn dan is overstappen een goeie optie. Overigens is de anwb een stichting en die zijn er niet uit op geld verdienen. 

Maar ze willenwel graag een batig saldo hebben aan het eind van het jaar.

Ik ben ook al ‘eeuwen’ klant bij PGEM/VNB/NUON= nu Vattenfall en heb een VIP-status.

Het kan dus wel bij commerciële bedrijven @Joep1965 

Reputatie 7
Badge +9

Beetje OT, en puur uit interesse: wat heb je aan die VIP Status bij Vattenfall @JanD ? Zit daar ook een financiële voordeel aan vast?

Beetje OT, en puur uit interesse: wat heb je aan die VIP Status bij Vattenfall @JanD ? Zit daar ook een financiële voordeel aan vast?

Hallo @Joris62 ook even een OT-reactie, cadeaus, cadeaus met een (kleine) bijbetaling, korting op stroom (tijdelijk even niet aan te vragen i.v.m. energietoestanden, hoe langer je klant bent, hoe meer punten je per maand spaart en met die punten kun je weer gratis dingen uit de shop krijgen of met een (kleine) bijbetaling, je hebt verschillende klanten statussen, van brons tot platina, ik heb de platina-status, de hoogste, bijna 50 jaar klant, dus met de meeste mogelijkheden voor de hoogste kortingen en/of gratis cadeaus.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dank @JanD , duidelijk!

Reputatie 7
Badge +8

@Hanno71 wees blij dat trouwe klanten zo behandeld worden.  Als kpn iedere vast klant kadootjes of kortingen moet gaan geven dan vliegen de abonnementsprijzen omhoog.  Zit je daar op te wachten?

@Joep1965: KPN geeft al veel kortingen en maandelijkse cadeautjes, variërend van voetbal gerelateerde zaken (vooral erg leuk als je niets met voetbal hebt), extra data (handig als je in reguliere abonnement al meer dan voldoende data hebt), korting op hele dure koffie (terwijl je geen koffie lust) of  een maand een zenderpakket, waar je toch niet naar kijkt. Al dit soort onzinnige cadeautjes, hoe goed bedoeld ook, kosten immers ook geld, om nog maar te zwijgen over de uitvoeringskosten. Juist dit maakt KPN duurder dan nodig.

Nu weet ik, dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken maar als je vaak cadeautjes krijgt waar je niets aan hebt, dan wordt je ook niet blij. Integendeel zelfs. Daarom zou ik zeggen: geef klanten de keuze of ze maandelijks blij gemaakt willen worden met (al dan niet nutteloze) cadeautjes of geef een goede korting bij het verlengen. Bij dat laatste wéét je ook wat krijgt.

En wellicht een loyaliteitskorting. Als bedrijf heb je véél meer aan tevreden, vaste klanten, dan hoppers, die na een televisie te hebben gescoord, na een jaar ontevreden of gedesillusioneerd weer vertrekken.

@Berteman dat is precies wat ik bedoel. Leuk bedacht een gratis film met kerst of een duf zenderpakket maar doe iets met loyaliteitskorting of laat in ieder geval merken dat je vaste klanten waardeert. Zo ervaar ik het niet in ieder geval. 

Badge +19

Kpn is geen prijsvechter dat is duidelijk. Als je iets van marketing af weet dan weet je dat de prijs niet het belangrijkste marketinginstrument is. Het is de mix van de 4 p's. Blijkbaar doet kpn het goed gezien het aantal klanten. Maar dan heb ik een vraag aan jullie; waar zou kpn die kortingen van moeten betalen?  Stel iedere vaste klant krijgt € 5,00 korting per maand. Dat is dan 2.5 miljoen x € 5,00 = ,€ 12.500.00 00 per maand. En kom dan met iets anders dan aandeelhouders. Bij de slager krijg je als vaste klant ook niet meer dan een plakje worst. Die gaat echt de vaste klanten geen 10 of 20% korting geven. 

 

Ik ben niet koste wat kost op zoek naar de laagste prijs, dan was ik geen 25 jaar klant geweest. Maar als nieuwe klanten flinke kortingen krijgen en de KPN site vaste klanten oproept in te loggen voor je ‘speciale aanbod’ waar de korting vervolgens 0,0 is; dan belazeren ze de boel gewoon en voel ik me als hondstrouwe klant niet serieus genomen. 

De 4 P' s gaat het ook niet om ARPU dat is waar alles om draait, de Average Revenue Per User, ofwel wat wordt gemiddeld per klant binnengeharkt. 

 

Als de prijs niet het belangrijkste marketing middel is waarom dan die acties? 

