Beantwoord

Monteurskosten voor aansluiten modem

  • 2 April 2024
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik krijg van KPN een nieuw modem door de strot geduwd. De gebruiksaanwijzing is zo ingewikkeld dat ik maar een monteur vraag te komen. Een storing heb ik niet gemeld, al doet KPN dat wel zo voorkomen. De monteur is geweest, heeft zijn werk uitstekend gedaan en was binnen het uur klaar. Nu krijg IK een factuur voor € 140,= voor de installatie van een modem dat IK niet besteld had. Ik vind dat onbehoorlijk en klantonvriendelijk.  Waarvan akte!!!!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 April 2024, 16:06

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi @Ruud Veld . Ik vermoed dat je een betaalde monteur hebt besteld. 

Doorgaans zijn installatiemonteurs en storingsmonteurs gratis als het probleem in het KPN domein zit.  

140 is wel wat veel.  Staat er ook meerwerk op de bon?
 

Ik weet niet wat je hiervoor had maar wellicht had je een ouder modem en dan krijg je van ons kosteloos een nieuwe. Zo blijf je bij de tijd en kun je van alle diensten gebruik blijven maken.  Het aansluiten is meestal een kwestie van dezelfde kabeltjes in de identiek gekleurde aansluitingen prikken. Daar zit meestal geen monteur bij.

 

Ik had een ouder modem, ca. 10 a 15 jaar oud en daarvoor heb ik inderdaad een monteur besteld omdat het mij te ingewikkeld voorkwam. Ik werd belast voor: ‘Extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materieel’ en dat TWEE maal. Oftewel twee maal € 70,= maakt € 140,=. Inmiddels heb ik via ‘KPN-Webcare’ voor mekaar gekregen dat ik één maal € 70,= terug ga krijgen.

Het moet maar, zei hij berustend.

Reageer