Beantwoord

Overstapservice naar Odido gaat niet goed

  • 22 February 2024
  • 1 reactie
  • 143 keer bekeken

Hallo Forum leden,

 

Een vraag over jullie ervaringen en of jullie tips hebben.

 

Ik ben overgestapt naar Odido sinds 20-02-2024.

(sorry ze waren gewoonweg veel goedkoper voor mij)

 

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van Odido. 

Alles ging goed totdta ik net mijn factuur voor komende maand van KPN onder mn neus kreeg.

Ik ging op odnerzoek uit en zag dat ook in mijn app mijn abbonement nog actief staat.

 

een aantal punten om rekening mee te houden.

Punt 1: KPN internet is sinds 04:00 in de ochtend op 20-02-2024 niet meer beschikbaar. al mijn apparaten waren gelijk van slag maar goed haha. ik on in ieder geval niet meer gebruik maken van internet. dus mn internet zou opgezegd zijn denk je.

 

Punt 2: het internet van Odido heb ik op 20-02-2024 om 09:00 in gebruik genomen zonder problemen.

 

Punt 3: Zojuist een factuur gekregen van KPN voor een volledige maand vanaf 21 Februari. Raar als je internet al niet meer werkt.

Punt 4; Yes ik heb gebel dmet KPN die zeggen jammer maar helaas dan moet je met odido bellen. Ik Odido gebeld en  zij geven aan dat KPN akkoord hebt gegeven op de overstap op 20-02 en dat daarmee de overstap compleet is. Opnieuw KPN gebeld en die geven aan. "ja we kunnen uw abbonement handmatig opzeggen maar dan betaald u sowieso de komende maand nog" euuuh nee want mn internet doet het niet meer. als ik nog iets af kon nemen okee maar ik kan dus niks meer afnemen.

 

Punt 5: In de app staat nog wel een actief abbonement maar de datum van het contract staat op 20-02-2024. ik gok dat deze stilzwijgend verlengd gaat worden elke maand.

 

Wie kan mij helpen om in deze tweestrijd enige logica te brengen.

Ik zou graag niet dubbel willen betalen voor een service die ik alleen bij Odido nu af kan nemen.

 

Elke tip is welkom!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 23 February 2024, 21:58

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Ha @SvenvanG, welkom! Ik zal de situatie schetsen hoe dit normaliter gaat: op het moment dat je overstapt, dan word je abonnement opgezegd. In jouw geval is dat, zoals ik begrijp, 20 februari geweest. Als jij altijd op de 22e een factuur krijgt, dan heeft het systeem die al een paar dagen van tevoren klaar staan. Die registreert dus op bijvoorbeeld de 19e nog niet dat het abonnement opgezegd wordt. De factuur wordt dan verstuurd en natuurlijk krijg je het gehele bedrag terug. Dit zal op de slotfactuur staan, die je tussen nu en volgende maand ontvangt. Het teveel betaalde bedrag wordt dan ook weer op jouw rekeningnummer gestort. 

 

Mocht je twijfelen, kan je altijd nog eens bellen met 0800-0402 en mijn collega's mee laten kijken. Ik ga er vanuit dat het verder gewoon in orde is zo!

Reageer