Beantwoord

Problemen opzeggen KPN internet abonnement

  • 8 December 2023
  • 12 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo,

 

Ik probeer het maar via deze manier want het schijnt echt onmogelijk te zijn om je KPN abbonement op te zeggen.


Ik heb al sinds 13-9 geen internet meer van jullie maar ik blijf maar facturen krijgen. Al meerdere malen gebeld met de klantenservice, Meer dan twee weken geleden op advies van deze klantenservice nog maar eens een mail naar opzeggen@kpn.com gestuurd. En schijnbaar komt het toch niet binnen bij jullie, want krijg zojuist alweer een herinnering voor een factuur. Met daarbij een waarschuwing dat ik maar snel moet betalen omdat er anders extra kosten bijkomen.


Zou wel fijn zijn als jullie dan ook gewoon de beloofde termijnen nakomen...

 

Zou het onderhand wel fijn vinden als er iemand eens werk van maakt, want dit wordt wel erg frustrerend.

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 December 2023, 20:50

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Vervelend dat het opzeggen zo moeizaam verloopt, @AntiFTW. Het is alleen zo dat opzeggingen niet via het forum verwerkt kunnen worden. Ik moet je dan, helaas, ook vragen om toch weer te bellen. Als je dit tijdens kantooruren doet, en inspreekt dat het om een opzegging gaat, zou je direct bij de afdeling opzeggingen uit moeten komen. Zij kunnen je hiermee helpen.

Hallo @ER,

 

Dank voor de reactie, maar dat is sowieso niet waar. Ik spreek iedere keer in dat het over een opzegging gaat en ik ben nog nooit direct doorverbonden met de afdeling die de opzeggingen verwerkt.

 

De ene keer zegt de klantenservicemedewerkster dat ze het "doorzet naar de backoffice”, en de vorige keer werd me zelfs gezegd dat ze helemaal niets voor me kon betekenen, en dat ik maar een mail moet sturen.

 

Als het zo simpel was geweest als jij nu doet voorkomen, dan had ik nu niet inmiddels tevergeefs 3 maanden bezig geweest, en had ik hier ook geen bericht hoeven plaatsen.

 

Er hoeft ook niet per se "via het forum een opzegging verwerkt te worden”.

Als je collegas van de betreffende afdeling gewoon eens naar hun mail kijken is dat al voldoende. Er staat namelijk in de automatische reply mail " We bevestigen uw aanvraag binnen 14 dagen. ”, maar aangezien ik die mail op 23-11 kreeg is daar schijnbaar ook niet veel van waar.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AntiFTW 
Het forum doet niets met opzeggingen.
Je kunt deze bereiken met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00,
weekends en feestdagen gesloten

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AntiFTW ,

Opzeggen gaat het makkelijkst en snelst via 0800-0402.

Lukt dat echt niet?


bron:https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm?campaignid=em:btl:cm:opzeggen:kc

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal vier weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulierin. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer. 

Per brief: Stuur een brief naar het onderstaande adres. We adviseren je de brief aangetekend te versturen. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer. 

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

Allemaal heel fijn, maar ik heb dit allemaal al gedaan, ik heb zelfs een bevestigingsmail waarin staat

"We beëindigen Hussel Internet 1 Gbit/s per 21 oktober 2023. ”

Echter krijg ik nog steeds facturen. Zoals ik in mijn vorige bericht al aangeef:

 

Als de mensen van de betreffende afdeling  van KPN gewoon eens naar hun mail kijken is dat al voldoende. Er staat namelijk in de automatische reply mail " We bevestigen uw aanvraag binnen 14 dagen. ”, maar aangezien ik die mail op 23-11 kreeg is daar schijnbaar ook niet veel van waar.

 

Nu kunnen er nog 15 andere "superusers” komen die hetzelfde vertellen, dat ik gewoon moet bellen. Feit blijft dat een daadwerkelijke medewerker van KPN de meest recente keer dat ik belde toch echt vertelde dat ze niets voor mij kan betekenen.

 

Daarnaast:

 

Er hoeft ook niet per se "via het forum een opzegging verwerkt te worden”.

 

Ik wacht dus liever een echte KPN medewerker af, die mijn bericht maar doorstuurt naar de betreffende afdeling.

Reputatie 7
Badge +28

Ik wacht dus liever een echte KPN medewerker af, die mijn bericht maar doorstuurt naar de betreffende afdeling.

Ja, je kunt dat natuurlijk blijven beweren.

 

Feit is dat KPN-medewerker Erik hierboven in dit topic toch duidelijk schrijft:  

Vervelend dat het opzeggen zo moeizaam verloopt, @AntiFTW. Het is alleen zo dat opzeggingen niet via het forum verwerkt kunnen worden. Ik moet je dan, helaas, ook vragen om toch weer te bellen. Als je dit tijdens kantooruren doet, en inspreekt dat het om een opzegging gaat, zou je direct bij de afdeling opzeggingen uit moeten komen. Zij kunnen je hiermee helpen.