En de Husselklanten 'krijgen' toch al € 5,00 korting het kan dus wel, en vraag je meteen twee ontvangers aan krijg je nog eens een theoretische € 5,00 kado, wat andere klanten betalen voor hun opname pakket.

Hoeveel husselklanten heeft KPN die het onderste uit de kan halen?

Dit scheelt per klant tot wel € 19,49 als we de 5 euro uitsparing mee tellen bij een tweede ontvanger is dat zelfs € 24,49 

De door Joep1965 genoemde € 12.500.000,00 zal nu al wel worden gehaald, tel daar een prijsverlaging bij op dan kom je op het dubbele, wat is de jaar omzet? 

 

Een slager is natuurlijk geen beursgenoteerd bedrijf, die levert kwaliteit die een supermarkt niet altijd kan bieden.

 

@Hanno71 heb je een voorbeeld van die oproep van dat 'speciale' aanbod?

 

Als je op de actie pagina van 12 maanden voor 35 euro naar beneden scrollt zie ik onderstaande. Maar na inloggen geen ‘speciaal aanbod’ te vinden helaas….

 

@Hanno71 dat gaat over het combineren van Thuis internet en TV met een mobiel abonnement van KPN.

Je krijgt van € 2,50 €5,00 of € 7,50 korting op het mobiele abonnement en als je dan een entertainment pakket kiest krijg je nog €5,00 extra korting.

 

De tekst suggereert iets speciaals maar ook ik kom gewoon in mijn thuisomgeving zonder een 'speciaal' aanbod te krijgen.

@Galdor68 dank voor je reactie, klopt is precies wat ik bedoel. Onlangs ook al teleurgesteld in KPN dat ze me zogenaamd belden of ik tevreden was, maar uiteindelijk een verkooppraatje bleek te zijn voor een mobiel abonnement. 

Reputatie 7
Badge +8

Kpn is geen prijsvechter dat is duidelijk. Als je iets van marketing af weet dan weet je dat de prijs niet het belangrijkste marketinginstrument is. Het is de mix van de 4 p's. Blijkbaar doet kpn het goed gezien het aantal klanten. Maar dan heb ik een vraag aan jullie; waar zou kpn die kortingen van moeten betalen?  Stel iedere vaste klant krijgt € 5,00 korting per maand. Dat is dan 2.5 miljoen x € 5,00 = ,€ 12.500.00 00 per maand. En kom dan met iets anders dan aandeelhouders. Bij de slager krijg je als vaste klant ook niet meer dan een plakje worst. Die gaat echt de vaste klanten geen 10 of 20% korting geven. 

 

@Joep1965, de vraag stellen is hem eigenlijk meteen beantwoorden. 

Ik schreef al, dat KPN veel ‘korting’ geeft, ‘gratis’ tv-pakketten weggeeft, maandelijks ‘cadeautjes’ schenkt. Hoe betaalt KPN dat dan?

Ik krijg op het internet een ‘korting’ van € 5,00 per maand, zolang het abonnement loopt. In het TV-abonnement heb ik twee ontvangers. Voor de tweede ontvanger wordt € 5.00 in rekening gebracht, maar krijg dat weer terug in de vorm van het ‘gratis’ opnamepakket. Ik heb ook een sim-only abonnement. Dat maakt het pluspakket ‘gratis’, nog eens € 5,00 Entertainment korting en elke maand ontvang ik ook nog een cadeautje. En alsof dat nog niet genoeg is: als dank voor het ‘husselen’, ook nog eens korting op het mobiele abonnement. 

Maandelijks ontvang ik dus al bijna € 30,00 aan ‘korting’, gratis’ pakketten en cadeautjes. Hoe KPN dat betaald laat zich raden.

Enfin, ‘opnemen’ is voor mij iets uit de jaren ‘80 van de vorige eeuw, ik kijk verder maar weinig televisie: aan het ‘pluspakket’ heb ik ook geen enkele behoefte. Het maandelijkse ‘cadeautjes’ sla ik ook vaak af, dus wat is er op tegen om de klant in plaats van tv pakketten en cadeautjes op te dringen, een echte korting te geven?

En hoewel off-topic: de slager waar ik af en toe kom, heeft een spaarsysteem. Heel ouderwets maar doeltreffend: voor elke € 12,50 krijg ik op een spaarkaart een stempeltje. Met 10 stempeltjes is de kaart vol en gaat bij de volgende aankoop € 12,50 van de prijs af. Échte korting dus. En als ik bij de warme bakker op de hoek, € 50,00 kassabonnen inlever, dan krijgt men ‘officieel’ een appeltaartje, maar moeilijk doet de bakker niet: een brood kan ook 😉