Beantwoord

Overstapservice niet uitgevoerd

  • 12 January 2023
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Beste KPN,

 

Afgelopen 6 januari is mijn KPN internet en tv abonnement ingegaan. Op 1 oktober 2022 heb ik een bevestiging van deze bestelling ontvangen met daarin vermeld dat ik gebruik maak van de overstapservice. Omdat ik tot afgelopen maandag nog niets gehoord had van mijn oude provider Solcon heb ik zelf contact opgenomen. Uit dit contact bleek dat de overstap niet is door gegeven in de door providers gehanteerde Coin tool. Ik heb vervolgens dus zelf het abonnement bij Solcon opgezegd om dubbele kosten te voorkomen, een dergelijke opzegging gaat echter gepaard met een maand opzegtermijn. 

 

Vervolgens heb ik contact gezocht met KPN. In een 50 minuten durend gesprek heb ik de situatie proberen uit te leggen. Het leek erop dat het bedrag gecrediteerd zou worden maar de manager van de medewerker met wie ik belde keurde deze creditering niet goed. Volgens de manager wordt een overstap altijd gewoon doorgegeven. Toen ik vroeg om een bewijsje hiervan te mailen zodat ik daarmee naar Solcon kan kreeg ik nul op het rekest. De medewerker zei mij weer contact op te nemen met Solcon. Toen ik hem duidelijk maakte dat dit typisch een geval is van het kastje en de muur, en van de een naar de ander gestuurd worden kreeg ik de volgende argumenten waarom de fout niet bij KPN zou liggen en Solcon het bedrag moet crediteren:

  • KPN is de nummer 1 provider, dus een overstap gaat altijd goed.
  • U heeft een bevestiging gehad dat u gebruik maakt van overstapservice (dit is slechts de bevestiging die naar een klant wordt gestuurd en niet het bewijs dat een opzegging ook daadwerkelijk is doorgegeven).
  • Solcon is een dochteronderneming van KPN dus die moeten gewoon het bedrag vergoeden.

Omdat het gesprek verder nergens toe zou leiden heb ik toch nog contact met Solcon opgenomen. De uitkomst van dat gesprek kunt u wel raden. 

 

Daarna heb ik wederom KPN gebeld en afgesproken dat een manager mij zou terugbellen om mij te helpen. Ik zou afgelopen dinsdag teruggebeld worden maar heb nog niets gehoord. Vandaar dat ik op deze weg nogmaals aandacht probeer te vragen met de hoop om fatsoenlijk geholpen te worden. Een teruggave van het maandbedrag dat ik nu aan Solcon heb betaald zou mooi zijn. Mocht KPN toch echt gelijk hebben zou een bewijs hiervan ook volstaan, dan ga ik daarmee met alle liefde terug naar Solcon.

 

Met vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 January 2023, 13:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Daandn, welkom op ons forum!
Dit is uiteraard niet zoals het hoort te lopen, dit hele proces hoort het juist makkelijker te maken.

Heb je in de tussentijd nog reactie gehad van mijn collega's van 0800-0402?
Anders kijk ik graag even met je mee, dit moet wel te herstellen zijn.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Thomas,

Ik heb m'n profiel aangevuld. In de tussentijd heb ik geen reactie meer gekregen van je collega's. Het zou mooi zijn als jij me kan helpen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Daandn! Ik heb de correctie ingediend.

Sorry voor het ongemak!

Hartelijk dank voor de hulp Thomas.