Beantwoord

Ik betaal(de) dubbel voor netflix

  • 30 June 2021
  • 3 reacties
  • 476 keer bekeken

Beste, Bij mij precies hetzelfde. Ik betaal dubbel. KPN heeft mij gevraagd of ze Netflixbetaling mogen overnemen. Ik heb ja gezegd. Betaal nu dubbel. Al een half jaar lang probeer ik bij KPN duidelijk te maken dat ze teveel rekenen en dat ik nu dubbel betaal.  KPN kan niets doen zegt men. Ik kan alleen via Netflix opzeggen wat bereiken. Dat heb ik nu gedaan maar dan nog hoop ik maar dat KPN het niet meer in rekening brengt. En jammer Netflix nu niet meer te kunnen bekijken totdat KPN de betaling stopt. Wat mij betreft is er geen fraude van derden hoor. KPN is op de hoogte maar doet niets.

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 5 July 2021, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Roselinde, goed dat je ons een berichtje stuurt. Netflix had niet opgezegd hoeven worden. We hadden simpelweg de betaling via KPN kunnen stoppen. Daarna had je opnieuw betaling via de KPN factuur aan kunnen vragen. Het lijkt me goed als ik hier alsnog naar kijk. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Beste Denise, zojuist opnieuw gebeld met KPN .

Het klopt NIET dat je simpel de betaling kan stopzetten. Sterker nog: je kan het helemaal niet stopzetten. Het enige dat je kan doen is Netflix opzeggen. Misschien handig als u zich nog eens verdiept in de ‘service’ van KPN.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat we hier een misverstand hebben.

In essentie klopt het wat je zegt. Je kunt er voor kiezen om Netflix via de factuur van KPN te betalen. Dit kan op het moment dat je géén Netflix abonnement hebt. Je kunt jouw Netflix abonnement vervolgens weer activeren via KPN. Dat doe je via het menu van Interactieve TV:

  1. Druk op de 'Menu' knop op de afstandsbediening.
  2. Druk op 'Apps op je TV'.
  3. Klik de Netflix-app aan.
  4. Klik op 'Aanmelden' en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement.
  5. Kies bij betaalmethode ‘KPN Factuur.
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Dit kan je vervolgens niet stopzetten door alleen de facturatie te stoppen. Je zal hiervoor de betaalmethode moeten aanpassen via www.Netflix.com/youraccount. Wil je helemaal geen gebruik meer maken van Netflix? Dan zal je het abonnement via Netflix zelf moeten opzeggen. Ook dat kan via www.Netflix.com/youraccount.

Echter dacht ik, en ik denk dat hier het misverstand vandaan komt, dat je momenteel één Netflix account hebt en daar twee keer voor betaalt, namelijk via Netflix zelf en via de KPN factuur. In dat geval zouden we alleen de facturatie via de KPN factuur van onze kant stop kunnen zetten, zodat je alleen via Netflix betaalt. Wil je dan tóch via de KPN factuur betalen, dan zal je inderdaad jouw Netflix abonnement eerst stop moeten zetten voor je een nieuw abonnement via KPN kunt aanvragen, zoals hierboven geschreven.

Heb je op dit moment twee Netflix accounts met allebei een eigen abonnement, eentje bij Netflix en eentje via de KPN factuur, dan hoef je alleen het abonnement via Netflix zelf stop te zetten. Je hebt dan al een account waarmee je via de KPN factuur betaalt voor jouw abonnement. Maar in dit geval heb je dus twee accounts en hoef je ook helemaal niet zonder komen te zitten, wat ik wel uit jouw verhaal begrijp.

Ik ben bang dat het opzeggen van jouw huidige Netflix account niet automatisch zorgt dat de betaling via de KPN factuur stopgezet wordt, als het inderdaad om één account gaat. Als je wilt, kan ik kijken of ik alleen de facturatie kan stopzetten. Ik heb dan wel de eerder gevraagd gegevens nodig. Wil je dit niet, dan is dat natuurlijk ook prima. Het beste advies wat ik dan kan geven is om het even af te wachten.