Vraag

Mijn abonnement is 6 november opgezegd, maar ik krijg nog een factuur. Hoe kan dat?

  • 16 November 2023
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Abbo is schriftelijk door KPN opgezegd per 6-11-2023 maar krijg nog steeds rekening.

Deze heb ikzelf gestorneerd. Dus KPN doe je huiswerk goed en stuur mij geen betalings herinnering.


3 reacties

“Het moment van stoppen van het abonnement en het maken van de factuur hebben elkaar gekruist.  In de voorwaarden staat dat KPN twee maanden de tijd mag nemen om de slotnota te maken.  Je bent met de voorwaarden akkoord gegaan.  Niet betalen kan extra kosten geven en dat zou jammer zijn. bron

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @ronherle, goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik raad je aan het volgende artikel even door te nemen:

Hierin staat uitgelegd waarom je nog een factuur van ons ontvangt bij opzegging.

Ik kan je afraden om de factuur te storneren. Hiermee kan het incassotraject namelijk in gang gezet worden, terwijl dit nodig hoeft te zijn. Dat willen we graag voorkomen. Ik wil je vragen de factuur te betalen en de slotnota af te wachten.

De vraag is: is de factuurdatum NA de datum van opzeggen of niet?

Als die daarna is, dan lijkt me de factuur onterecht. KPN moet het systeem dan maar een heeeeel klein beetje slimmer maken om te zien dat het abonnement stopt en dat de factuur niet nodig is.

@VwDt de bron waarnaar je verwijst, is geen onderdeel van de algemene voorwaarden. Nergens in deze algemene voorwaarden staat dat er facturatie mag plaatsvinden over een periode nadat het abonnement gestopt is omdat het systeem van KPN zo dom is dat er niet gekeken wordt naar een lopende opzegging. Tenzij het ergens staat, denk ik dat dit onrechtmatig is.

Op de eerste factuur kan KPN het namelijk wel, een maand factureren en ook meestal nog een paar dagen erbij. Waarom dan niet een maand factureren en dan direct een paar dagen eraf?

Reageer