Beantwoord

KPN past eenzijdig abonnement aan, na opzeggen 2e ontvanger betaal ik meer

  • 8 May 2022
  • 27 reacties
  • 272 keer bekeken

Reputatie 1

Ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar KPN.

zou heel veel voordelen moeten hebben volgens de beloftes.
Eerste maand wordt €25,- extra ingehouden. Zou terug worden gestort. Nog noets gezien.

Vorige week één van de twee decoders die ik had, gevraagd om op te zeggen. 
Tot mijn verbazing zijn alle voordelen van mijn abonnement erafgehaald en ga ik zelfs meer betalen voor mijn abonnement, ondanks dat ik één decoder minder heb.

gebeld met klantenservice, zou worden aangepast. Helaas blijft het stil. Hoe zit het nu?

Ziggo was niet alles, maar lijkt of ik van de regen in de drup ben gekomen. Hoe gaat KPN dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 17 May 2022, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bechie, welkom op ons forum! Heb je nog iets van mijn telefonische collega's vernomen?

Ik vermoed dat alle stappen al wel ondernomen zijn dit te herstellen maar ik kijk natuurlijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 1

Hoi Thomas, ik heb mijn gegevens zoveel mogelijk ingevuld.

de €25,- die verrekend zouden worden met de volgende factuur zijn niet verrekend.

het beloofde bellen binnen drie dagen om de onterechte abonnementswijziging aan te passen is ook niet gedaan.

kort en bondig: ik wil graag de onterechte € 25,- terug en ik wil mijn afgesloten abonnement weer terug zonder de tweede decoder. En uiteraard de verrekening op mijn 2e factuur. 
als je me hiermee kunt helpen zou het heel fijn zijn.

 

groeten Peter

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bechie bedankt voor je gegevens, ik heb meteen even met je meegekeken.
De €25 vergoeding die je zou krijgen staat op de eerste factuur in mindering gebracht. Op de specificatie kun je die terugvinden.

De enige kortingen die ik nu mis bij je huidige abonnement zijn het pluspakket en viaplay die allebei de eerste 9 maanden gratis waren. Klopt dat met wat jij ziet? De korting kunnen we niet aanzetten maar ik kan wel een verzoek indienen om de gemiste korting te laten vergoeden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je hierover inmiddels contact hebt gehad met mijn telefonische collega's bij 0800-0402 en dat zij het verder in orde gemaakt hebben.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Reputatie 1

Dag Thomas idd ik heb contact gehad. Ik krijg € 25 terug van de eerste rekening en € 30,- van de 2e rekenig, dit wordt op de volgende factuur verrekend. Verder worden alle kortingen zoals bestel weer aangezet ……. Is beloofd in ieder geval. Maar een bevestiging hiervan werd niet gegeven dat kon niet schijnbaar. In een tijdperk waarin we naar de maan kunnen en andere planeten bezoeken is dit een beetje vreemd, toch?

wellicht kun jij mij bevestigen dat dit door KPN is toegezegd?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er niet echt een verklaring voor waarom je geen bevestiging gehad maar dit is inderdaad toegezegd en geregeld nu.

Reputatie 1

Dag Thomas, Het blijft maar fout gaan bij jullie geloof ik.

Er is eea aangepast zie ik. als het goed is zal dat op mijn volgende factuur verrekend worden.

Maar ik zie nu ook dat mijn viaplay nu de eerste 6 maanden gratis is terwijl dit in mijn overeenkomst met jullie de eerste 9 maanden gratis was. wil je dit ook aan (laten) passen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bechie, ik lees in de aantekeningen dat het blijkbaar niet lukte viaplay met 9 maanden korting aan te zetten dus mijn collega heeft hem aangezet met 6 maanden en een correctie ingediend voor de overige 3 maanden. Die wordt in 1x in mindering gebracht op de factuur.

Reputatie 1

Goedendag Thomas, 

wanneer wordt die 3 mnd korting in mindering gebracht?

 

met vriendelijke groeten

Reputatie 1

En thomas, ik zag nog een foutje. Ik ben sinds 07-04-2022 abonnee.

ik zou 9 mnd gratis viaplay kijken. Dat is dan tot 07-01-2023, toch?

