Beantwoord

Restitutie 3 jaar teveel betaalde toestelverzekering

  • 23 September 2022
  • 14 reacties
  • 115 keer bekeken

Hallo allemaal Ik heb per toeval vandaag een factuur bekeken en kom erachter dat ik nog steeds toestelverzekering betaal nadat deze in 2019 door kpn zou worden stopgezet.

Dit toestel was van een verlenging van mijn contract uit 2017 

Mijn toestel destijds was 2 maal eerder vervangen en of gerepareerd ik werd gebeld door een medewerker van kpn die mij informeerde dat mijn toestelverzekering niet meer zou gelden na de derde keer omdat ik al 2 maal gebruik had gemaakt van de service dit was dus de derde keer en de laatste keer mijn toestelverzekering zou dus stoppen.

Vandaag kom ik daar dus erachter en neem ik gelijk contact op met de klantenservice De zeer vriendelijke dame vraagt mij wat het probleem is. Ik leg de situatie uit en ze zegt dat ze mij even in de wacht moet zetten om wat uit te zoeken.  Als ze terug komt kan ik gelijk merken dat ze zich ongemakkelijk voelt 

De uitleg die ik krijg is dan ook zo, Nadat een toestel vergoed wordt loopt de verzekering door pas na drie keer stopt deze pas dat was bij u niet het geval zegt ze dus ik zeg nee dat was de derde keer en uw collega belde mij om me daarvan te infomeren uw collega gaf toen aan dat mijn verzekering zou stoppen. Ze controleerde wat en zei dat dat klopte. Ik kon goed merken dat ze niet echt wist wat ze kon zeggen. Ze zegt alleen bedragen tot 2 maanden na factuur datum kunnen worden teruggestort dat zou betekenen dat ik 2 maal 13,99 zou terugkrijgen maar als goedmakertje zou ze 6 maanden a  terugboeken. Nadat ik dit allemaal hoor en kort samenvat om het te kunnen begrijpen vraag ik haar of ze kan zien wanneer het was dat ik mijn telefoon vergoed heb gekregen. Augustus 2019 was het antwoord en ik zeg dus met een snelle berekening heb ik 37 maanden a 517,63 teveel betaald en ik krijg 6 maanden a 83,94 vergoed ja is het antwoord dat zal dan met de eerste factuur worden verrekent en het restant word dan teruggestort. Hierna begint ze te praten over mijn dure abonnement en hoe die goedkoper zou zijn als ik zou verlengen en dat ik goed moest kijken op de website van kpn om te kijken wat het beste bij mij past omdat ik meerdere mobiele abonnementen heb en ook internet en tv dit zou volgens haar goedkoper kunnen ik merk dat ze wat wilt zeggen over de situatie maar dat ze dat niet durft ze werkt immers bij kpn dan kun je daar niet slecht over praten.

Graag zou ik willen weten of ik door een fout van kpn geen recht heb op totale vergoeding omdat ik er pas zo laat achter kom dat ik teveel betaal voor een service die ik niet eens meer heb voor een telefoon uit 2017.  

Groet Elwin

icon

Beste antwoord door Elwin79 11 October 2022, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Dag @Elwin79 dit is altijd een lastig geval. Als gebruiker/koper heb je de plicht om je administratie goed op orde te hebben.  Ook al zijn er toezeggingen gedaan, jij moet controleren of dat ook zo is. Jouw verantwoordelijkheid.  Een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier. 

Reputatie 7
Badge +24

Het is uw eigen verantwoordelijkheid of uw facturen te controleren hé?

KPN medewerkers die u als eerste aan de lijn krijgt bij bellen kunnen waarschijnlijk helemaal niet zoveel crediteren als wat u wilt. U zou daarvoor doorverbonden moeten worden denk ik met iemand die dat wel mag.

Hallo @Joep1965 ik heb mijn gegevens aangevuld bedankt voor je reactie.

@Nick83 Beste Nick begrijp dat ik mijn facturen moet controleren maar als ik geen aanpassingen heb aan mijn contract gratis bel sms en 50gb internet per maand heb hoef ik mijn factuur niet constant te controleren omdat het maandbedrag altijd hetzelfde blijft. Ik heb dit gemist omdat mijn contact destijds bijna afliep en de maandelijkse kosten van 85 euro naar 50 euro zijn gegaan. Ja misschien had ik moeten controleren of alles klopte maar als een medewerker die mij belt zegt dat iets wordt gedaan dan ga ik daar van uit dat het daadwerkelijk ook gebeurd. Verder heb ik in mijn gesprek met kpn niet gevraagd om restitutie daar kwam ze zelf mee aan. Mijn vraag aan haar was hoe het kon dat ik nog steeds betaalde voor een service die ik niet had. Welke rechten zij heeft om mij iets aan te bieden eerste lijn of niet weet ik niet ik kan u alleen vertellen wat er is gebeurd.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Elwin79, ik zie dat hiervoor reeds melding is gemaakt en dat mijn collega al contact je heeft gezocht. Helaas was je niet bereikbaar. Mijn collega zal het nog eens proberen. Hoor graag als er contact is geweest. 

Hoi @Bart_Z ik ben benieuwd want ik heb geen oproep gemist. In ieder geval bedankt voor je bericht.

Reputatie 7
Badge +20

Gisteren ook niet? 

@Bart_Z gister en vandaag ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat er dan snel contact komt. Hoor graag van je als je wat gehoord hebt. Hij staat nog in behandeling namelijk. 

Zal ik doen.

Vandaag contact gehad 12 maanden vergoeding en als de juiste informatie boven water komt zou ik meer vergoed krijgen. Ondanks dat de man van de kpn mij goed heeft geholpen heb ik nog steeds mijn vragen hoe is het mogelijk dat een telefoon retour in de winkel gemeld staat in het systeem van kpn op 31-03-2017 terwijl mijn abonnement in gaat op 16-04-2017 en het vervangende toestel staat als geleverd op 28-08-2019 zoveel tegenstrijdige informatie tussen kpn en de verzekeraar maar niks kunnen terugvinden over de claim bij kpn en de verzekeraar dan nog de datums die niet overeenkomen tussen kpn en de verzekeraar maar ja 

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat mijn collega het heeft uitgezocht. En dat je een vergoeding hebt gehad. Toch blijf je nog wat vragen hebben, alleen wat is het antwoord daarop. Ik moet je die ook schuldig blijven als mijn collega die niet kon vinden. :( Hopelijk komt alles boven nog boven water. 

Mocht je nog andere vragen krijgen, dan hoor ik dat graag. 

Net een gesprek gehad met de verzekering en ik krijg per augustus 2019 alles vergoed. Het werk wat mijn contactpersoon heeft gedaan om alles uit te zoeken is ongelofelijk. Ik ben meer dan tevreden met de manier waarop dit is opgelost en ook ben ik blij als klant om te weten dat er voor je word gezorgd.

Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor de hulp die ik heb gehad en wens ik iedereen een fijne dag.

Reputatie 7
Badge +20

Nou dat klinkt helemaal top! Fijn dat het geregeld is.  :)