Beantwoord

Onduidelijkheid bij het aanpassen van ons abonnement via de website

  • 6 October 2022
  • 12 reacties
  • 93 keer bekeken

Hoi,

 

Wij hebben nog het oude Alles-in-1 (instap) abonnement en willen graag overstappen naar een Hussel internet 100Mbit met TV en vaste lijn.

Wij hebben nog een hele oude TV-ontvanger welke heel traag is. De verwachting is ook dat deze niet energiezuinig is. Daarom willen wij ook een nieuwe TV ontvanger zodat we ook op een fijnere manier kunnen Netflixen. Krijgen we na aanpassing abonnement een nieuwe TV-ontvanger?

Daarnaast willen we het huidige telefoonnummer behouden, dat heb ik ook aangevinkt en kost 2 euro p/m. Moeten we bij kopje “Bellen”, de optie “Telefoonnummer bestellen of overzetten” aanvinken? Of kunnen we dat leeg laten?

 

Verder vind ik het heel jammer dat KPN geen mogelijkheid heeft om te chatten met een medewerker. In verband met mijn slechthorendheid kan ik niet bellen. Dus het is onmogelijk om direct contact te krijgen met KPN, kan hier ook eens naar gekeken worden? Andere bedrijven bieden wel een chatoplossing aan!

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door WJvE1983 10 October 2022, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Vervolg vraag: Indien ik geen andere tv-ontvanger krijg bij het wijzigen van het abonnement, kan ik dan omruilen? Ik zie het nergens terug in de FAQ en ik vind het vreemd dat een jarenlange klant van KPN met oude apparatuur moet doen en nieuwe klanten wel nieuw spul krijgen.. 

Hallo @WJvE1983 zie onderstaande link om als slechthorende met KPN contact te krijgen:

https://kpnteletolk.nl/

Verder kun je via Twitter en Facebook contact krijgen met KPN.

Welk merk en type tv-decoder heb je nu? Als het een Motorola is, kun je die zonder meer via de wifimanager binnen de KPN thuis app omruilen voor een modernere Arris.

Hoi Jan,

 

Bedankt voor je reactie de de link! Het is vreemd om via via KPN te bellen, terwijl de chat mogelijkheid veel beter is. Ik zal eens kijken of dit werkt. 

Edit: Ik moet eerst aanmelden en etc. Dus ik kan niet gelijk gebruik van maken helaas, dus KPN teletolk is geen optie.

 

Ik heb een ArcaDyan (?) HMB2260.

 

 

Hallo @WJvE1983 dat is nog gewoon een actuele tv-decoder die regelmatig softwarematig bijgewerkt wordt. Dus geen reden voor wissel door KPN, behalve als deze defect is.

KPN heeft de chatfunctie medio dit jaar uitgeschakeld.

 

 

 

Bedankt Jan. Ik zal toch eens aansturen om de boel te vernieuwen. Ruim 7 jaar klant en we zitten nog steeds met de apparatuur van toen.

Nieuwe klanten krijgen altijd nieuw spul, maar bestaande klanten lijken te worden vergeten.

 

Weet je ook waarom de chatfunctie is uitgeschakeld? 

Weet je ook waarom de chatfunctie is uitgeschakeld? 

KPN-beleid @WJvE1983 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @WJvE1983,

Helaas gaat KPN dit niet doen. Dus aansturen heeft ook weinig zin in deze helaas. Je kan wel upgraden naar Hussel 4K, dan krijg je twee nieuwere ontvangers voor €2,50 per maand extra, deze kan je na 6 maanden weer opzeggen en de ontvangers behouden. 

 

 

Hoi Chrizziey,

Ik zag deze oplossing inderdaad vaker voorbij komen, echter zie ik nergens Hussel 4k staan bij aanpassen abonnement. Alleen:

Hussel Internet 50 Mbit/s
Hussel Internet 100 Mbit/s
Hussel Internet 200 Mbit/s
Hussel Internet 1 Gbit/s

 

Ook bij Sectie TV op dezelfde pagina zie ik geen 4K optie staan voor 2,50.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @WJvE1983,

Ik ben niet helemaal zeker maar volgens mij kan dit alleen via de klantenservice aangezet worden.  Mij is niet bekend of het inmiddels alweer mogelijk is dit zelf te kunnen activeren in MijnKPN. Ik heb zelf die optie wel, maar dat is omdat ik het aanvroeg bij mijn abonnement destijds. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @WJvE1983 en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat hulp van de community hebt gehad, fijn. 💚 Chatten is inderdaad (en helaas) geen optie momenteel, maar fijn dat je het forum gevonden hebt. Is het nog gelukt om 4K TV aan te vragen? Zo niet, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, de geboortedatum van de contractant en (onder persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN ter verificatie? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kijk ik of ik het aan kan zetten. 🙂 

Hoi @Sanne_M,

Het is ondertussen opgelost. Ik heb kunnen chatten via Facebook, een hele omweg maar het is gelukt. Ik heb nu 4K TV en abbo is omgezet.

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor het terugkoppelen!