Beantwoord

KPN Pay uitzetten of blokkeren

  • 6 April 2024
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Mijn zoontje van 7 jaar heeft mijn telefoon zonder mijn medeweten gepakt en in-app inkopen gedaan in Brawl stars. Ik zou die aankopen graag willen blokkeren voor betaling komende periode. Via de playstore krijg ik de kosten niet terug.

icon

Beste antwoord door RBxx 6 April 2024, 20:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @skinbyrd, zie de Kennisbank:

KPN Pay (de)blokkeren?
Om KPN Pay te (de)blokkeren, bel je ons op 0800 0402. Dit is gratis.


Ik vraag me wel af of dat voor reeds gedane aankopen werkt. Die zijn waarschijnlijk al geclaimd.

Reputatie 7
Badge +7

en zet even een pincode/gezichtsherkenning/2factor/oid aan op je telefoon, daar begint het natuurlijk mee.

Reputatie 7
Badge +9

Dat soort dingen zijn inderdaad ellende, gelijk volledig blokkeren.
Om KPN Pay te blokkeren, bel je de klantenservice 0800 0402.

Reputatie 7
Badge +9

en zet even een pincode/gezichtsherkenning/2factor/oid aan op je telefoon, daar begint het natuurlijk mee.

Gezichtsherkenning kan je gelijk vergeten, haar zoontje kan een goed foto van haar gebruiken om te ontgrendelen. 

Reputatie 7
Badge +9

en zet even een pincode/gezichtsherkenning/2factor/oid aan op je telefoon, daar begint het natuurlijk mee.

Gezichtsherkenning kan je gelijk vergeten, haar zoontje kan een goed foto van haar gebruiken om te ontgrendelen. 

Haha best slim ventje van 7 dan, lijkt me wederom erg ver gezocht.

Reputatie 7
Badge +7

en zet even een pincode/gezichtsherkenning/2factor/oid aan op je telefoon, daar begint het natuurlijk mee.

Gezichtsherkenning kan je gelijk vergeten, haar zoontje kan een goed foto van haar gebruiken om te ontgrendelen. 

valt mee, hoor. zie bv dit onderzoek van de CB, iPhone en Samsung is veilig en dan heb je al een grote bulk te pakken: Gezichtsherkenning faalt nog steeds | Consumentenbond

Uitzetten van KPN Pay kan ook gewoon via de App of Playstore.

App Store (iOS)

- Open je instellingen
- Klik op je naam met Apple ID
- Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’
- Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
- Druk daarna op ‘verwijder’

Google Play Store (Android)

- Open de Play Store app
- Klik op het menu linksboven
- Kies ‘betaalmethoden’ en dan op ‘Meer betalingsinstellingen’
- Log in als daarom wordt gevraagd.
- Tik onder de betaalmethode die je wilt verwijderen en daarna nogmaals op Verwijderen

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm

Reputatie 7
Badge +21

Klopt @Carola49 , daarmee kan je het uitzetten, maar daarna net zo makkelijk ook weer aanzetten.

Als je het helemaal wil laten blokkeren moet je 0800-0402 bellen.
Je kunt KPN Pay dan niet meer instellen en gebruiken. 

Klopt @Carola49 , daarmee kan je het uitzetten, maar daarna net zo makkelijk ook weer aanzetten.

Als je het helemaal wil laten blokkeren moet je 0800-0402 bellen.
Je kunt KPN Pay dan niet meer instellen en gebruiken. 

Het kind is 7, zou me verbazen als een kind van 7 dat weer aan kan zetten. Maar met het oog op ouder worden, is blokkeren misschien toch veiliger.

Bedankt voor de reacties allemaal. De oplossingen gelden voor in de toekomst.

Maar ik zou graag de aankopen van een paar dagen geleden willen tegenhouden. Is daar een manier voor?

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk dat je dat alleen met de betreffende appstore kan regelen. KPN brengt de aankopen alleen bij jou in rekening op verzoek van de appstore waar jij gebruik van maakt. KPN is geen partij in de transactie.

Reputatie 7
Badge +9

@skinbyrd Als je een beveiliging van jouw smartphone moet gebruiken om een gezinslid tegen te houden, gaat sowieso niet goed, (misschien niet nu maar later). Jouw family kent jou toch zo goed dat ze meestal de "sociaal hacking” methoden kan toepassen (wachtwoord resetten functie b.v.)

De aankoop van Google Playstore kan je binnen 2 dagen terugvragen.

Een aankoop van een onbekende (hacker) kan je binnen 120 dagen terugvragen

Een aankoop van een familielid is afhankelijk van de goedkeuring van Google kan je ook terugvragen.

 

Reageer