Vraag

Netflix wordt 2 keer via KPN in rekening gebracht

  • 7 September 2023
  • 9 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik was ook gecharmeerd dat ik Netflix via Kpn kon betalen. Gebeld met kpn en telefonisch geregeld Nu heb ik spijt, na 9 maanden merkte ik dat KPN maandelijks 2x mijn netflix abonnement in rekening brengt. Eenmaal op mijn thuis product en eenmaal op mijn mobiele product. Stom dat dat niet gecheckt wordt. Ergens dus niet goed gegaan, maar niet aantoonbaar een fout van kpn. Waardeloos, 100 euro weggegooid door dit advies van kpn.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


9 reacties

Hallo @ck69 apart, via een mobiel abo kun je toch geen Netflix bestellen? Wel via facturatie KPN en een abo buiten KPN, rechtstreeks bij Netflix dus.

Ik ben dan benieuwd hoe dat gegaan is.

Hallo Jan, zeker apart. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd. Ik zit al jaren bij KPN en al jaren apart bij Netflix. Sinds begin dit jaar na het telefonische contact/advies met KPN heb ik bij KPN ook mijn mobiele nummer ondergebracht en toen in het gesprek dus ook Netflix. 
ik kijk te weinig op mijn facturen, maar zag onlangs dat mijn mobiele abonnement best hoog was, toen maar eens in de nota gedoken, daar zat de 12 euro van Netflix bij, dus dat verklaarde de hoogte. De aparte factuur van het thuis deel daarna bekennen, toen viel de dubbelingen mij pas op. KPN gebeld, ze hebben het stopgezet maar zeggen niets te kunnen doen om het verleden te herstellen.

Reputatie 7
Badge +15

@ck69 Wat bijzonder dat er 2 Netflix abonnementen in rekening gebracht worden.

Ik controleer graag hoe de situatie is en of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Hallo Rutger, 

Wat fijn dat je hier naar wilt kijken. ik heb mijn gegevens aangevuld en ben benieuwd naar je bevindingen.

mvg Christian

Reputatie 7
Badge +15

@ck69 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie inderdaad dat er 2 keer sprake is van een Netflix abonnement. 

Eentje bij het mobiele abonnement en 1 keer bij de vaste diensten. 

Ik zie dat het Netflix abonnement ook in de bevestiging (23-01) van het mobiele abonnement staat. 

Wat ik ook zie is dat er op 26-01 nog een bericht verstuurd is dat Netflix actief is geworden voor de vaste diensten. 

Van beide abonnementen is dus een bevestiging verstuurd, en beide abonnementen staan ook op de factuur vermeld. 

Het komt bij klanten voor dat ze meerdere Netflix abonnementen willen. 

Ook zie ik dat de situatie al beoordeeld is door mijn collega's van de klachtenafdeling. Ik ben dan ook bang dat ik niet tot een andere conclusie kan komen. 

Hallo Rutger, het is al 9 maanden geleden, de details weet ik niet meer.

wel weet ik dat in n.a.v. Een mail of fysiek kaartje van kpn met iets over Netflix daarin, contact heb opgenomen met KPN om Netflix via KPN te laten verlopen. Na contact met de KPN medewerker is dit toen zo geregeld. Het mag duidelijk zijn dat ik niets heb aan 2 family abonnementen en dat dit niet mijn bedoeling is geweest. Maar zoals gezegd kan ik verder niets aantonen, en heb ik geaccepteerd dat ik 100 euro kwijt ben. Toch knaagt er iets, het geeft mij geen goed gevoel over zorgvuldigheid vanuit KPN naar mij als klant door Netflix. Dat KPN zonder waarschuwing Netflix abonnementen laat lopen op beide gekoppelde accounts, die via mijn kpn gekoppeld zijn. Lijkt mij in ieder geval een aandachtspunt.

Met vriendelijke groet. christian

@ck69 @Rutger_  Ik heb het zelfde probleem sinds februari.

Zowel op de internet+televisie factuur wordt 11,99 voor Netflix afgerekend, als op mijn mobiele factuur.

 

Is dit opgelost door KPN?

Nee, helaas, ik had nog even hoop op @Rutger_ 

Ik ben dus niet het enige slachtoffer van deze actie van KPN, dat doet me goed. Helaas houdt KPN vol er niets aan te kunnen doen en dat het mijn eigen keuze zou zijn geweest, want ja sommige klanten zouden bewust kiezen voor 2 familie abonnementen, maar waarom zou je??
Ik weet wel beter, maar kan dat helaas niet bewijzen. 
Ik ben er wel boos over, maar ga me er voor 100 euro niet verder aan ergeren.

Hoop dat je meer succes hebt.

mvg Christian

 

Bedankt voor je reactie Christian.

Ik ga vandaag maar eens bellen.

Reageer