 Nu staat er bij mijn gegevens dat ik 6mnd viaplay gratis heb, tot augustus, KPN vergoed zoals jij aangeeft de volgende 3 maanden.

maar als ik de eerste 6 maanden gratis krijg is dat niet tot augustus maar tot oktober.

hoe gaan we dit nu weer oplossen?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De 3 maanden zullen op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht worden.
Ik snap niet helemaal waar je hebt staan dat de korting tot augustus is.

Je krijgt nu iets meer dan 9 maanden de korting. Tot 2-5 heb je hem al gekregen op de reguliere manier. Toen is hij per ongeluk uitgezet. op 16-05 is de korting weer toegevoegd (6 maanden korting en 3 maanden handmatige correctie) en zijn de 9 maanden effectief opnieuw begonnen te lopen. De 6 maanden korting loopt tot  15-11 en de drie handmatige maanden kun je daarachteraan plakken en loopt hij dus tot 15-02.

Reputatie 1

Dag Thomas,

Dit staat in “mijn KPN” aangevinkt:

Viaplay € 9.99  p/mnd Viaplay eerste 6 maanden gratis

Kijk Formule 1, live topsport en films en series met Viaplay bij KPN. Bestel nu. Je ontvangt daarna een email om Viaplay te activeren. Je betaalt tijdelijk 9,99/mnd voor Viaplay. Vanaf 4-8-2022 betaal je 13,99/mnd.

 

Dus als ik het goed begrijp moet hier staan dat ik tot 16 november Viaplay gratis heb. Verder krijg ik op mijn volgende factuur € 25,- + € 30,- + 3x €13,99 terug?

Reputatie 7
Badge +20

Klopt!
Waarom het in je MijnKPN zo staat heb ik even geen verklaring voor maar ik zie het hier goed staan.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Reputatie 1

Dag Thomas, we wachten af

Reputatie 1

Dag Thomas, het lijkt erop dat het nu klopt. 

Als ik het goed begrijp heb ik mijn activatie en monteurskosten retour gehad.(2x € 25,-)

Ik heb tot 16 november Viaplay gratis. vanaf deze datum betaal ik 3 maanden lang voor Viaplay €9,99 per maand.

Deze 3x €9,99 is verrekend op mijn factuur, daar staat nl.: Correctie viaplay -30,00. (Dus ik betaal straks geen € 13,99 p/m?)

Vanaf volgende maand is mijn maandelijks bedrag € 46,99

Heb ik het zo juist geformuleerd?

Reputatie 7
Badge +20

klopt bijna helemaal maar viaplay wordt straks inderdaad natuurlijk 13,99. Ik vermoed dat mijn collega dat over het hoofd gezien heeft, ik was het ook helemaal vergeten. Excuus!
Ik heb het verschil alsnog ingediend, die komt met de volgende factuur mee.
Goed begin zo! 😅

Verder klopt het!

Reputatie 1

oké, bedankt thomas dat je er nog naar hebt gekeken. Langzaamaan komt het tot een goed eind hoop ik.

Reputatie 1

Hoi Thomas,

Even kijken of eea nog klopt..

 

  • Ik heb tot 7 oktober 1G internet met € 22,50 korting. Ik merk op dit moment  niet dat ik die snelheid heb dus overweeg om deze aan te passen. Wil ik mijn snelheid aanpassen dan moet ik dat voor 07 oktober doen, dan krijg ik het tarief wat bij de snelheid hoort die ik op dat moment kies?
  • Tot 16 november kijk ik gratis Viaplay en na deze datum betaal ik € 13,99 p/m?
  • Ik blijf tot het einde van mijn contract de korting van € 6,99 voor het pluspakket behouden?

Ik hoor graag van je.

 

Groeten Peter

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Peter!

  • De wijziging van je snelheid gaat direct in en wordt op de volgende factuur dan vanaf die datum verrekend. Als je hem op 7 oktober wijzigt gaat hij direct in maar het kan ook een dag eerder/later wat jou het beste uit komt.
  • Klopt!
  • Pluspakket krijg je nu gratis vanwege de KPN Hussel korting die je normaliter krijgt als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt. Die hoort nu eigenlijk niet aan te staan maar tot iemand dat controleert blijft hij gewoon gratis. Het kan wel zijn dat de korting eraf valt bij een wijziging dus houd daar rekening mee. Dit gebeurt overigens niet zonder bevestiging ofzo dus zodra hij geld zou kosten zou je hem direct ook op kunnen zeggen.
Reputatie 1

Hey Thomas, bedankt voor je snelle reactie.

duidelijk zo

Reputatie 1

Dag Thomas,

 

Ik had zojuist een medewerker van klantencontact aan de telefoon.