 

Mijn advies blijft dus om vooral zelf (weer) in actie te komen als je wilt dat het binnenkort is opgelost.

Dus………

 

Hallo @AntiFTW ,

Opzeggen gaat het makkelijkst en snelst via 0800-0402.

Lukt dat echt niet?


bron:https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm?campaignid=em:btl:cm:opzeggen:kc

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal vier weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulierin. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer. 

Per brief: Stuur een brief naar het onderstaande adres. We adviseren je de brief aangetekend te versturen. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer. 

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

 

 

@Erik_,

 

Vraagje. Ik krijg net een mail (waarschijnlijk in reactie naar mijn mail richting opzeggen@kpn.com, maar dat is niet helemaal duidelijk). Inhoud onderaan geciteerd.

Er staat dus dat er een specciale opzegdesk zou zijn. Nu staat er - zoals je kunt zien - naast het nummer van de reguliere klantenservice, echter geen nummer van in de mail, zoals wordt aangegeven.

Ben jij op de hoogte van een speciale opzegdesk? Of is dit gewoon de klantenservice?

 

Erg jammer om te lezen dat je ons wil gaan verlaten! Uiteraard is het begrijpelijk dat je er niet vrolijker van wordt dat het zo moeizaam gaat. Het handigste is dan ook om onze speciale opzegdesk te bellen op het gratis nummer onderaan in deze mail. Ik ga er vanuit dat het dan helaam goed gaat komen.

Heb je nog vragen?
Ga dan naar kpn.com/service. Of neem contact op met onze klantenservice via 0800 0402.

Met vriendelijke groet,

Team KPN


 

Reputatie 7
Badge +28

@AntiFTW 

En zo ben je voor de vijfde keer in dit topic verwezen naar 0800-0402. Inderdaad de reguliere klantenservice waar je moet zijn voor de opzegging. 

Niet gelukt? We lossen je klacht direct op

Neem daarvoor even contact op. 
85% van onze klanten is telefonisch het best geholpen. 

 

08000402

Terug naar boven

 

 

Beste @AntiFTW , volgens de website van KPN is 85% van de klanten het beste geholpen met een telefoontje.

Met de overige 15% waarin jij zit, is blijkbaar geen enkel mededogen. Ik zou waarschijnlijk net zo kwaad zijn als jij bij het onterecht inhouden van geld. 

Ik zou het proberen via een klacht: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Mocht je er dan nog niet uitkomen dan is de geschillencomissie de laatste uitweg.

Succes

@Noordzee 

maar ik sta aan de kant van @AntiFTW , en gebruik het alleen maar om hem te helpen door aan te geven dat hij niet bij de 85% hoort.  Graag even doorlezen svp….

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond!

Ik heb enkele reacties verwijderd omdat deze niet zoveel toevoegden en anders off topic waren. Laten we het netjes en leuk houden :)

 

@AntiFTW , er is een opzegdesk en die kun je zoals hierboven wordt aangegeven bereiken op het algemene nummer 0800 0402. Als je dit nummer belt tussen 8.00 en 17.00 (het kan ook tot 18.00 zijn, pin me daar even niet op vast) en inspreekt dat je belt inzake een opzegging, dan kom je (normaal gesproken) meteen uit bij een medewerker van deze afdeling. Het is in ieder geval duidelijk dat er iets niet goed gaat en dat dit alles behalve soepel verloopt, je mag daarin echt beter van ons verwachten. Mocht je daar op de een of andere manier niet doorheen komen, dan is de tip van @EAZ1964 om een klacht in te dienen een goed 'laatste redmiddel'. Leg in die klacht duidelijk uit wat de situatie is, een collega van de klachtenafhandeling zal dan binnen 10 werkdagen telefonisch contact met je opnemen om dit verder op te lossen. 

@JanZ_  waar kan ik precies een klacht indienen? Want dat nummer bellen heb ik inmiddels zovaak gedaan dat ik daar geen vertrouwen meer in heb dat het iets op gaat leveren.

 

Helemaal aangezien me de laatste keer toen ik daarheen belde me verteld is dat ze niets voor me konden betekenen en dat ik maar een mail naar opzeggen@kpn.com moest sturen.

 

En deze geven dus, na meer dan 2 weken wachttijd, vrolijk aan dat ik maar terug moet bellen daar het nummer dat me doorverwees daar dat emailadres?

 

De zin “...je mag daarin echt beter van ons verwachten. ” is dus nogal een understatement. Volgens mij weet de ene helft van het bedrijf niet hoe het in de andere helft werkt. Ben blij dat dit hopelijk de laatste stuiptrekkingen zijn van de moeizame klantrelatie met KPN. Wat een bende.

 

Update: nvm, te snel geklikt, heb het gevonden. Vreemd, de vorige keer dat ik op zoek ging naar dat klachtenformulier werd ik telkens doorverwezen naar de klantenservice.

Reageer