Vraag

Nummerovername foutgelopen, na annulering contract toch ingegaan. Nu ineens 411 euro boete voor opzeggen

  • 24 August 2022
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Hi

Ik wilde mijn telefoonnummer overzetten naar KPN. De simkaart is aangekomen en ik heb het contract getekend. Na een paar dagen kreeg ik een e-mail dat de overboeking niet mogelijk was. Dus KPN gaf me een nieuw nummer. Ik heb geen tweede nummer nodig. Ik ging naar KPN en de Heer zei dat ik de hulplijn moest bellen en daar het contract moest opzeggen. Ik heb KPN gebeld. De dame zei dat het contract was ingegaan en dat ik moest betalen voor de opzeggingen. Ongeveer 100 euro. Ik was boos, maar ik stemde toe. Na de vakantie zag ik de factuur. 411 euro. Hoe deze situatie op te lossen? Sorry voor spelfouten


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @MarcinLuc heb je het abo aangevraagd met nummerbehoud?

Hallo @MarcinLuc heb je het abo aangevraagd met nummerbehoud?

Ja

Reputatie 7
Badge +21

Was het oude abonnement al ‘verlengbaar’ ? Pas vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het lopende contract zal de oude provider het nummer vrijgeven voor nummerbehoud. Op de einddatum van dat abonnement kan KPN het dan overnemen.

De oude operator vertelde me dat ik nog 3 maanden van het contract had. Daarom heb ik voor cpn gekozen. Toen KPN mij mailde dat ik mijn nummer niet kon overzetten, bleek ik nog 15 maanden bij de oude operator te hebben, niet 3. Ik begrijp waarom het nummer niet overgezet kan worden.

 

Ik heb geen 2 nummers nodig. Ik wilde mijn contract opzeggen. Een meneer van KPN winkel Helmond zei dat ik mijn contract tot 30 dagen gratis kon opzeggen. Die dag heb ik KPN gebeld en de dame zei ongeveer 100 euro. Nu heb ik een factuur van 411 euro

Reputatie 7
Badge +21

Oei @MarcinLuc , dat is een opeenstapeling van fouten.
Eerst een fout in de bepaling van de looptijd van het oude abonnement. Toen dat duidelijk werd had de aanvraag bij KPN meteen afgebroken moeten worden. Nu is er kennelijk een nieuw abonnement afgesloten met een nieuw nummer. Daarbij geldt de standaard bedenktijd van 14 dagen (niet 30) waarbinnen je kosteloos kan opzeggen. Daarna kan je alleen nog het hele contract afkopen en dat is een kostbare aangelegenheid.

Wat nu…?  Ik weet het niet….

Je kan morgen nog een keer bellen (0800-0402) en vragen naar de afd. opzeggingen. Misschien zien die nog een uitweg.

Oei @MarcinLuc , dat is een opeenstapeling van fouten.

Ja dat klopt

 

Bedankt voor alles

Ik probeer je morgen te bellen

Reputatie 7
Badge +21

Je zal mij niet aan de lijn krijgen. 😁
Ik ben klant, net zoals jij, en ik probeer hier anderen zo goed mogelijk te helpen.

Hopelijk lukt dat ook bij jou.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MarcinLuc!

Deze situatie kun je inderdaad het beste bespreken met de afdeling Opzeggingen. Is het al gelukt om telefonisch contact op te nemen? 
Ik ben benieuwd naar een update!

Hi.

Ja, ik heb KPN gebeld. De factuur is geannuleerd. Ik betaal het abonnement elke maand. Nu heb ik twee telefoonnummers. Ik stop de simkaart in de auto

Bedankt voor alles

Einde van de discussie