Hij gaf aan dat mijn Viaplay deze maand stopt, terwijl jij in de vorige mailwisseling aangaf per 16 november de laatste dag is en dat zelfs nog aan mij bevestigd hebt. Ik kan nog steeds uitgaan van 16 november?

Verder wil ik mijn internetsnelheid verlagen, maar dan krijg ik hogere tarieven als in mijn contract is afgesproken (is maar € 1,50p/m meer maar toch). De medewerker (Manuel) zegt dat dat gewoon kan? Maar ik heb toch een contract met KPN? Ik heb hier ook geen enkel bericht over gehad van KPN. kun jij misschien aangeven of dit klopt en zo ja, waar dat in de algemene voorwaarden staat?

Verder zie ik dat mijn pluspakket gewoon wordt berekend. € 6,99 p/m. Ook hiervan had jij gezegd dat dit vooraf gemeld zou worden. Dit is ook niet gebeurd.

Dit staat letterlijk in mijn account:

Pluspakket

6,99Gratis

Je bent geabonneerd op Pluspakket. Jouw actiekorting geldt zolang je abonnement loopt.

Mijn abonnement loopt nog dus ik snap niet waarom het nu in rekening wordt gebracht.

 

Ik hoop snel een antwoord van je te krijgen

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bechie!

Viaplay

Ik zie zo nergens staan dat viaplay stopt, dus zolang je m zelf niet opzegt loopt hij door.

Snelheid wijzigen

Het kan zijn dat de abonnementen tussentijds gewijzigd zijn waardoor je bij een wijziging duurder uit zou zijn maar met een verlaging van je snelheid zou je volgens mij al snel goedkoper uit moeten zijn. Hoe of waar dat in de voorwaarden staat zou ik niet zo snel weten eerlijkg gezegd.

Pluspakket

Ik zie het inderdaad, het pluspakket staat nog aan maar de korting is er niet meer. In augustus hebben we hier een aantal klanten over benaderd en als ik dat goed lees zou het pluspakket daarbij ook uitgezet moeten zijn maar dat blijkt hier niet het geval. Ik kan niet zien of je de mail gehad hebt maar dat is niet wat we afgesproken hadden. Als je wilt kan ik hem voor je uitzetten en het bedrag van de afgelopen maand ook vergoeden.

 

 

Reputatie 1

Dag Thomas,

 

Wederom bedankt voor je snelle antwoord.

Viaplay

Als ik in “mijn KPN” kijk onder “abonnement aanpassen” staat rechts Viaplay eerste 6 maanden gratis. Manuel van de klantenservice gaf aan dat dat deze maand het gratis kijken eraf gaat en betaald kijken wordt. Terwijl wij het op 16 november hadden staan. Maar ik kan er nog steeds vanuit gaan dat ik tot 16 november gratis kijk?

Snelheid wijzigen

Ik wil de snelheid wijzigen naar 50Mbit, dit zou bij verlaging naar 50Mbit € 42,50 worden, maar ik zie nu dat dat € 44,- wordt?

Kun jij de snelheid ook terugzetten naar 50Mbit. Zonder dat er, net als bij mijn vorige wijziging, weer allemaal acties wegvallen?

 

Pluspakket

Ja graag, zet het pluspakket maar uit en crediteer het teveel betaalde maar.

Reputatie 1

ik zie nu ook dat de eerste 6 maanden korting op de interactieve TV van €9,99 en de actiekorting van € 22,50 niet volledig verrekend zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

 

Reputatie 7
Badge +20

Viaplay

Ik denk dat ik al zie waar mijn collega dat vandaan haalde. Het staat hier ook niet allemaal even duidelijk moet ik bekennen. De andere kortingen zijn ook “de eerste 6 maanden” en die lopen wel af straks. Viaplay hebben we destijds een stuk later pas aangezet, op 16-05, dus daarvan lopen de 6 maanden een stukje achter.

De actiekortingen staan bij deze factuur een stukje naar beneden en deze zijn net iets lager omdat het om een dag minder gaat. Op je allereerste factuur stond een dag extra.

 

Snelheidswijziging

De 50mbit/s abonnementen kosten op dit moment inderdaad €44,00. De extra diensten komen daar nog bovenop, die wijziging kan ik voor je doen met behoud van kortingen.