Onterechte factuur Netflix , ik vermoed fraude

  • 17 December 2023
  • 23 reacties
  • 248 keer bekeken

Er maakt iemand gebruik van mijn KPN account voor facturering Netflix. Staat al 2 maanden op de factuur. Wachtwoord gewijzigd en betaling via factuur uitgezet, maar als ik weer inlog staat het weer aan🙃. Krijg wel steeds een mail dat de wijziging verwerkt is. Wat kan ik doen? Heb wel een onbekend e-mailadres gevonden dat gekoppeld wordt aan Netflix. 


23 reacties

Reputatie 7

Dus Netflix wordt sinds twee maanden via jouw factuur in rekening gebracht maar je hebt niet zelf toestemming daartoe gegeven?

Wat is het emailadres (of alles achter @ als je het niet in z'n geheel wilt delen) waar Netflix aan gekoppeld is?

Reputatie 7

Hoi @LieSee, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt inderdaad niet goed, wat gek ook dat het daarna weer actief wordt.

In het startbericht van dit topic geven we daar meerdere tips voor die je als eerste kunt doen: 

 

Bovenstaande tips had ik al uitgevoerd maar helaas blijft Netflix gekoppeld aan mijn kpn account. Ondanks een nieuw wachtwoord en 2 staps verificatie.


Krijg ook netjes een melding van opzegging in de mail en daarna is het weer toegevoegd. 

Account Netflix is gekoppeld aan:
maragritistre@outlook.com 

zit nu ene Michuel op onze kosten films te kijken..

 

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar toch even ter info:
 

Tevens krijg ik een melding via mail na het inloggen, dat er op een onbekende apparaat is ingelogd, maar dat is mijn mobiel en niet m’n 1e aanmelding. 
 

 

Reputatie 5
Badge +5

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar toch even ter info:
 

Tevens krijg ik een melding via mail na het inloggen, dat er op een onbekende apparaat is ingelogd, maar dat is mijn mobiel en niet m’n 1e aanmelding. 
 

 

Ik zou dat ook eens met Netflix zelf bespreken als ik jou was. 

Reputatie 7

Kan je ook een foto plaatsen van het Netflix scherm waar de gebruikers op getoond worden en van het gekoppelde account.

Ik neem aan dat jij zelf niet de eigenaar bent van het emailadres maragritistre@outlook.com.

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar toch even ter info:
 

Tevens krijg ik een melding via mail na het inloggen, dat er op een onbekende apparaat is ingelogd, maar dat is mijn mobiel en niet m’n 1e aanmelding. 
 

 

Ik zou dat ook eens met Netflix zelf bespreken als ik jou was. 

Dit is een melding betreft KPN inlog - niet op Netflix 

 niet onze inlog . Zelf een ander account direct via Netflix, dus betaal nu dubbel.  Taal stond op Spaans.
 

 

Reputatie 7

Dit lijkt verdacht veel op exact dezelfde fraude waar ruim drie jaar terug ook al sprake van was.

Hoe kan het dat dit fenomeen nog altijd de kop op blijft steken, ik dacht dat KPN ervoor gezorgd had dat dit niet meer voor zou kunnen komen.

Wat ik ook frappant vind en waar ik ook nooit een bevredigend antwoord op heb gekregen is dat dat Netflix abonnement ook op de TV ontvanger geactiveerd is terwijl door KPN aangegeven is dat een Netflix abonnement nooit vanuit de centrale beheeromgeving naar een TV ontvanger gepusht wordt.

@Jasper, Hoe kan het dan dat dat Netflix abonnement op de TV ontvanger van @LieSee actief is als dat er nooit door KPN naartoe gepusht wordt?

 

@LieSee, Heb je zelf ook nog een Netflix abonnement? Zo ja, kan je daar nog steeds gebruik van maken op telefoon, tablet of computer?

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar toch even ter info:
 

Tevens krijg ik een melding via mail na het inloggen, dat er op een onbekende apparaat is ingelogd, maar dat is mijn mobiel en niet m’n 1e aanmelding. 
 

 

Ik zou dat ook eens met Netflix zelf bespreken als ik jou was. 

Dit is een melding betreft KPN inlog - niet op Netflix 

Los daarvan zit er iemand Netflix te kijken gekoppeld aan jouw kpn account. Dat is gewoon fraude. En Netflix doet daar wat mee zeggen ze op hun site

Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga dit zeker ook bij Netflix aankaarten! Alleen hoe krijg ik dit weg bij KPN? En m’n facturen aangepast?


Wij maken zelf gebruik van Netflix via mobiel / chromecast via ons eigen account. 

Dat liep een tijdje via KPN factuur dus heb wel gekeken via KPN, maar dat was al omgezet. Betaling loopt rechtstreeks via Netflix.  Betaal dus 2x 
 

Ik dacht in eerste instantie dat er gewoon iets met de instellingen via KPN box aan de hand was. Alles in Spaans / instellingen weg etc 

Reputatie 7

Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga dit zeker ook bij Netflix aankaarten! Alleen hoe krijg ik dit weg bij KPN? En m’n facturen aangepast?

@Jasper zal binnenkort wel weer reageren en er voor zorgen dat jouw case in behandeling genomen wordt door het team dat daar destijds speciaal voor in het leven geroepen is.

