Beantwoord

Rommel rondom aanmelding en activatie

  • 7 September 2022
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

De overstap van Ziggo naar KPN glasvezel is op z’n minst gezegd rommelig verlopen en nog steeds niet in orde. Na meerdere malen telefonisch contact gehad te hebben met de KPN klantenservice ga ik het nu op deze manier proberen.

Beging augustus ben ik van Ziggo en Vodafone overgestopt op KPN glasveze. Het Internet en TV abonnement heb ik afgesloten via een deurverkoper. Dit ging prima. Ik had aangeven om ook van mobiele telefoonaanbieder te willen overstappen om zo gebruik te maken van alle voordelen. Hier ben ik later over teruggebeld. Na het ontvangen van de bevestigingen heb ik ontdekt dat een van de twee telefoonnummers niet klopte. Hier heb ik over gebeld met de klantenservice om dit in orde te maken. Dit is in orde gemaakt door de bestaande bestelling te annuleren en een nieuwe aan te maken. Na het ontvangen van de bevestiging heb ik ontdekt dat de in de eerste bevestiging genoemde tarieven niet meer klopten. Hier weer over gebeld met de klantenservice. Deze tarieven konden in orde gemaakt worden nadat alle abonnementen actief zijn. Prima. Hoop gebel zoals je kan lezen maar het zou opgelost worden. Inclusief alle wachttijden al wel een paar uur gebeld met de KPN klantenservice.

Op 4 augustus zijn de KPN monteurs langs geweest en is de glasvezel verbinding actief gemaakt. De telefoonabonnementen werden een dag na elkaar geactiveerd. Helaas het abonnement met nul data als eerste. Ook was na het activeren van het unlimited abonnement ook niet direct het data delen te activeren. Na twee keer bellen met de KPN klantenservice is dit in orde gemaakt.

Echter staat het Internet en Tv abonnement nog steeds niet op actief in mijn account. In de app staat nog dat de monteur op 4 augustus komt. Dat is inmiddels al meer dan een maand geleden. De verbinding werkt gelukkig wel. Over het (administratief) activeren van mijn aansluiting heb ik inmiddels ook al meerdere keren met KPN gebeld. Op 10 augustus is er ook een ticket gemaakt voor een afdeling die dit in orde zou kunnen maken. Afgelopen maandag (5 september) weer contact opgenomen met de KPN klantenservice. De medewerker die ik heb gesproken zou het e.e.a. uitzoeken en mij terugbellen. Dit is helaas nog steeds niet gebeurt. 

Door dit alles klopt dus het door mijn te betalen factuurbedrag ook niet. Dit kan pas rechtgezet worden als al mijn activeringen actief zijn. Ook kan ik nog geen gebruik maken van alle voordeeltjes die mij zijn beloofd bij het afsluiten van het abonnement.

Ik hoop dat ik doormiddel van deze post iemand bij KPN kan aanmoedigen dit voor mij uit te zoeken. Telefonisch contact heeft tot nu toe weinig zin gehad en ik voel erg weinig voor om weer meerdere malen in de wacht te staan bij de klantenservice. Ik heb nog altijd vertrouwen in een goede afloop en ik verwacht dat het nu toch wel snel opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 October 2022, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Graag een reactie van een KPN medewerker

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat je dit graag afgerond en afgehandeld wilt zien, @Gert-JanM. Fijn dat je alvast je forumprofiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik een kijkje genomen. Ik zie, wat je zelf ook al zegt, dat het bij ons nog steeds staat op dat het op 4-8 afgerond gaat worden. Alles lijkt verder in orde. Ook de afmelding van de monteur staat in het systeem. Dus in de praktijk is alles klaar. Maar in het systeem wil de order niet op gereed springen. En dat is wat nodig is om te zorgen dat we de Husselvoordelen kunnen afronden zodat je kortingen gaan kloppen. 

De collega die je op 10 augustus hierover hebt gesproken heeft dit nagekeken. Het lijkt erop dat dit een IT fout is in het systeem. Hij heeft daarom een technische melding aangemaakt voor de IT afdeling. Die is hiermee bezig. Ik kan daar alleen de status niet van inzien. Dus dat ga ik navragen bij de desbetreffende collega. Ik kom er z.s.m. bij je op terug.

Hallo @Erik_ 

Zit er al enige voortgang in mijn zaak?

Reputatie 7
Badge +30

Voor zover ik weet, is er nog geen reactie geweest, @Gert-JanM. Ik ga opnieuw navraag doen!

Reputatie 7

Hallo @Erik_ 

Zit er al enige voortgang in mijn zaak?

 

Sorry voor de late reactie @Gert-JanM! Ik zie hier dat het IT probleem eind september is opgelost. Waardoor je aansluiting nu correct geactiveerd is. En ik zie in de notities ook dat er daarna contact is geweest om de kosten op orde te krijgen. 👍🏻