Opzegging niet in systeem, onterechte factuur

  • 3 October 2022
  • 9 reacties
  • 223 keer bekeken

Na de zoveelste keer met de “klantenservice” gesproken te hebben en dik 20 minuten te hebben gewacht aan de telefoon, probeer ik het via deze weg.
Aangezien volgens de medewerkers e-mail, Facebook, WhatsApp of andere platforms geen optie is, zal ik het eigen KPN-forum maar eens proberen om dit probleem opgelost te krijgen.
Waarschijnlijk is dit probleem een vervolg op mijn eerdere frustraties met KPN, zie: https://nl.trustpilot.com/reviews/62fe24bc142fce1f45fda2a2
Ik heb mijn abonnement bij KPN 19 augustus 2022 met inachtneming van 1 maand opzegtermijn opgezegd en daar screenshots van gemaakt en netjes een bevestiging per e-mail van gekregen.
19 september 2022 zou dus mijn contract beëindigd worden.
Afgelopen week contact opgenomen met de klantenservice om navraag te doen over de factuur van september 2022 (mijn laatste factuur). 
Aangezien de factuur vooruit betaald dient te worden, begreep ik van haar dat er een slotfactuur volgt  en er een creditfactuur met terugbetaling van de dagen na 19 september volgt, dus netjes die factuur 1 dag van tevoren voldaan.
Nu krijg ik echter voor oktober een factuur met daarop €20,- herinneringskosten en nog steeds een actief abonnement.
Uiteraard weer gebeld om te vragen hoe dit in godsnaam mogelijk is en na wederom lang in de wacht te hebben gestaan, krijg ik te horen dat de klantenservicemedewerkers de opzegging niet terug kunnen vinden in het systeem.
Ik geef aan dat ik letterlijk een e-mail en screenshots van de opzegging voor me heb staan op het scherm, maar er is geen mogelijkheid om dit door te geven.
De enige optie is doorverbonden worden met een andere afdeling, maar dit zou dan weer dik een kwartier duren.
Deze klantenservice is echt niet te begrijpen, dus ik post mijn bewijzen hier maar een keer in de hoop dat de opzegging eindelijk een keer in orde komt en ik mijn teveel betaalde abonnementsgelden terugkrijg.
Zie screenshots van de opzegging op de website van KPN zelf en de bevestigingsmail:  

 

Overigens levert mijn nieuwe provider T-Mobile al vanaf 19 september, dus ergens gaat er intern bij KPN iets gigantisch mis…..​


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

 

Reputatie 7
Badge +24

Ho @BobBrand, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring dit, maar ik help graag. 

De opzegging van je pakket staat nu op 1 november. Ik heb alvast alle kosten vanaf 19 september tot 1 november inclusief de € 20.- onterechte herinneringskosten. Dit bedrag zal op je rekening worden gestort binnen ongeveer 7 dagen. 

Excuses dat dit zo lang moest duren. 

Ho @BobBrand, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring dit, maar ik help graag. 

De opzegging van je pakket staat nu op 1 november. Ik heb alvast alle kosten vanaf 19 september tot 1 november inclusief de € 20.- onterechte herinneringskosten. Dit bedrag zal op je rekening worden gestort binnen ongeveer 7 dagen. 

Excuses dat dit zo lang moest duren. 

Hoi Alex_P,

Bedankt voor je reactie en hopelijk ook de oplossing!

De zin beginnend met "Ik heb alvast..." begrijp ik echter niet helemaal...  

Reputatie 7
Badge +24

Ho @BobBrand, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring dit, maar ik help graag. 

De opzegging van je pakket staat nu op 1 november. Ik heb alvast alle kosten vanaf 19 september tot 1 november inclusief de € 20.- onterechte herinneringskosten. Dit bedrag zal op je rekening worden gestort binnen ongeveer 7 dagen. 

Excuses dat dit zo lang moest duren. 

Hoi Alex_P,

Bedankt voor je reactie en hopelijk ook de oplossing!

De zin beginnend met "Ik heb alvast..." begrijp ik echter niet helemaal...  

Ik heb dat gedaan omdat je anders wederom op de slotfactuur moest wachten in november, aangezien het zolang heeft geduurd heb ik dat nu gelijk gedaan. 

Uiteraard graag gedaan. 

Ho @BobBrand, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring dit, maar ik help graag. 

De opzegging van je pakket staat nu op 1 november. Ik heb alvast alle kosten vanaf 19 september tot 1 november inclusief de € 20.- onterechte herinneringskosten. Dit bedrag zal op je rekening worden gestort binnen ongeveer 7 dagen. 

Excuses dat dit zo lang moest duren. 

Hoi Alex_P,

Bedankt voor je reactie en hopelijk ook de oplossing!

De zin beginnend met "Ik heb alvast..." begrijp ik echter niet helemaal...  

Ik heb dat gedaan omdat je anders wederom op de slotfactuur moest wachten in november, aangezien het zolang heeft geduurd heb ik dat nu gelijk gedaan. 

Uiteraard graag gedaan. 

Ik denk dat ik (een) woord(en) mis in die zin, bedoel ik meer. De zin klopt niet helemaal....

Inmiddels de slotfactuur ontvangen en hoop dat het administratief nu in orde is.

@Alex_P, onwijs bedankt voor de hulp, erg bizar dat ik voor zoiets simpels op het forum uiteindelijk geholpen ben, goed weekend! 🤙🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +24

Inmiddels de slotfactuur ontvangen en hoop dat het administratief nu in orde is.

@Alex_P, onwijs bedankt voor de hulp, erg bizar dat ik voor zoiets simpels op het forum uiteindelijk geholpen ben, goed weekend! 🤙🏻👍🏻

Soms gaan dingen mis. Nogmaals; graag gedaan! 

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn. 

Inmiddels de slotfactuur ontvangen en hoop dat het administratief nu in orde is.

@Alex_P, onwijs bedankt voor de hulp, erg bizar dat ik voor zoiets simpels op het forum uiteindelijk geholpen ben, goed weekend! 🤙🏻👍🏻

Soms gaan dingen mis. Nogmaals; graag gedaan! 

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn. 

Deze morgen weer een "Herinnering niet betaalde factuur KPN" mogen ontvangen, begint nu wel vervelend te worden....

Reputatie 7
Badge +24

Deze mag je negeren, ik heb namelijk de correctie op 5 oktober ingevoerd en deze wordt binnen 7 werkdagen verwerkt. Je krijgt dus binnen enkele dagen een factuur met de correctie, de achterstand zal dan in ons systeem ook worden weggewerkt.