 

Ik dacht in eerste instantie dat er gewoon iets met de instellingen via KPN box aan de hand was. Alles in Spaans / instellingen weg etc 

Aha, alles in het Spaans, dat was destijds ook al het geval.

Reputatie 7

Ik kan kijken of ik het door kan zetten inderdaad, ik heb alleen geen gegevens. Zou jij je forumprofiel volledig in kunnen vullen @LieSee en daarna een seintje geven? Dan kan ik meekijken. 

Het is ook mogelijk om het telefonisch te doen als je dat makkelijker vindt, via 0800-0402.

Ik kan kijken of ik het door kan zetten inderdaad, ik heb alleen geen gegevens. Zou jij je forumprofiel volledig in kunnen vullen @LieSee en daarna een seintje geven? Dan kan ik meekijken. 

Het is ook mogelijk om het telefonisch te doen als je dat makkelijker vindt, via 0800-0402.

 

Gedaan 

Reputatie 7

Dank je voor het invullen @LieSee, ik heb de bewuste afdeling hiervoor aangestuurd. Zij gaan dit bekijken en zullen indien nodig ook contact opnemen met Netflix zelf. Je zult er via mail een terugkoppeling over krijgen. Dit kan een aantal weken duren omdat het goed uitgezocht wordt.

Ondanks dat je zei het MijnKPN wachtwoord al gewijzigd te hebben wil ik je dringend vragen om dat nogmaals te doen. Kies een wachtwoord wat je nergens anders gebruikt en als je het elke paar maanden wijzigt is het helemaal moeilijker voor anderen om het te achterhalen.

Reputatie 7

@Jasper, Hoe kan dat Netflix account actief zijn op de TV ontvanger van @LieSee?

Jullie hebben altijd aangegeven dat er geen Netflix account gegevens vanuit een centrale beheer omgeving naar de TV omtvangers gepusht wordt maar dan is voor mij de grote vraag hoe het kan dat Netflix account daar toch op staat. 

Dank je voor het invullen @LieSee, ik heb de bewuste afdeling hiervoor aangestuurd. Zij gaan dit bekijken en zullen indien nodig ook contact opnemen met Netflix zelf. Je zult er via mail een terugkoppeling over krijgen. Dit kan een aantal weken duren omdat het goed uitgezocht wordt.

Ondanks dat je zei het MijnKPN wachtwoord al gewijzigd te hebben wil ik je dringend vragen om dat nogmaals te doen. Kies een wachtwoord wat je nergens anders gebruikt en als je het elke paar maanden wijzigt is het helemaal moeilijker voor anderen om het te achterhalen.

Dank je wel, ik wacht het af (hopelijk niet te lang :-))

Zojuist het wachtwoord opnieuw gewijzigd, Outlook wachtwoord ook opnieuw aangemaakt. „Netflix via KPN factuur“ wederom uitgezet, bevestiging in de mail en hop weer een activatie in m’n account. 
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben btw. 
 

 

Reputatie 7

Ik heb daar ook geen verklaring voor wjb, maar in dit geval geeft het ons wel zichtbaar dat het om onbekende namen gaat.

 

Dank je wel, ik wacht het af (hopelijk niet te lang :-))

Zojuist het wachtwoord opnieuw gewijzigd, Outlook wachtwoord ook opnieuw aangemaakt. „Netflix via KPN factuur“ wederom uitgezet, bevestiging in de mail en hop weer een activatie in m’n account. 
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben btw. 

Er kunnen meerdere weken overheen gaat, en doordat de feestdagen nu zijn kan dat nog iets langer zijn.

Heb je naast het wachtwoord ook 2 factor authenticatie aangezet? Dat is nog een extra laag bescherming.

Hoi Jasper, we zijn inmiddels 8 weken verder. Kun jij me evt vertellen wat de status is? Ondertussen blijft de ongewenste afschrijving van Netflix doorgaan.. 

 

Reputatie 7

Hoi Jasper, we zijn inmiddels 8 weken verder. Kun jij me evt vertellen wat de status is? Ondertussen blijft de ongewenste afschrijving van Netflix doorgaan.. 

Wil je écht zeggen dat het nog altijd niet verholpen is?

Nee heb niks vernomen helaas, zowel Jan & Feb is Netflix weer gefactureerd, de vraag is wanneer het wordt gecrediteerd en of het dan vanaf Maart wel gestopt kan zijn. 
Ik heb 1x telefonisch contact gehad maar dat is op niks uitgelopen. Verbinding letterlijk verbroken, 

=> ok excuses ik heb nu net opnieuw gekeken in de app en zie zojuist dat Netflix voor het eerst niet meer aanstaat - eindelijk. Ga er vanuit dat het nu uit blijft staan. 

Wat is nu de snelste route om de onterechte kosten terug te krijgen? Bedankt voor je info!

Reputatie 7

Ik hoop dat @Jasper van KPN snel van zich laat horen.

Reputatie 7

Hoi @LieSee, ik had inmiddels ook wel een update verwacht inderdaad. Ik heb gekeken of ik er iets over zie staan, dat is niet het geval. Ik heb een nieuwe bericht er achteraan gestuurd met de vraag of er een update is.

Reageer