Beantwoord

Na emigratie toch nog facturen blijven ontvangen

  • 4 April 2024
  • 1 reactie
  • 12 keer bekeken

Beste, 

Op 02-02-2024 hebben mijn man en ik Nederland officieel verlaten op 30-01-2024 hebben wij ons huurappartement verlaten. 

Op 08-02-2024 heb ik van KPN een bevestiging gekregen van het opzeggen van ons abonnement, het internet zou stop gezet worden op 9 maart. Ook gek om voor februari te moeten betalen terwijl wij niet eens meer in Nederland verbleven of een woonst hadden in Nederland... 

Nu heb ik voor zowel maart als april nog een rekening ontvangen voor ons opgezegde abonnement. 

Ik heb vandaag nogmaals de emigratie doorgegeven, maar dat kan niet voor een dag in het verleden, ondanks dat ik ondertussen al twee maanden niet meer in Nederland woon en sinds 02-02-2024 officieel ben uitgeschreven uit de gemeente, en Nederland. 

Bij het doorgeven van de emigratie moet je een adres opgeven, maar het is niet mogelijk om een buitenlands adres in te vullen (terwijl je een formulier voor emigratie invult)…   

Graag wens ik mijn geld terug te krijgen voor foutief betaalde facturen en dat mijn abonnement ook effectief wordt opgezegd.

Groeten, 

Rosel

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 April 2024, 12:50

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum @PRosel! Je geeft aan dat je op 8 februari bevestiging hebt gekregen van de opzegging, die dan op 9 maart uitgevoerd zou worden. Heb je deze opzegging wel doorgegeven door middel van het emigratieformulier? Deze, en alle andere informatie over emigreren vind je op onze emigratiepagina. Want, bij emigratie wordt, mits het bewijs goedgekeurd is, de opzegging per direct gedaan, en de kosten gecrediteerd teruggaand naar je vertrekdatum. 

De maand extra die bij jou is toegepast wijst erop dat het een reguliere opzegging is geweest. Want daarbij geldt een maand opzegtermijn. 

 

Wat er vervolgens gebeurt bij een opzegging is dat op de afgesproken datum het abonnement stopt. Hoeveel facturen je vervolgens nog krijgt hangt af van je factuurdatum.

Als voorbeeld: als jij de factuur altijd op de 7e van de maand krijgt, dan krijg je op 7 maart nog een factuur voor de periode 7 maart t/m 6 april. Dan wordt op de 9e de opzegging verwerkt, en krijg je op de 7e van de volgende maand je slotfactuur met daarop creditering van abonnementskosten teruggaand naar de opzegdatum. 

Dus, het is zeker mogelijk dat de facturen die je hebt gekregen kloppen.

 

Echter, om dit te controleren wil ik je toch vragen om contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch (vanuit het buitenland via +316 1200 1200) of via of een van onze social media kanalen (Facebook / X). De collega die je dan spreekt, of mee in contact bent, kan de status nakijken. Als blijkt dat de emigratie niet, of niet goed, binnen is gekomen/verwerkt, dan kun je alsnog de juiste bewijsstukken doorgeven door het emigratieformulier in te vullen. 

Reageer