Beantwoord

Onterechte factuur na overstap met overstapservice

  • 3 February 2023
  • 1 reactie
  • 51 keer bekeken

Ik ben per 12 december 2021 overgestapt van KPN naar T-Mobile. Helaas kon vanwege corona de installatie afspraak met de monteur niet doorgaan (omdat het om glasvezel ging, moest ik het laten installeren door een monteur). Ik zou pas worden afgesloten bij KPN op het moment dat alles was aangesloten bij T-mobile. Dit is helaas niet gebeurd. KPN heeft me wel afgesloten. Per 12 december 2022 kon ik geen gebruik meer maken van de diensten van KPN. Ik ben vervolgens op 12 januari 2023 aangesloten bij T-mobile. 

Ik heb op 12 december 2022 twee keer gebeld met KPN om aan te geven dat ik de diensten nog wilde gebruiken tot het moment van aansluiting bij T-Mobile. Het leek mij geen raar verzoek aangezien mij was toegezegd dat ik niet eerder zou worden afgesloten dan op het moment van aansluiting bij de nieuwe provider. Helaas kon KPN niets voor me doen. De afsluiting konden ze niet terugdraaien.

Ik kreeg echter wel een factuur van KPN voor de periode 3 januari tot en met 2 februari. Volgens mij is dit onterecht en krijg ik nog een gedeelte terug van KPN van de factuur voor de periode 3 december tot en met 2 januari. Overigens heb ik de factuur van de laatste periode nog niet betaald. 

Beide providers wijzen naar elkaar: in het telefoongesprek met KPN werd gezegd dat dit aan T-Mobile ligt en bij T-Mobile wordt gezegd dat het aan KPN ligt. Ondertussen zit ik met onterechte extra kosten. Wat kan KPN hier aan doen? Ik lees graag uw reactie.

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 February 2023, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CF70, welkom op ons forum! Wat een vervelende situatie zo zeg! Ik hoop dat ik je wat duidelijkheid kan geven.
Allereerst, als er met de opzegging iets niet goed gegaan is moet je zelf bij de oude provider opzeggen. Bij de overstap naar een nieuwe provider gaat de nieuwe provider over de eventuele vergoeding.

Als je naar ons toekomt zijn wij dat maar als je bij ons weggaat is de andere provider dat. Als zij zeggen dat de overstapservice niet aangevraagd is zullen ze dat mogelijk niet vergoeden.

Als je KPN abonnement op dit moment nog actief is, is de eerste stap in ieder geval het zelf opzeggen via de afdeling opzeggingen op 0800-0402
Wat betreft de eventuele vergoeding, kun je het beste contact opnemen met T-Mobile