KPN abonnement niet opgezegd ondanks overstaphulp van Ziggo

  • 11 April 2022
  • 9 reacties
  • 246 keer bekeken

3 februari ben ik overgestapt naar ziggo met het tv en internet pakket. Ik heb gebruik gemaakt van de overstap service en rekening houdend met de maand opzegtermijn zou ik 5 maart aangesloten zijn bij de nieuwe provider en opgezegd bij kpn.

Ik heb ook 3 februari een mailtje van kpn gehad met als titel “overstap naar u nieuwe aanbieder” en dat het geregeld gaat worden. Alle oude apparatuur is inmiddels al opgestuurd naar kpn.

Het is nu april en krijg nog facturen, dus ik kpn klantenservice gebeld met het vermoeden dat er iets niet helemaal correct is gegaan.

krijg ik te horen van de dame aan de telefoon dat het abonnement nog niet was opgezegd??

dus ik maar gevraagd het meteen op te zeggen.. antwoordt de vriendelijke dame aan de telefoon dat dat niet mogelijk is en het speciaal door ziggo gedaan moet worden.

dan maar ziggo gebeld en het voorgelegd met als antwoord dat ik al ben aangesloten bij hun en mijn vorige aanbieder kpn niet met terugwerkende kracht kunnen opzeggen.

ondertussen betaal ik dus dubbele abbo kosten en wordt van het kastje naar de muur gestuurd!!

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Als u gebruik maakt van de overstapservice van Ziggo en dat ook daadwerkelijk op de bevestiging vermeld is dan is Ziggo de aangewezen partij om dit met kpn te regelen.  

Dat was dus ook mijn eerste gedachte. Maar blijkbaar wijst kpn naar ziggo en ik zit nog steeds met een abbo die doorloopt. Terwijl ik al in februari een mail heb gehad dat kpn het gaat regelen…

Je zou nu bij KPN zelf kunnen opzeggen, vreemd dat KPN zegt dat Ziggo dit moet doen en je het zelf niet kan, ik zou nogmaals bellen en dan vragen naar de afdeling opzeggingen, die moeten het kunnen, en voor de verrekening van de kosten moet je bij Ziggo zijn, als je tenminste de overstapservice in de bevestiging hebt staan, dan ligt de fout bij hun.

Reputatie 7
Badge +24

Dat was dus ook mijn eerste gedachte. Maar blijkbaar wijst kpn naar ziggo en anders om.

Ik lees in uw verhaal niet dat Ziggo u terug stuurt naar KPN. Dit klinkt alsof Ziggo het gewoon vergeten is. En nee, met terugwerkende kracht kan dat niet meer goed gemaakt worden nee. Als Ziggo het vergeten heeft, dan zal die gewoon het abonnementsgeld van KPN aan u moeten vergoeden lijkt me.

Ziggo heeft wel degelijk opgezegd omdat ik namelijk 3 februari een mail van kpn heb ontvangen dat ze het jammer vinden maar het verder gaan regelen. (Zie de bijlage ) 

Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door…… makkelijke manier van geld verdienen door kpn. 

 

Beetje een late reactie van mij want ik kon deze thread niet meer terugvinden vanmiddag omdat admin blijkbaar mijn titel heeft veranderd……… van

“ellende met facturen na opzegging”

naar deze nieuwe titel. 
nogmaals, admin of iemand die bij kpn werkzaam is graag zou ik een oplossing willen hebben voor dit probleem

Badge +19

Er staat ook dat het abonnement stopt als Ziggo bevestigd heeft dat je daadwerkelijk bent overgestapt.  Dus het abonnement is gestart.  Dat is blijkbaar niet gedaan door Ziggo. Ik zou nog een keer met Ziggo bellen.  Overigens is de wachttijd op een moderater een dag of twee.

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo heeft wel degelijk opgezegd omdat ik namelijk 3 februari een mail van kpn heb ontvangen dat ze het jammer vinden maar het verder gaan regelen. (Zie de bijlage ) 

Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door…… makkelijke manier van geld verdienen door kpn. 

Ziggo moet later nog een keer de definitieve datum doorgeven waarop KPN het abonnement moet stopzetten. Dat hebben ze kennelijk niet gedaan.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Mtal, welkom op ons forum. Wij passen titels van nieuwe topics soms aan inderdaad. Zo is je topic beter vindbaar en duidelijker, dat maakt het voor anderen gemakkelijker om met je mee te denken. Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. 

Rot dat jouw overstap zo stroef verloopt. Dat is niet de bedoeling, naast dat jij er last van hebt hebben ook wij er niks aan als dat zo loopt. Het klinkt inderdaad alsof het uiteindelijke seintje (waar Joep en Nick het hierboven ook over hebben) door Ziggo niet is verstuurd. Dat is het moment waarop jouw abonnement daadwerkelijk gestopt wordt bij een overstapservice. Maargoed, dit is een vermoeden dat ik heb.

We hebben via het forum helaas de mogelijkheid niet om jouw abonnement stop te zetten of om dit te corrigeren. Je kunt het beste bellen met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0402 voor hulp hierbij. Via die weg zijn zowel onze afdeling opzeggingen als onze overstapdesk bereikbaar. Ik hoop dat het snel rechtgezet wordt, zodat de hele situatie afgerond kan worden.