Beantwoord

Mijn abonnement is na verlenging €148 euro per maand geworden

  • 31 March 2024
  • 17 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Per 1 april (morgen) heb ik mijn mobiel abonnement gewijzigd van 1000 Mb naar 2000 Mb. Nu keek ik naar mijn gegevens en daar staat dat mijn abonnementskosten van € 15,35 naar € 148,95 gaat! Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik hoor graag hoe we dit oplossen.

icon

Beste antwoord door SaltyBart 31 March 2024, 23:28

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waar gaat dit over? Thuis abonnement? Mobiel abonnement? 

Klinkt als een mobiel abonnement, maar KPN heeft al jaren geen abonnementen meer van 1000 of 2000 mb. Dus dat abonnement moet onderhand antiek zijn. 

Met een nieuw mobiel abonnement heeft u 6000 mb en 250 belminuten voor 15 euro.

Als u ook internet thuis heeft, dan krijgt u voor 15 euro zelfs 12000 mb.

Reputatie 1
Badge

Hai Nick, inderdaad een antiek mobiel abonnement… ;-) Het gaat mij natuurlijk om het bedrag, maar die 6000 MB voor hetzelfde bedrag klinkt ook best goed!

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de 148 euro?

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 7
Badge +24

Nou... dat is wel een prijzig abonnement zo. Ik hoop voor u dat da niet klopt 😁

Er zal hier spoedig een KPN medewerker reageren. U kunt misschien uw forumprofiel al vast invullen als dat nog niet gebeurd is.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Reputatie 1
Badge

Dat lijkt mij ook! Hartelijk dank alvast voor het reageren,  fijne Pasen nog. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gisele Melissen-de Lang 

Welkom op het forum van KPN.

Dit is overduidelijk een fout in het systeem van KPN, waar jij niets aan kunt doen.
Het abonnement die vanaf morgen 1 april 2024 in gaat kost 35,07 euro per maand, dit is het tarief zonder de eventuele gelden kortingen waar je recht op hebt.

Zie (link) Tarieven overzicht KPN Mobiel 2013

Het kan in het facturatie systeem van KPN wel goed staan en dat is ook het belangrijkst, maar wat mede forumlid @Nick83 al schreef, is het sowieso een goed idee als er even een moderator in jouw klantgegevens kijkt.

Alvast een mooie 2e Paasdag 🐣 toegewenst.

(Het zou natuurlijk ook een 1 april grap 😅 kunnen zijn vanuit KPN, aangezien het morgen 1 april 2024 is.)

 

Reputatie 1
Badge

Hai Michel,

 

Hahaha! Wie weet is het een 1 april grap, ik heb geen idee, mijn naam is Paashaas.

Toch wil ik wel graag dat er iemand mee kijkt inderdaad, gewoon voor de zekerheid. ;-p 

 

Bedankt voor je reactie, nog een fijne Pasen

Reputatie 7
Badge +9

Het beste is dinsdag even de klantenservice bellen op 0800 0402.

Dit is een fout in het systeem, echter moet deze order wel geannuleerd worden.
Het systeem zal automatisch het bedrag in rekening brengen dat geregistreerd is, in dit geval het foutieve bedrag. Om dat te voorkomen moet je order geannuleerd worden en een nieuw order aangemaakt worden. 

Reputatie 1
Badge

Bedankt, ga ik doen. 

Reputatie 7
Badge +21

zie de onderste regel van je schermafdruk 
Dat zijn resterende toestelkosten.

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen Huistijger,

Da had ik ook gezien, maar ik heb al jaren geen toestel meer via mijn abonnement of via KPN gekocht, dus dat klopt ook niet. 

Reputatie 7
Badge +9

De inflatie calculator van KPN loop amok. Ik kom op inflatiecorrectie over 11 jaren met meer dan 10% per jaar.

Reputatie 7
Badge +9

zie de onderste regel van je schermafdruk 
Dat zijn resterende toestelkosten.

Die worden niet in dit overzicht meegenomen, dit zijn puur abonnement kosten daarom verwijzen ze voor toestelkosten naar het factuur.

Reputatie 7
Badge +12

zie de onderste regel van je schermafdruk 
Dat zijn resterende toestelkosten.

Die worden niet in dit overzicht meegenomen, dit zijn puur abonnement kosten daarom verwijzen ze voor toestelkosten naar het factuur.

Dat denk ik niet, het lijkt of dit een 2013 abonnement is en toen was er nog geen spraken van BKR of lening maar dachten mensen een telefoon “gratis” te krijgen maar betaalde ze eigenlijk elke maand in het abonnement. Dat is te zien aan de H van Handset in het abonnementsnaam. In ieder geval blijft jouw advies van de klantenservice bellen wel goed. Hoewel ik denk dat dit enkel een visuele glitch in de app is.

@Gisele Melissen-de Lang bij het verlengen heeft u ook een contract gekregen per e-mail. Deze is leidend. Wat voor abonnement en kosten staan er in dit contract? 

Reputatie 1
Badge

Dat is ook het rare, die heb ik niet gekregen. Eerst dacht ik, dat komt nog. Maar die is dus niet gekomen. Ik ga nu bellen.

Reputatie 1
Badge

Net een zeer vriendelijke medewerker gesproken. Gek genoeg, zag die dus niets verkeerds staan. De informatie zoals op het screenshot hierboven is weg. Het was dus inderdaad een “1 april grapje” in het systeem. Intussen is ook mijn abonnement geüpdatet, dankzij de opmerking Nick83.

Iedereen bedankt voor alle hulp en medewerking!

Reageer