Beantwoord

Spotify als online aankoop op factuur en kan niet opgezegd worden

  • 22 July 2023
  • 6 reacties
  • 217 keer bekeken

Via KPN heb ik op 01-02-2022 Premium geactiveerd en vervolgens op 12-05-2023 Family geactiveerd. Helaas is dit gebeurd via mijn mobiele telefoon abonnement ipv via KPN thuis. Omdat het is gekoppeld aan mijn mobiele abonnement staat het als ‘online aankopen’ op mijn factuur en kom ik niet in aanmerking voor de entertainmentkorting. Nu wil ik Spotify opzeggen maar dit blijkt een drama te zijn.. Het spotify abonnement kan ik nergens beheren omdat het is gekoppeld aan mobiele abonnement. Als ik inlog bij KPN zie ik het nergens terug en als ik bij Spotify inlog staat er dat mijn abonnement gekoppeld is aan partner KPN/XS4ALL. Ook heb ik al contact gehad met Spotify en zij verwijzen mij naar KPN.

 

Meerdere malen contact gehad met medewerkers van KPN welke mij wisselende dingen vertellen.  Spotify zou via een derde partij zijn afgesloten en ik zou via mijn Apple ID KPN Pay uit moeten zetten. Spotify is niet via een derde partij afgesloten en KPN Pay is niet gekoppeld aan mijn Apple ID.. Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ik intussen iedere maand teveel betaal.

Op KPN Forum heb ik verschillende berichten gelezen over dit probleem en dit zou bij KPN bekend moeten zijn, zie bv. onderstaande reactie van KPN op iemand met een soortgelijk probleem.

 

@Kpn @Denise_ Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen met dit probleem? Ik wil dus heel graag spotify (gekoppeld aan mobiel abonnement) opzeggen.

 

Beste antwoord door Denise_

Bedankt voor je bericht, @Wijnh. Het probleem waar jij en @Geert P tegenaan lopen is complex. Normaalgesproken zet je Spotify Premium aan als extra optie in MijnKPN. Je kunt vervolgens jouw Spotify Premium of Family activeren via de Spotify activatiepagina. Idealiter is het zo dat je dus alleen kunt activeren waarvoor je de optie in MijnKPN hebt aangezet. Door een fout aan onze kant ging dit niet altijd goed. Gevolg: het was mogelijk een andere dienst te activeren dan je had gekozen. En doordat je de optie niet had toegevoegd aan MijnKPN, is de optie tussen wal en schip geraakt, waardoor je de kosten nu op de factuur terugziet als ‘Online Aankopen’. Het nadeel hiervan is dat wij momenteel niet de mogelijkheid hebben om dit stop te zetten. Ons Spotify team is hard op zoek naar een oplossing voor het probleem. Ik kan jullie vertellen dat het probleem centraal opgelost gaat worden. Met andere woorden: het probleem wordt voor iedereen tegelijkertijd opgelost. Wanneer dit precies gaat gebeuren, is nog niet bekend. Maar één ding is zeker: het wordt opgelost. En indien je door dit probleem met dubbele kosten zit, zullen deze uiteraard worden vergoed. Dit doen we zodra het probleem is verholpen, zodat we precies weten wat we moeten vergoeden. Ik vraag hiervoor jullie begrip.

Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen met dit probleem? Ik wil dus heel graag spotify (gekoppeld aan mobiel abonnement) opzeggen.

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 August 2023, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JvE83, welkom hier. 

Wat een gedoe allemaal zeg. Wat balen dat het niet lukt. Ik kijk graag eens mee wat ik hier in kan betekenen. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 

Beste @Bart_Z 

 

Mijn gegevens heb ik inmiddels aangevuld. Ik hoop dat u mij verder kan helpen. 

 

Mvg, 

  1. van Eijndhoven
Reputatie 7
Badge +20

Ik heb mijn collega's gevraagd het ter verwijderen. Ik kan het namelijk zelf niet. 

Zodra ik daar iets over hoor, dan hoor je van mij. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb al een terugkoppeling. Spotify is eraf gehaald. 

Beste @Bart_Z . Ontzettend bedankt voor je hulp. Het probleem lijkt nu idd opgelost te zijn. 

 

mvg, J. van Eijndhoven

Reputatie 7
Badge +20

Top, graag gedaan. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.