Beantwoord

KPN unlimited 25 per maand wegens inflatie verhoogd

  • 25 October 2022
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik zag op mijn factuur dat ik in plaats van €25 euro per maand naar €26,91 ga door inflatie. In principe vind ik dit natuurlijk geen probleem en dit staat ook vermeld in het contract. Wat ik wel raar vind is dat als ik een nieuw abonnement ga afsluiten ik weer voor €25 per maand een abonnement kan afsluiten.

 

Waarom betalen de nieuwe klanten het inflatiepercentage niet? KPN adverteert overal nog met 25 euro per maand maar ik moet meer betalen? Dat zou dus betekenen als ik 10 jaar mijn abonnement zou houden ik door inflatie na een tijdje meer dan 30 euro ga betalen? Terwijl als ik iedere 2 jaar een nieuw abonnement afsluit ik weer €25 euro ga betalen?

 

Hoor het graag,

Niels

icon

Beste antwoord door PeterG 25 October 2022, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Precies zo werkt het. Met vast internet ook.

Overstappen loont. Kennelijk is dat ingecalculeerd.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag,

 

Ik zag op mijn factuur dat ik in plaats van €25 euro per maand naar €26,91 ga door inflatie. In principe vind ik dit natuurlijk geen probleem en dit staat ook vermeld in het contract. Wat ik wel raar vind is dat als ik een nieuw abonnement ga afsluiten ik weer voor €25 per maand een abonnement kan afsluiten.

 

Waarom betalen de nieuwe klanten het inflatiepercentage niet? KPN adverteert overal nog met 25 euro per maand maar ik moet meer betalen? Dat zou dus betekenen als ik 10 jaar mijn abonnement zou houden ik door inflatie na een tijdje meer dan 30 euro ga betalen? Terwijl als ik iedere 2 jaar een nieuw abonnement afsluit ik weer €25 euro ga betalen?

 

Hoor het graag,

Niels

Je gaat er dan wel (onterecht) vanuit dat de kosten van het abonnement voor nieuwe of verlengende klanten niet/nooit op termijn verhoogd gaan worden.

Oké, toegegeven tot nu toe zijn elke keer de prijzen verlaagd maar er komt ook een tijd dat dit gewoon verhoogd gaat worden. Jouw unlimited abonnement wordt op termijn ook aangepast. Dat is altijd gebeurd en nogmaals tot nu toe gingen ze altijd naar beneden maar zal me niks verbazen als ze nu verhoogd worden.

Klopt. Alleen actieve abonnementen zijn onderhevig aan de inflatiecorrectie. Die voor nieuwe klanten zijn nog niet actief.

Als je dus 2 jaarlijks ( of jaarlijks) verlengt komt je weer op het '’nieuwe klanten tarief'’. Omdat verlengen niets anders is dan een nieuw abonnement nemen op dezelfde aansluiting. En nieuwe abo's hebben die inflatiecorrectie(s) nog niet (gehad).

Overstappen is daarvoor dus niet nodig. ( @DLD  😉)