Beantwoord

Netflix wordt dubbel gefactureerd nadat ik het via de KPN factuur heb laten betalen.

  • 30 December 2022
  • 17 reacties
  • 415 keer bekeken

Badge

Ik had al Netflix, en dacht dat het makkelijker was om de betaling ook via KPN te laten factureren.

Dit heb ik in November in laten gaan.

Nu blijkt, dat ik een rekening via Netflix en KPN krijg over hetzelfde abonnement?

Gebeld met KPN, en de medewerker gaf aan, dat ik zelf het abonnement bij Netflix had moeten opzeggen?

Zeer ernstig, want dat slaat nergens op de site bij KPN.

Graag dus een oplossing dat het niet meer dubbel door mij betaald blijft worden en tevens zie ik graag een credit nota voor de maanden november en december tegemoet. 

 

Ik hoor het graag van jullie en alvast dank voor de reactie.

Remco Pickkers

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 3 January 2023, 17:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Kopenhage! Vervelend dat de overgang niet soepel is gegaan. Het kan soms voorkomen dat de eerste maand dubbel gefactureerd wordt. Als dit zo is, neem dan contact op met Netflix. Die vergoeden de dubbele maand. Dit gaat overigens in die gevallen alleen om de eerste maand. 

Zolang je Netflix activeerd met hetzelde account nemen wij de facturatie over van Netflix. Wil je bevestigen dat je hetzelfde account bij ons hebt geactiveerd?

 

Badge

Beste Bram,

 

Jazeker, ik heb hetzelfde account geactiveerd via mijn telefoon.

Factuur is Netflix/KPN staat ook bij de afrekening van mijn telefoon abonnement.

 

Mvg, Remco

Reputatie 7
Badge +17

@Kopenhage in dat geval hoort dus de facturatie automatisch stopgezet te worden. Wat je wel kan doen is contact opnemen met Netflix. Gezien ze ook over de vergoeding van de dubbele kosten gaan. Wil je hier voor de zekerheid laten weten of dat goed is gegaan?

 

Badge

Contact gehad met Netflix, deze zegt dat er geen abonnement loopt via KPN?

IK betaal er wel voor via KPN. Waar gaat het fout bij KPN?

Is de activatie niet goed gegaan?

Reputatie 7
Badge +17

@Kopenhage dat kijk ik graag voor je na! 🙂 Wil je je profiel nog invullen? Dan kan ik bij je gegevens. Wil je ook in je profiel vermelden welk e-mailadres je gebruikt om in te loggen bij Netflix?

Badge

Mijn profiel heb ik aangepast.

Reputatie 7
Badge +17

@Kopenhage ik heb het voor je nagevraagd. Het is in dit geval toch nodig nogmaals een keer contact met Netflix op te nemen. 

Vraag ze te bevestigen dat er maar 1 Netflix account is. Dat er met het bankrekeningnummer waar van wordt afgeschreven maar 1 abonnement bestaat. Laat eventueel dit abonnement stopzetten op het moment dat dit zo is. 

Laat hier ook nog weten wat er staat bij je Netflix account pagina. Als je facturatie via KPN gaat zie je daar het volgende staan: 

Klopt dit voor jou ook? 

Badge

Ik heb zelf nu Netflix opgezegd bij Netflix, anders blijf ik dubbel betalen. Maar als ik inlog op Netflix.KPN.com staat er nergens dat ik een abonnement heb van Netflix bij KPN? Mijn vermoeden blijft, dat het probleem toch bij KPN ligt. Zou de activering niet gelukt zijn?

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je het abonnement bij Netflix hebt stopgezet. Wil je nog wel een screenshot maken van wat er staat bij “facturatie”? Dat hoort er nu zo uit te zien zoals je ziet op mijn screenshot. 

Als je Netflix via KPN hebt lopen hoor je op netflix.kpn.com het volgende te zien: 

Is dit wat je ziet?

Badge

 

Badge

Er staat dus, dat ik geen Netflix abonnement heb?

Reputatie 7
Badge +17

@Kopenhage dat klopt. Dan is inderdaad ergens bij het activeren iets niet goed gegaan. 

Ik zie dat je Netflix besteld hebt via je mobiele abonnement. Het nummer dat begint met “063”. Je geeft aan dat je met dit mobiele nummer ook Netflix geactiveerd hebt. Heb je dit gedaan terwijl je wifi uit stond?

Als dit niet het geval is, doorloop dit dan nog 1 keer. Met het juiste mobiele abonnement. Als je een foutmelding krijgt, laat dan weten welke. Dan zet ik het door naar onze technische dienst.

Badge

Ik had via mijn telefoon (de juiste) geactiveerd met wifi uit, wat in de beschrijving stond. Hoe zou ik het nog een keer kunnen proberen?

Badge

Opnieuw geactiveerd, en nu lijkt het te werken? Kan nu nog de dubbele facturen terug claimen?

Reputatie 7
Badge +17

@Kopenhage goed dat het activeren gelukt is!

Als het activeren juist verloopt neemt KPN automatisch Netflix over. Als daar iets verkeerd gaat vergoed Netflix de dubbele kosten. 

In dit geval zou ik uit moeten zoeken of ergens tijdens de eerste activatie iets verkeerd is gegaan. Ik ga hier voor je achteraan en laat dit weten zodra het onderzoek is afgerond.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Kopenhage! Ik heb voor je gekeken maar ik heb geen rare dingen daarin gevonden. 

Heb je nog contact gehad met Netflix over de vergoeding? Zo ja, wat hebben die gezegd?

Badge

Netflix heeft gezegd, het ligt aan KPN dus we kunnen je niet verder helpen.